Translate

12 Temmuz 2015 Pazar

2436.bölüm..

bedri-- arkadaşlara bakayım,ben..
faruk-- behzat,kahve yapayım mı sana..
songül-- ben yaparım faruk bey.. çay da var..

çay içelim dediler..
kalkıp,malzemeleri hazırlarken..
irem-- neler yaptınız,behzat bey.. anlatın..
(kaseye yumurta,şeker koyup,getirdim.masaya..  mikseri çetin beye verdim,çırpıyor)

behzat-- salih beyler,hayatlarında hiç böyle bir yolculuk yapmadıklarını söylediler..  gülşen hanımın ses ve klarnet konserinden hepsi ,çok memnun kaldı.. bahriyi de,gönderdik onlarla..

sütü tencereye boşaltıp,gerekenleri koydum.. nedim bey geldi hemen
karıştırıyor,kremayı..

behzat-- ablamlar ve eniştemler hepimize imrenmişler.. eşyalarımı
topluyorum diye çok dalga geçtiler ve gerçekten çok zor ayrıldık..

turgut,meyve poşetini getirdi.. bekir bey ve güngör beye verdim.
çilekleri muzları, ayıklıyorlar..

bekir-- güzellikle razı oldular ya,gerisini boşver..
hüseyin-- ben hala,iremden şüpheleniyorum..
çetin-- bende..
behzat-- hepimiz,şüpheleniyoruz da.. etkim yok dedi..
güngör-- kocasının izinden,gidiyordur.. söylemez..
eva-- irem hanım ?
irem-- insanın adı çıkmasın,yeter ki.. inandırması güç oluyor..
aldırmıyorum eva..
naim-- kesin birşey yapmış..

güldük..

dün neler yaptıklarını da anlatıyorlar.. behzat beye..
turgut ta bana bir özet geçti..
herkes çalışıyorken.. kekin diğer malzemelerini ekleyip.. fırına sürdüm..

rekine ruleti verip,yumuşamış yaprak hamurunu nasıl keseceğini gösterdim..
proflarla,yağlı kağıtlı tepsiye diziyorlar..
şenol beye irmikli hamuru nasıl açıp,içine iç cevizi koyacağını öğrettim..
hüseyin abiye de,eldiven ve tepsi verdim.. ikisi yapıyor.. yumurta sarılarını da eva sürüyor milföye..
poaça hamurunu yoğurup.. mehmet,faruk,behzat,vehbi ve abdullah beye verdim.. bir ciddiyetle yapıyorlar ki..

meyve yıkama,pişirme.. derleme  bana.. bulaşıklar,songüle ait..

kremayı fazla yapmıştım.. kaselere aldık,çetin ve nedim bey.. üstünü muz ,fıstıkla süsledi.. milföyler pişti..servis tabağına dizdim,puf puf kabarmış..  pudra şekeri ve tarçın serpiyorlar..  kek de soğudu.. masaya getirdim.. iple kestim.. nedim bey gururla kremayı döküp,yaydı.. çetin,bekir bey.. meyveleri
itinayla sıraladılar.. beklerken.. bir sigara yaktım..

irem-- turgut,fotoğraf arşivimize bu da girsin değil mi..
turgut-- getiriyorum hemen..
iki üç poz çekti..

nedim bey,alışık hareketlerle kekin üst parçasını yerleştirdi..
gayet güzel,kremayla kapladı..

yanını file badem,üstünü antep fıstığı ile süsledi..
nedim--  yaptım,ben yaptım.. nasıl oldu,ustam..
güldük,sevincine.. 
irem-- çook güzel oldu.. 

Hiç yorum yok: