Translate

7 Ocak 2017 Cumartesi

2510.bölüm..

tuna-- (içini çekerek) ben ay sonunda,Bostona doktoramı yapmaya gidiyorum.. burslu olarak,harward üniversitesinden davet aldım.. karar verip,kabul etmem.. iremin teşvikiyle oldu.. görevim,üniversiteler arası üst kurul önerdiği için,devam ediyor.. izinli sayılacağım.. altı ayda bir gelebileceğim ,resmi olarak.. . benim idealimdi ama beşyıl sonrasının planıydı..
o nedenle zorlanıyorum..  tamamlayabilir miyim,birkaç ay sonra nasıl düşünürüm,bilmiyorum ama durum böyle..

irem-- bizi tanıyanlar bilir,abimin  tepkisi de.. o yüzdendi zaten..
 üç yılda,üç gün ayrı geçirmişizdir en fazla.. ama bazı fırsatlar hayatta bir kere,karşısına çıkar insanın.. fedakarlık yapılması,gerekir..  çok zor olacağını biliyoruz,çok da düşündük..
kariyer tek hedefimiz değil,bende tunayı göndermeye
hiç meraklı değilim.. fakat ortada bir hayal ve ideal mevzusu var ki.. hiçbirşeyle kıyaslanamıyor.. köreltmeye hakkım yok..

o beni ,hep destekledi.. yanımda oldu,motive etti.. şimdi sıra bende..
o nedenle teşvik edip.. git dedim.. hatta kabul ettiği ,resmi evrakları
 imzaladığı gün.. onun için, havayolu şirketi kurdum..  işlerim yolunda ,düzenlemeleri de tamamladım..arkadaşlarıma gönül rahatlığı ile bırakıp, çekildim.. aklımız rahat ikimizde okuyup,
kendimize yatırım yapacağız.. ve tamamlayacağız ,başka yolu yok..

söylemeyişimizin nedenini de,sakın yanlış anlamayın..kesinlikle sizlerle ilgili değildi.. gizlemek amacında da değildik..
tuna beni bırakamadığından.. vazgeçebilirim.. hiç içime sinmiyor.. son ana kadar,beklemek istiyorum demişti..

son olarak..özcan beyin gülmesinin nedeni de,bu konuydu..
 ben ona samimiyetle,görüşmeye gittiğimde  tunanın gideceğini  söyledim..
o da bana, bir büyüğüm olarak..kendi tecrübesinden örnek verip;
"bir elmanın, iki yarısı gibisiniz.. bu büyük bir şans,herkes bir bütün olamıyor.. kendinize yapmayın bunu.. ayrı kalırsanız,kararırsınız.. o uyumu tekrar yakalamanız, çok zor olur .. çılgınlığınız,tuna beye de sirayet etmiş..kariyer için,mutluluğunuzu harcamayın "dedi..
bende faydalı olabilmek amacıyla,biz de öyle birşey olmayacak diyip.. kararmayı nasıl önleyeceğimi açıkladım..
harika bir teşbihle.. çılgınlık yapmak da,iyidir bazen.. bende sizi
bir bütün elma olarak görmek istiyorum dedim..  özcan bey ilk şoku ,atlatınca gülmeye başladı..

güldüler..
aylin-- kararmayı nasıl önleyeceksin..
irem-- birbirimizi düşünürken.. fiziksel ayrılığın hafifçe karartması,önemli değil.. limon suyu niyetine.. bir damla,göz yaşı.. yeter bize..

eren-- lafa bak.. bana gönül böyle ,söylese.. kutuplara bile giderim..
gönül-- kıyamam,soğukta ne işin var kocacığım.. sen yanımda ol..
 onlara da,helal olsun.. ben tuna geldiğinde,aynı bütünlüğü
koruyacaklarına eminim.. yolun açık olsun,tuna..

tuna-- sağol,gönül.. bende emin olmasam,gitmezdim..
irem-- bende göndermezdim..

maruf-- umarım dediğiniz gibi olur.. birbirinize güvenmeniz,süper..
ama ben tunaya,iki ay veriyorum..
tuna-- olabilir,söyledim de zaten..

kadir-- ben tuna beyi tanımıyorum ve zor bir karar olduğunu da tahmin ediyorum.. ama irem hanımın iknası ve beklentisi doğrultusunda.. tamamlar diyorum..
nedim-- bende.. ama sık sık geleceğine de,eminim..

mr.ronald-- gelecektir.. ve ben tuna beyi çok iyi tanıyorum.. idealist ,çok başarılı bir öğrenciydi..zaten o nedenle,tercih edilip davet edilmiş.. karar verdiyse,geri adım atmaz.. ve sonuna
kadar gider.. hatta,bir an önce dönebilmek için.. programı hızlandırmak adına.. hazırladığı,kitap çevirileri olduğuna da eminim..

tuna-- (gülümseyerek )güveninize ve iltifatlarınıza teşekkür ederim.. evet,hazırladığım kitap çevirilerim,makalelerim.. daha önceki dergi deneyimim ve yayınlanan makalelerimden dolayı.. bağlantılarım var.. hala idealistim de..,artık evliyim..irem gel derse.. herşeyi bırakırım..

mr.smith-- irem hanım,erasmusla ingiltereye gelsin.. hem okusun..hem bbc de çalışsın.. hafta sonları görüşün..ne dersiniz..

kadir--,şenol--özcan--yavuz--güzide-- ercan--merve--batu-- derya--gülderen--vahide--hayırrr..

Hiç yorum yok: