Translate

7 Ocak 2017 Cumartesi

2520.bölüm..

maruf-- hadi biz kalkalım,öyleyse.. hanımlar,sizinle gelsinler irem..
irem-- tamam.. gülderen,güzide ve sacide ablalarla.. hazır olan
büyüklerle,bir parti gitsinler.. turgut,tamer maruflara rehberlik edin.. bizim adımıza da,çiçek gönderirsin..
turgut-- tamam..
vahide hanım çağırınca.. gitti..

bekir-- çetin bir minibüs kalsın.. faruk getirir..
rekin-- sorun değil,arabalar var.. sığarız..
behzat-- bizim yapacağımız birşey var mı..

irem-- yok,siz hazırlanın.. ben telefon edeceğim şimdi..
naim-- siz çıkın,ben çantayı getireyim..
murat-- ben getiririm naim amca.. yorulma..
naim-- sağol,oğlum..

anar-- anne-baba ben evimde bir giyineyim olur mu..
dürdane-- oğlum,beraber gidin de..evini görsünler..
cristina-- ay evim dedi,barbara..
barbara-- nihayet.. hadi beraber gidelim..

herkes  dağıldı bir anda.. yasemin koşturuyor..

irem-- sakin ol..
yasemin-- ya  kına yapacak zaman mı.. hiç birimizin hali yok ki.. yorgunuz..
irem-- (kısık sesle) şiiş.. peki de.. annen arzu etmiş,kalbini kırma sakın.. dinleniriz.. bekir bey çağırdı,yok ağırladınız zaten dedik..nedim beyler ,bende abisi sayılırım.. hep beraber kebap yeriz demişti.. anneni mi kıracağız..kınanızı da yaparız.. hadi canım..giyin.. ben gidiyorum.. gecikmeyin..

yasemin-- tamam..sağolun.. ama çok zahmet verdik size..
irem-- duymayım,yasemin.. yüzünüz gülsün,tek istediğimiz o..

vahide hanım,şebnemle annesiyle evlerine geçti..
ben de,evden dışarı çıktım.. batu,kaan,ceyda bedri  ,erkin,halil konuşuyorlardı..kapının önünde..

halil-- irem hanım,bir dakika konuşabilir miyiz..
irem-- acil değilse,kalsın.. fotoğrafçıyı arayacağım..kapatmadan..
halil-- peki.. ama bedri okuldaydı bugün.. posta kutusundaki zarfı ben aldım..

irem-- herkese zarf gelebilir.. yani aldın diye niye açıklama yapıyorsun ki..
hadi gecikmeyin,kimse kalmasın aman.. görüşürüz..
gülten hanımla,songüle de..gelmek ister misiniz diye sorun..
getirin..

çıktım sokağa.. tuna elizabeth,philip.. ismail beyleri almış..
irem-- beni de eve kadar götür, lütfenn..
tuna-- iyi,gel hadi.. gel..

ön koltukta elizabetin yanına sıkıştım.. gidiyoruz..
irem-- hiç böyle samimi olmamıştık, elizabeth..
elizabeth-- sen bilmiyorsun,az kucağımda uyumadın..

güldüler..

evin önünde durdu.. indim..
irem-- sağol hayatım.. ali beyi ,ziyayı arayacağım.. siz masaları
yerleştirin.. siparişi verin,ancak yapılır..
tuna-- tamam,gecikme..bak..
irem-- pekii.. hoşçakalınn..

arabama oturup çalıştırdım.. tunayla peş peşe hareket ettik..

*********
her işimi tamamlamış.. giyinmiş.. evden altın liralarımı almış olarak.. son kez.. yaseminlerin oradan geçeyim,dedim.. ilterler arabaya sığmaya çalışıyordu.. arkasında durup..seslendim..

irem-- sıkışmayın,buraya gelebilirsiniz..

naim beyle,eva geldiler..

ilter-- irem hanım,eksik birşey var mı.. alınacak yani..ahu sor dedi..
irem-- yok,ilter bey.. ama ahu tereyağ isterse,o yok..
ilter--(gülerek) artık görmek bile istemiyormuş.. sıra zeytinde..
irem-- iyi,o kolaymış.. gitmeyen kimse kalmadı değil mi..

ilter-- kalmadı da.. şule,bedriye  ablamla eniştemi havaalanından alır mısın,dedi..
kaan,ceyda batu.. biz alırız..bedri abisinin yanına gidecek dediler..
garip ve paniklemiş gibiydiler..

irem-- kimbilir,vardır bir nedeni.. alıyorlar madem ,sorun yok..
ilter-- evet..

hareket ettik.. ilter de peşimde..
eva-- irem hanım,cristina; kınada bizim yapmamız gereken birşey var mı dedi..
bende hanımlardan,duyduğumu aktardım.. erkek tarafının altın vermesi gerektiğini duyunca..
anar,faruk,mehmet,behzat,sadun bey de çok telaşlandı.. nereden bulacağız şimdi.. said yok,rekin gitti dediler.. haberin olsun da,isteme.. yazık ,mahçup olmasınlar..

irem-- erkekler ,daha önce kına görmemiş olabilirler..ama duymuşlardır en azından..
ve cristina düğüne geliyor , burada yaşadı.. gördü,kına adetlerimizi.. hepsi hazırlıklı olmalıydı..
kusurları görmem,kapatırım da.. bu tarz şeyleri kabul edemiyorum..
 minik detaylar,insana değer vermektir.. yuva kuruluyor,bir gün değil.. ömür boyu ,yüz yüze bakacaklar..
kızlar mahçup olmayacak mı..onlar da,bir kere yapacaklar..
kadıncağız arzu etmiş..ben asla kıramazdım,onu.. aniden ben kına
yapıyorsam, hazırlanabiliyorsak yani.. onlardan da,bu kadarını beklerim.
(tek elimle çantamdan,liraları koyduğum keseyi çıkarıp,
kaldırdım ) yanlış da anlamayın.. kızlara feda olsun,onları hayal kırıklığına uğratmam.. ama bulamayan erkeklere, bakış açım değişecek..

çantama koydum yeniden..

Hiç yorum yok: