Translate

27 Mayıs 2016 Cuma

2496.bölüm..

irem--( yavuz beylerde dahil,herkes oturdu yerine..aylinin göğüs kısmı altın dolmuş.  zarfı elime aldım)arkadaşlar açıyorum.. (kenarını yırtıp,içindeki iki kağıdı çıkardım.. birisini açıyorum.. )

mr.ronald-- dur.. kağıdı aç,bir dakika da ezberle.. ve herkese yüksek sesle söyle..

eren-- ama vicdansızlık bu..
mr.ronald-- yapamayacak olsa,istemezdim eren bey..
irem-- sorun değil,abi.. biliyor da,istiyor.. saat tut..
eren-- tamam..
açtım..
eren-- başla.. (ezberledim.. gülümseyerek,mr.ronalda baktım )bitti..

irem-- ezberledim ama söylemek istemiyorum.. çok naziksiniz,teşekkür ediyorum.. benim için,gayret göstermenizden çok etkilendim..
tuna-- irem elini çeksene..
okuyormuş meğerse..güldük..

mr.edward-- rica ederiz de.. devamı var.. ve o almanca..dikkatini çekerim..
mr.hector-- yani biz senin okuma -anlama düzeyine ulaşacağından emindik..sen yazmayı ve hatasız konuşmayı da ekleyerek sürpriz yaptın..
mr.ronald-- ve sana güvenenler,sadece biz değildik.. klasörleri verdiğimizde ,bu zarf hazırdı.. ve gerçekten hak ettiğine inanıyoruz.. sensiz olmaz..lütfen ezberlediğini söyle ki, okuyacağın anlaşılabilsin..

irem-- peki.. (kağıdı güzide hanıma uzattım) takip ederseniz..
güzide-- tamam..

irem-- (ingilizce )sevgili irem hanım.. sıradışı kişiliğiniz  ve çeşitli yeteneklerinizin yanısıra.. asıl bizi ilgilendiren yabancı dil öğrenme kapasitenizle bizleri kendinize hayran bıraktınız. eminiz ki, ilerleyecek ve ortak hedefimize ulaşacaksınız..

bunlar bildiğin konular ama giriş için gerekiyordu..
 eğer tahminlerimiz gerçekleşirse.. verdiğimiz eğitim setinden..
almancayı öğreneceksin..  ve eğer mr.edward hiç ders anlatmadan bunu başarırsan.. çok çok sevineceğiz.. ama birde sevincimizi anlatacak birşey yapmamız gerektiğine karar verdik..  sana ödül olarak,ne sunabileceğimizi uzun uzun düşündük.. hiç kimseye bu tarz bir yaklaşımda bulunmadığımız için.. çok saçma fikirlerimiz oldu.. ama sonunda ,bulduk ödülü..
bizler ayrı yabancı üniversitelerin kürsü başkanlarıyız.. bir de bağımsız çalışan ,üst kurul var.. tüm üniversitelerin,tez doktora,prof. çalışmalarını değerlendiriyorlar..  öğrettiğimiz her yabancı dil için.. tez programına başvuracağız.. sen burada okurken ve bizden aldığın her not danışmanlar tarafından kayıt edileck ve takip edileceksin..
üst kurul başarı grafiğine göre, mezun olduğun yıl içinde..
seni genel sınav yapmaya karar verirse..ve sen sınavı geçersen...
zaman kaybetmeden çoklu tezini de tamamlamış olacaksın..

bu denkliği onaylanan, yüksek bir program.. zorlukları da,avantajlarıda var.. dünya çapında, yılda on kişi için başvuruluyor.. bizde seni düşündük,kabul edeceğini umuyoruz.


güzide-- (kağıttan başını kaldırıp.. gülümseyerek bana baktı )bravo..harf dahi eksik söylemedin.. nasıl bir görsel hafızaya sahipsin,sen.. bu nasıl ezberlemektir böyle..

mr.ronald-- bizim nasır tutmuş kalbimiz ,boşuna heyecanlanmadı,güzide hanım..ki,ilk görüşmemizde.. çok daha fazlasını yaptı..

irem-- estafurullah.. kalbinizde nasır falan yok sizin.. sapasağlam
maaşallah ..
bu öğrenilebilen,işlendikçe yerleşen bir metod.. az,çok herkes yapabilir.odaklanabilmek,istemek de çok önemli ..benim şansım,her zaman söylediğim gibi elizabeth dir.. donattı ve ders olarak değil,rekabetle,oyunla pratik yaptırarak .. kişiye özel ödevle çalıştırdı.. ki,ben hiç kolay bir çocuk değildim..
büyüdüm..hala da,kişilik olarak kolay değilim..  başka bir ailem,öğretmenim ve başka bir eşim olsaydı.. hiç karşılaşmazdık..
mezunuyetten iki yıl sonra ,okuldaki kaydımdan babamı arayıp..adresimi almış.. geldi iş yerine.. philiple görüşüyorduk,o da ortağım ol..seni iş çevremle,tanıştırayım diyordu.. ilk karşılaşmaları orada oldu..
bana amacından vazgeçme, dört-beş yabancı dil öğrenebilirsin.. okulu bırakmış olsan da,kendine yatırım yap..körelme..
çalışıyorsun ama hayat bu değil.. hiç birşeyin garantisi yok..
kendi emeğinle, ürettiğinle ayaklarının üstünde dur.. seni spikerlik için önerdim.. mutlaka gel,sana staj da gerekmez..
mezunlardan daha iyisin vb.. tatlı-sert ,yüreklendirdi.. tuna da kaybedecek birşey yok.. dene,öğretmenin önerdiyse..bir bildiği vardır,kırma dedi..

dekanımız mustafa beyden.. eren abinin nikahına gelebilmek için..
prosedür harici,vize sınavlarımın önceden yapılabilmesi için..
 ricada bulunmuş.. tuna gidiyor,ben gidemiyorum.. ayırmayın bizi demiştim..  bana borçlanırsın.. günün birinde,birşey istersem asla
itiraz edemezsin demişti..  hiç düşünmeden kabul ettim..

zaman geçti,şartlar çok çok değişti ve ben okulu bıraktım..
,ruhsal dengesizliğimin doruklarındayken.. mustafa bey,çiftliğe geldi.. cebinden katlı boş bir kağıt ve dolma kalem çıkardı..
istek zamanı geldi..itiraz etmeyeceğini hatırlatırım. tuna beni daha iyi tanır.kötü bir niyetle kullanmayacağımın
sözünü veriyorum.. gösterdiğim yere adını yaz,imzanı at.. dedi..
tuna mustafa beye güveniyorum,diyince..sinirli sinirli yazdım,imzaladım.. adam gayet mutlu aldı ve gitti..

bir daha kimseden özveri manasında,kendim için..maddi-manevi
 hiç birşey istemeyeceğim.. borçlu kalmayacağım.. imkanlarım
neyse,onu kullanacağım.. diye kendime söz verdim..
izin istemeyişimin sebebi bu..

 sonradan,hiç olmayacak bir zamanda öğrendim ki.. mustafa bey o kağıdı ,kayıt dondurmak için benim adıma dilekçe yazmakta kullanmış.. tuna da ,üniversiteye götürüp teslim etmiş.. yeniden okul mevzusunun açılmasına.. seviye belirleme sınavına ,gerçek ama senin için öylesine bir sınav .. bağlayıcılığı yok..  diyerek girmeme sebep olan da..galip bey ile tunadır..

black diamondun açılışında, elizabeth bana öngörülen
 görevi ve kendisinin elçi olduğunu söyledi..
..yazılı olarak da,resmi davet yapılacakmış..
gurur duydum ama durum böyleymiş..  bir daha tepeden inme
görev kabul etmem,o makamı hak ederek.. söke söke,ulaşırsam olur ancak..  hırsım yok,önceliklerim farklı.. beni affedin dedim..
elizabeth beni çok iyi tanıyor,ikna yeteneği de müthiştir..
içeriye döndüğümüzde,okumaya karar vermiştim..

hepinizi esir ettim ama beni anlamanız için gerekiyordu.. bana karşılıksız,destek olundu..bende elimden geldiğince,birşeyler yapmaya çalışıyorum.. iyiliği ,dokunanı unutmam..
kendi nedenlerimle..spikerlik yapamayacağım dediğimde,yusuf bey ve güzide hanım onaylamadılar.. hatta güzide hanım inisiyatifiyle izin vererek.. sınava girebilmem için, imkan sağladı..

özcan bey,ercan bey ,batu bey ve yavuz beyle tanıştık..
onlar da desteklediler.. bende sözümü tuttum..
.mr.smith sizi unuttuğumu sanmayın sakın.. mr.jack ile birlikte..
güveninizi ilk günden,bu yana hissettirdiniz..cesaretlendirdiniz.
 sizede çok teşekkür ediyorum.
insan bir yol ayrımına geldiğini görüp ,geçmiş-gelecek
değerlendirmesini yaparken.. terazinin kefelerine artıları-eksileri.. koyup,dengesine bakar..
bende biraz daha farklı.. pişmanlık duymadan,çok şeyden
vazgeçebilir.. gözümü kırpmadan konumumu değiştirebilirim..
 değecek bir insanın, mutlulukla gülümsemesi yeter bana..
o nedenle..


mr.ronald-- dur,devam etme..

Hiç yorum yok: