Translate

7 Ocak 2017 Cumartesi

2518.bölüm..

uçağımız yere inip,kapı açıldığında.. bedri bey bizi bekliyordu..
 indik tunayla..

bedri-- hoşgeldiniz..
tuna--irem-- hoşbulduk..

bedri--hemen konuya gireyim.. tuğrul abiniz İzmire söze gidecekmiş.. helikopteri sordu.. yok dedim.. bilet bulamamış tabi.. arabayla gitmeye niyet etmiş.. rekinin yerinde bakımını yaptırırken,karşılaştık az önce..
yasemin,altı gibi geliriz demiş.. birazdan gelirler,uçakla gönderelim sizi.. arabayla yetişemezsiniz dedim.. güldü ve bana istifa dilekçesini size vermemi istedi.. sabah faks çekecek mişsiniz, iş yerine.. izin vermemişler..  paradan daha önemli şeyler var dedi..

cebinden çıkardığı zarfı da, elinde tutuyor..
herkes bekliyor yazık..

bekir-- bozuk musunuz da,uçağa binmiyor..
irem-- yok,nazlı..benden davet bekliyor.. hiç çekmem ama.. elanın hatırı var..
bedri bey,uçak hazır beklesin.. arabanın anahtarını ver..  on onbeş dakika sonra, diğerleriyle ..rekinin yerine gelin..
(anahtarı aldım..koşarak giderken..)

tuna-- eh tuğrul ,sorarım sana bunu..
irem-- (döndüm)bilmiyorsunuz.. sen hiç bilmiyorsun,diğer uçaktaydın.. tamam mı.
tuna-- tamam.. dikkatli git..

arabayla iki dakikada,bayiye geldim.. oto bakım,kısmından abimin arabası çıkmış.. parasını ödemeye gitti herhalde..
bedrinin arabasını,tam önüne park ettim..
güneş yeni battıyor.. kızıllığı bakarak,bir sigara yaktım.. arabanın içinde..
güneşliğin aynasına bakmak için indirince.. katlı bir kağıt düştü,kucağıma.. ve aralandı.. "nalan" yazdığını görünce, açtım..

"bedri,bizim sülale köye gitti.. ben tatlı yapmak için,kaldım.. yarın
öğlene gelecekler.. bilmek istersin diye düşündüm..  nalan"
birde bugünün tarihini atıp.. evin adresini yazmış, salak..
söylenerek,katlayıp koydum yerine..

abim cama vurup "iremm" diyince.. ödüm koptu..

tuğrul-- (kapıyı açıp) ne korkuyorsun ya.. bu ne dalgınlık.. ne arıyorsun burada..
irem-- (sigarayı söndürüp,indim aşağıya.. )seni arıyordum.. bedri
 saçma sapan,birşeyler söyledi de.. hanımları orada bırakıp geldim..
çünkü;söz için..büyük enişte olarak gidiyorsan.. arabayla yetişemeyeceğin belli..
işten,ayrıldım..sizin için,gelmeye gayret ettim bak diyeceksen..
onu bilemem.. ama bedrinin dediğini hanımlar duydu..
ela da,duyar ve imkan varken,kullanmadığını öğrenince kırılır..
kadın hamile,ufukla gitmiş..kardeşinin sözü kesilecek ve sen yoksun.. nasıl üzüleceğini ,mahçup olacağını düşünmüyor musun..
sen ne yapıyorsun, allah aşkına..

eğer bana tafra yapıyorsan..gerçekçi ol ,lütfen..
 ben haklıyım,seni yanlış anladığımı hiç sanmıyorum.. ama artık önemi yok.. bana değil,karına ve ailesine değer ver.. huzurunu,mutluluğunu bozma..
 tunaya da telefon görüşmemizden, hiç bahsetmedim..
çünkü;bağ falan kalmazdı,aranızda.. neden olmak istemedim..
tuna niye gitmedin derse,sen cevap verirsin..
 yıllar sonra..aile olmak için bir fırsat çıktı diyordun.. devam mı etmek istiyorsun.. bitirmek mi.. uçak orada bekliyor.. araban da burada.. karar sana, ait.. yolun açık olsun..

arabaya binip.. önünden çekildim.. biraz ilerleyip,
yolun kıyısında durdum.. dörtlüleri de yaktım,bekliyorum..

yürüyüp geldi yanıma..
tuğrul-- niye bekliyorsun..
irem-- buraya gelecekler.. bedriye söyleme,karnı ağrıdığı için gitti de dedim..
tuğrul-- (içini çekip ) ela, bana belki dönmem dedi..

irem-- ee..hak etmediğini mi düşünüyorsun yoksa.. ama bak yine ,belki demiş.. sayıp,söze davet etmiş..  seni hala sevdiğini ,anla ve çaba göster..dönmesini sağlamak ,senin elinde..  eş gibi,davranıp..karının gönlünü al..yanında ol..  daha ne duruyorsun,gitsene.
ve işinden falan da ayrılma,sabah dön.. paradan daha önemli şeyler var,elbette.. ama karın doyurmuyor..
(aynadan,verilen sinyalleri görünce ) geliyorlar..

arabalar,minibüsler.. sıralandılar arkama..
tuna indi.. yanımıza gelip..
tuna-- tuğrul,gecikiyorsun.. uçak hazır.. iremi mi,bekliyordun yoksa..
irem-- yaa,git dedim ama içine sinmedi..
tuna-- sen nasılsın..
irem-- eh işte,biraz daha iyiyim..

tuğrul--( tunaya dönüp,kollarını açtı ) gel,şimdiden bayramlaşalım..
tuna-- (sarıldılar) yarın iş var ,demedin mi.. dönersin,bayramlaşırız..düğün var ya.. 
tuğrul-- olsun,hep gecikiyorum.. bir kere de erken olsun.. 
tuna-- bana bak,harçlık vermemek için yapıyorsan.. kurtulamazsın ona göre.. bu sefer alacağım.. 
tuğrul-- hah hah hah..  (bana bakıp) görüşürüz.. 
irem-- görüşürüz,selam söyle.. 
tuğrul--as.. 

tunanın omuzuna vurup,araçlarda oturanlara el salladı.. koşarak arabasına gitti.. 

tuna-- (açtı kapımı,indim..bana bakıp ) ne oldu..
irem-- hiç ,kuzu kuzu dinledi.. haşladım biraz.. sen ne dedin,onlara..
tuna-- tuğrula ,geldiğimizi haber vermeye gitti dedim.. 

abim, korna çalıp.. ana yola çıktı.. 

tunanın arabasına yaklaşınca,bedri indi.. 

bedri-- istifa dilekçesini ne yapayım.. 
irem-- araban da ,güneşliğin oraya koy.. istifa dilekçesi ,koymak için yapılmış sanki.. 

bedri-- ........................... .................... 

Hiç yorum yok: