Translate

16 Kasım 2015 Pazartesi

2472.bölüm..

ağzım açık kaldı.. kulaklığı dinlerken,etrafıma bakarken.. birçok aracın yanından geçtik.. üretimin yapıldığı yere, girmemiz yasakmış.. sinema perdesine aksettirilen görüntüyü
izlemek için aracımız.. diğer araçların yanında durdu.. kulağımıza gelen sesle, uyumlu görüntüleri seyrettik.. sonra üretim bandında ,lastiğin nasıl işlemlerden geçtiğine şahit olduk..
tulumlu,maskeli kasklı işçiler.. makinalar yardımıyla traktör lastiklerini ..hafifmiş gibi yerlerine koyuyorlardı.. forkliftler de,
vizır vızır,çalışıyor..maaşallah.. depolama ve yükleme bölümünde ki faaliyeti anlatamam..
şöför bize bakıp,eliyle dönüyorum işareti yaptı.. başımızla onay verdik..
tünel gibi bir yerden geçip,  fabrikanın idari kısmına geliverdik bir anda..
araçlar duruyor,içindekiler inmişler.. iki katlı binada dolaşıyorlar.. birde geniş,pırıl pırıl süs havuzu var.. doğal taşların arasından,dökülüyor sular.. ses yankılanıyor..
ve havalandırma çok iyi.. ..

şöför arkasına dönüp..
--kaskınızı dahi çıkarıp,havuzun arkasındaki merdiveni kullanabilirsiniz..

tuna-- sağol..

indik ikimizde.. dediği gibi yukarı çıktık.. orada da,içecek ve kanepe standı var..
anar,said.. çetin, sadun bey ve ahuyla.. merhabalaştık.. kalabalık ve yabancı misafir guruplarına.. ingilizce teknik bilgi veriyorlardı..

tuna-- ne içersin.
irem-- su,soda,kola.. olur.. nutkum tutuldu.. hiç beklemiyordum.. çok güzel olmuş..
tuna-- evet.. herkes hakkını vermiş.. tuğrula,ergüne ve bekir beye ödül verilmesi teklif edilmiş.. ergünün patentine ,teklif yağıyormuş...

irem-- helal olsun,hepsine.. çok etkilendim.. bende faruk bey,hemen nasıl kabul etti diye şaşırmıştım.. nedeni varmış meğerse..

tuna-- (benim bardağımı uzattı..kendisinin içeceği de elinde..gülerek )fabrika senin ,çalıştır dedirtiyorsun birde..
irem-- şiiş yerin kulağı var.. haberi yok daha..
tuna-- (elimi tuttu..merdiveni çıkıyoruz ) sarı kask, çok açtı seni..
irem-- a valla,sana daha çok yakıştı..
tuna-- uzun çizmeden daha mı çok..
irem-- hah hah hah..

bekir--(merdivenin başına gelmiş..) ortağım gelmişş,hoşgelmiş..
neşesiyle,uğuruyla .. ayağının bereketiyle gelmişş..

irem-- (gülümsedim.. ) sağol bekir ağa.. .. (tokalaştık )
tebrik ediyorum seni.. şahaser yaratmışsın.. saygıyla eğiliyorum önünde..üstadım..
bekir-- aman efendim,senden övgü almak..şereftir..
tuna-- bende tebrik ediyorum,bekir ağa.. bolluk bereketle..hayırlı kazançlar elde et.. çok önemli bir eser kazandırmışsın..
bekir-- sağol tuna..

irem-- (bardağımı tunaya verip..çantamdan,minik çengelli iğnede ..
takılı olan, nazar boncuğunu aldım.. bekir beyin ceket yakasının altına taktım.. ) allah nazardan saklasın..

bekir--tuna-- aminn..
bekir-- sende var mı..
irem-- var var..
bekir-- iyi..elemanların ,behzat ,faruk ve mehmet süperler yine..
irem-- biliyorum.. konuştunuz mu..

bekir-- yok daha değil.. ama konuşmayı beklemeyip.. bizi karşılamayı düşünmüş ya.. çok hoşuma gitti.. her dediğin doğru çıkıyor,asıl üstad sensin.. fabrikayı,gönül rahatlığı ile bırakacağım..

irem-- estafurullah,sen konuşunca öyle düşünecektin zaten..
zaman kaybı olmasın dedim..
bekir-- tunaa,hiç birimizin şansı yok..irem müthiş..
tuna-- biliyorum.. bekir ağa..
irem-- iyi de,şımarırım ha..
bekir--tuna-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: