Translate

6 Mart 2018 Salı

2560.bölüm..

irem-- şöyle anlatayım aylin.. anar bilgisayar mühendisi.. ,azarbeycanda gıda üstüne üretimi yapan bir fabrikanın genel müdürüydü.. ilk ihracatımı onunla yapmıştım.
........................................................................................................
.....................................................................................................
açılış kokteyli sonrasında..
bende yaseminle,turguta teklif ettim..  sevinip, kabul ettiler..
yemek yenilirken..
mahmut beyle -güzide hanım,tanıştı..çiğdemle-yusuf bey
tanışıyorlarmış..................................................................................................................................................................................................................................................... anar ile yasemin
ciddileşinceye kadar,ben yasemine müdürlüğü vermiş..
gidemezsin demiştim.. o da, kabul etmişti.. ....................................
..........................................................................................................
.........................................................................................................
onların bilmediği ve bilmemesi gereken bir dokunuşla
bekir ağa kendisi iş teklif etti, anara.. hiç şüpheye yer bırakmadı, çalışmaya başladılar.. o baba oldu,bende abla/kardeş oldum bir yerde.. destekledik.. son anda.. dur ben çok yorgunum,aklım
karışık diyip.. nasıl çekilebilirdim ki.. 
bilmedikleri öyle çok şey oldu ki,bugün..
durgunluğumdan alınmışlar hatta.. dilim döndüğünce,sizinle ilgili değil dedim..
bekir ağa da,ben de elimizden geleni yaptık.. helali hoş olsun,
ikisinden de hiç incinmedik,çırpınmam ondandı aylin..

kadir-- belliydi,canım..istifa edecektiniz,neredeyse..

güldük..
kadir-- mahmut beyi nereden tanıyordunuz.. yani tanışsınlar diye mi çağırdınız..

irem-- hayır.. hiç öyle bir niyetim yoktu.. mahmut beyi ,iki kere görmüştüm zaten..............................................................................,
.......................................................................................................
..........................................................................................................
..........................................................................................................
öyle tanıştık..kiracım olduğunu öğrendi.. ben oradan iki nevresim,şecereli bir at alıp çıktım............................................................
.....................................................................................................
........................................................................................................
bize de sürpriz oldu yani..

şenol-- güzide hanım,batuyu bırakmam diyor.. evlenecek,onun
nişanlısıyla aranız nasıl..
irem-- gayet iyi..çok aklı başında,kızlar.. candanla melek, ziyanın
 kuzenleri.. onların düğününe geldiklerinde
tanıştık.. mürvet hanımda akrabaları.. o da,bayiim oldu.. Ankara da..

yavuz-- ev ve iş yerini siz bulmuşsunuz... yani sizin miş..
irem-- evet.. nailin düğününde de bahsedildiğini hatırlıyorum.. sorun mu var..

yavuz-- yoo.. büyük mali yük,getirecek.. ev eşyası, kira.. iş yeri açmak da,kolay değil.. Ankara ya gidebilse,rahat ederdi..

irem--evlenenle,iş kurana allah yardım edermiş..  miş dediniz,kimden duydunuz kesinleştiğini..

yavuz-- mürvet -sami çifti.. köşkte sohbet ederken..söylediler..
söylememeleri mi,gerekiyordu..

irem-- hayır hayır,sadece öğrenmek istedim..
melek eczacılık fakültesini  birincilikle bitirdiği için.. iki yıl,
kira almayacağım..ev için de,almayacaktım
ama ikisi de,çok ısrar edip,  evde asla kirasını ödemeden,oturamayız dediklerinden..peki dedim..

bir fırsat oldu,denk geldi .. onları da ayırmadan..  turgut,yasemin,şule,melis,derya,bedri,ilter ,batu bey ve tamere.. senetsiz,sepetsiz..bir nevi zorla..kredili ev aldırdım..

zorlamayacak aylık taksitle..beş yıl,geri ödemeli.. ve faizssiz..

iş arkadaşlarım,bayram ve açılıştaki performansları nedeniyle..
aldıkları ikramiyelerle, borçlarını ödeyebilecek konumdalar..
sizde kurum olarak,desteklersiniz belki..

kadir-- hayran oldum.. bizde bir ev bedeli kadar ,
ikramiye alınmaz da.. performans değerlendirmesiyle,maaş artar..
yılda iki kere..
batu bey,ne kadar maaş alıyor yavuz bey..
yavuz-- iki bin lira ..
kadir-- ev kaç liraydı,irem hanım biliyor musunuz..

irem-- biliyorum,ben pazarlık yaptım telefonda.. full eşyalı,göl manzaralı ..birinci sınıf,sıfır bina.. beş bine anlaştık..

mr.smith-- helal olsun.. ne zaman yaptınız bunları..
şenol-- yani.. kadrolu olduktan sonra değildir,inşaallah..
irem-- yok,bir gün öncesinde bütün işlerimi tamamladım..

güldüler..

mr.smith-- o ticari taksiye binmenizi ,niye istedi kemal bey..
nedim bey de,sahibiymiş gibi gidenleri bindirdi hep..

irem-- üniversiteye kayıt için gittiğimde,toplu taşıma hizmetinin yetersiz olduğunu ,fark ettim.. çok uzak,acil bir durumda binecek bir taksi bile ,yoktu.. nedim beye söyledim,bir taksi durağındaki arabaları aldılar..kemal beyle ortak.. kampüs taksi, daha bir kaç gün önce faaliyete geçti.. ilk siz binin,demişti.. nedim bey de,jest yapıp çağırmış.. o nedenle bindim, mr.smith..

aylin-- bravo.. gülfem hanımla,özcan beyin tanıştıklarını nereden
biliyordun.. peki..

irem-- beş dakika mola,istiyorum.. aylin.. öğlenden bu yana,konuşuyorum..siz anlatın,biraz da..

mr.smith-- bizde birşey yok ki,anlatalım..

tunaya gülümseyerek bakıp,işaretle gözümde gördüğünü.. mr.smithe,söyle dedim..

tuna-- (gülerek) mr.smith,irem diyor k;.. bundan sonra olacak gibi..
kahkahayla güldüler..

Hiç yorum yok: