Translate

21 Eylül 2017 Perşembe

2536.bölüm..

tuna-- oldururuz.. (seslendi ) efendim eren..
eren-- çabuk gelin,hadi.. kavurma için sizi bekledik..
tuna-- siz başlayın.. tabak ,bardak var.. kaldıralım,geliriz..
eren-- bırak,acımızdan öldük..
irem-- tamam abi.. çantamı alayım..

içeride ikimiz,ortalığı topladık hemen.. rujumu sürdüm,çantamı
alıp,çıktık..

***********

kıyamam sahiden bekliyorlarmış.. masa da kuş sütü eksik ama hepsi,endişeli bakıyorlar bize.. menekşe,kardeşleri,mahmut beyler .. cemil beyler yok..

irem-- pamuk eller cebe.. harçlığımı almaya geldim..

rahatlayıp,güldüler..
gönül ve eren abiye sarılıp öptüm.. hoşgeldiniz dedim..
gönül--hoşbulduk da.. neler oluyor..
irem-- hiçç.. yolda karşılaştık..dayım tek değilim dedi,onları da davet etmek,zorunda kaldık..

bekir-- bunun için mi, sitenin etrafını çembere almışlar..
irem-- ağır misafir,dedim ya.. almışlardır..

çetin-- iyi misiniz.. su vereyim mi..
irem-- hah hah hah.. ilahi çetin bey.. iyiyim,gördüğünüz gibi..
büyüklerle ,bayramlaşalım izninizle..

herkesle sıradan bayramlaştık.. sacide abla,ayşe teyze..
halamla,firuze teyzenin ellerini öptüm..,sarıldık..

nedim bey,tam karşımda durup..cekedinin mendil cebindeki kağıdı..
gözüyle işaret etti.. tokalaşıyoruz bir yandan da..

"göldeki tekneden bile izlenip,dinlendiniz,onlar geldiğinden bu yana..
sorun özel mi,genel mi.. özel-bir..genel-iki göz kırpması..
teknik takibe mi takılmışsınız. evet-bir, hayır- iki
sadece siz mi,çap geniş mi.."

tuna-- (yanımda,o da okudu..elini uzattı) hayırlı bayramlar,nedim bey..
evet,hiç ayırt eder miyiz.. genişleyip,büyüyen bir aileyiz..
hepimiz kebap yiyeceğiz,tabi ki..
nedim-- (kaşlarını çatıp) hımm,sağolun.. ama kalabalığız..sorun olmasın..
tuna-- sorun yok.. ama şimdi için var.. yiyelim de,irem haber okuyacak..
düğün için herkes hazırlanacak.. bekletmişiz,kusura bakmayın..

mustafa-- ne kusuru,oğlum..
eren-- hadi buyrun,oturalım..
irem-- ben bir elimi yıkayayım..
gönül-- (elinde kavurma tenceresiyle geliyordu.. eren abi aldı hemen..) banyoya temiz havlu koydum,hayatım..

irem-- sağol canım.. güya çağırdım ama kavurmayı sen yapmışsın..
gönül-- fark eder mi.. hem herkes yardım etti..
orhan-- izninizle,ben menekşeyle kızları çağırayım..
gönül-- arasana orhan abi.. telefon burada ya..
orhan-- tamamm..

ahizeyi kaldırır kaldırmaz,yüksek bir ses geldi kulağına.. biz bile duyduk..
orhan--  hatta problem var..ben gittim..
gönül--peki..
irem-- hay allah,gönül üstüme tatlı dökmüşüm.. bir elbise versene bana. hemen yıkayayım şunu..
(nereye dökmüşsün gibi bakınca,göz kırptım..)
gönül-- tabi canım,vereyim..

ikinci kata çıktığımızda,elimi dudağıma götürüp sus işareti yaptım..  perdeler kapalıydı.. çıkardım elbiseyi..  elimi,elbisenin her yerine sürerek kontrol ettim..  birşey yok.. giydim,tekrar.. fermuarı çekerken..
irem-- anahtarın yedeğini de,aldınız mı güvenlikten..
gönül-- aldık..
irem-- gel,hadi.. bakayım anahtarlığınıza..
gönülle beraber,indik..

konuşup,yemek yiyorlardı.. menekşeyle kızlara ,öpücük attım..
eren-- soğudu,gelsenize..
irem-- geldik abim..
 (yedek anahtarlığı inceledim.. görünürde birşey yok..
televizyonu açıp yaklaştırdım,frekans bozulmadı ama
anahtarlığı çıkarıp, vazodaki çiçeklerin suyuna attım..)

hepsi bizi,izliyor.. dondu kaldılar..bekir ağanın elini tutup, kalkmasını istedim..telefonun yanına götürdüm..ahizeyi kaldırdığımda.. sinyal sesi, o kadar fazlaydı ki.. kulaklarımızı kapattık.. kollarını açtırdım,iki yana.. yakasını vs inceliyorum)

irem-- bekir ağa,bu ne şıklık.. takım elbisen yeni mi..
bekir-- sağol,yeni.. öğlen geldi daha..

irem--güle güle giy.. maaşallah pek yakışmış..

(iç cebinin kenarında,elime sert birşey geldi.. itinayla çıkardım,cihazı.. parmaklarımın arasında tutarak
gösterdim.. ve onu da vazonun içine attım.. telefonun yanına götürüp ahizeyi kaldırdım.. normal sinyal sesi gelince ..derin bir
nefes alıp.. masaya döndük..bekir ağa oturdu..
ben çantamı da,kontrol ettikten sonra .. balkondan gölde ve etrafta
görünen kimse var mı diye baktım... kimse yok.. içeri girip,kapıyı
kapattım.. klimayı havalandırmaya ayarlayıp ..menekşeyle,kızlarla bayramlaşıp ,oturdum..)

irem-- ee,hadi yiyelim artık..

bekir--iştah mı kaldı ..
irem-- aa,öyle deme bekir ağa.. kavurma candır.. 
eren-- sinirlerini mi aldırdın ne.. 
çetin-- ehey ehey,bu neymiş ki.. 

kahkahalarla güldük.. 
herkes yemeye başladı.. 

Hiç yorum yok: