Translate

14 Haziran 2015 Pazar

2428.bölüm..

batu bey toplantı salonunda şadi ve,çağdaş beyle  tekstler üstünde
 çalışıyordu.. birde daktilo var masada.. girdim odaya..

irem-- merhaba beyler..
merhaba,hayırlı olsun hoşgeldiniz dediler..tokalaştık..

batu-- iki dakika oturun,irem hanım.. hatta,yardım da edebilirsiniz..
irem-- (oturdum ) tabi..
bu gecenin tüm  haberleri,karışmış .. beraber ayırıverdik..

batu-- siz haberlerinize bir göz gezdirin.. yazı biriminde,görev değişikliği oldu.. acemilere kaldık.. ..şadi bey,düzeltmiş ama
ne olur ne olmaz.. yayında siz bile kurtaramazsınız..

irem-- evet,fark edilmeyen bir sayfa var.. oo,baştan aşağı kelimeler yanlış yazılmış..
şadi-- (kağıdı taktı daktiloya ) verin de,yazayım..

verdim, iki parmak yazdığını görünce..
irem-- şadi bey, ben yazabilir miyim..
şadi--çok memnun olurum..

irem-- (çevirdim kendime.. ) saliha hanımın kulağı çınlasın..bir yıl boyunca, işkence gibi ,daktilo yazdırdı bana.  iyilikle anacağım,hiç aklıma gelmezdi..

güldüler..

şadi bey okudu.. jet gibi yazdım.. bitti,iki dakikada..
batu-- bravo.. sizi yazıya birimine önereyim,bari..
irem-- geçici olabilir.. çünkü ,neredeyse bütün kemiklerimde platin var..
batu-- bilgisayara geçiliyor,onda nasılsınız..
irem-- iyiyim..

batu-- peki,buyrun tanıtım turunu yapalım..

aşağıdan yukarıya ,stüdyolardan ,yemekhaneye kadar..her birimi,bölümü gezdik ..sorumlularla tanıştırdı.. beni tanıttı..

kafeteryaya çıktığımızda saat dört buçuk olmuştu.. manzarayı gören bir masayı ,işaret edip..
batu-- biraz oturalım isterseniz..
irem-- olur..
batu-- ne içersiniz..
irem-- kola içerim..
iki kola isteyip,geldi.. karşıma oturdu..

batu-- nasıl buldunuz..
irem-- gördüğümün haricinde,epeyce geniş ve kalabalık mış..
batu-- evet.. burası yirmi yıllık,sadece radyo hizmeti verirken yetiyormuş.. şimdi başka yer ve bina düşünülüyor..

kolalar geldi,sigaraları yaktık..

irem-- gündüz okul olacak.. bana nasıl bir görev vereceksiniz..
ve ne zaman..
batu-- ercan bey,anlatacak.. burası hiç kapanmaz.. dönüşümlü olarak her birimde, acil durumlar için..  bir ekip nöbetçi kalır..
gece sorumlusu müdürümüz var.. ve gece çok daha öğreticidir..

irem-- sordukça,sinirim bozuluyor.. neyse.. melek ne yapıyor..
batu--sabah ,candanla Ankaraya gittiler.. dün evle,iş yerinin temizliğini yaptırdılar.. akşam,zuhallerdeydik..
o ,kardeşi için.. yanımızda ağır yemekleri yaptı.. kızlarda,kek börek
 pişirdiler.. çay pişirmek,susam.. çörek otu serpmek.. domates kabuğu soymak ,sarmısak ayıklamak da,bizim işimizdi.. zuhal geç saatte.. pişen yemeklerden,tadına bakın diye ikram etti.. nefisti,bayıldık.. istemekte biraz abartmışız.. ziya kovdu bizi..
irem-- (güldüm )  zuhal yoruldu diye kovmuştur,eli açıktır yoksa.. yani,biz daha hiç evine gitmedik de.. başka yerlerde gördüm..

batu-- şaka yapıyorum,dedi zaten.. siz niye gitmediniz ki..
irem-- sınavlar,onun seyahati.. benim işler, fırsat olmadı ki.. ama
nişan düğün,yemek organizasyonlarında görüşüyoruz.. bol bol..
kaanla,ceydadan haberiniz var mı..

batu-- var,malesef.. çok kötü kavga edip,ayrılmışlar..
irem-- sonra da,nikahlanmışlar..
batu--ne.. nee.. ne zaman,nerede..
irem-- detayı ,tam bilmiyorum.. ailesi bile yeni öğrenmiş..
azar işitmişler,sıkıntıda olacakları aşikar.. yarın döndüklerinde,daha
yumuşak bir karşılama olsun diye söyledim.. yakışanı yaparsınız, artık..

batu-- tamam.. ama niye böyle birşey yaptıklarını anlayamadım..
irem-- kızma sebebi de o,zaten.. sonra sorarsınız.
batu-- siz gelmeyecek misiniz.. yoksa,kaana mı bozuksunuz hala..

irem-- ceyda sevdiğim bir arkadaşım..ama  tunayla gelerek, utandırmam.. mustafa beyleri de, mahçup etmem.. kaanın ,fevriliğinin sebebi belliydi..  bundan sonra,bana dokunursa..acımam..

batu-- ince düşünmüşsünüz.. ama niye mustafa beyler mahçup olsun ki.. sonuçta evlenmişler.. sizinle alakayı kuramadım..

irem-- ergün abimle,ceydanın kuzeninin nişanlandığını biliyor musun.. 
batu-- bahsetmişti,ayrılmışlar sonra.. 
irem-- nedeni söyledi mi..
batu-- yok.. 
irem-- bir kaç ay görüşüp.. dalga geçer gibi,zorla nişanlanmış gibi..
 kız eski sevgilisiyle,kaçmış.. bir buçuk günlük, nişanlısına da..
ne olur beni affet .. aileme hemen söyleme demiş.. abim de,ağzına geleni esirgemeyip.. muhatap sensin,kendin açıkla diyince..
ailesine mektup yazmış ama inanamamışlar.. kaçırıldı mı diye, 
mahvolmuşlar.. detaylar,çok ve uzun.. öğrendiler ve ertesi gün.. 
abimden,teyzemlerden.. hatta bizden bile özür dilediler.. 
muhterem insanlar için ,çok zor bir durum.. onların ve bizim üzüntümüzü anlatamam.. anne-babası perişan oldu.. 
bu olayı bilip de,gelmem yakışık almaz..  anlatabildim mi.. 

batu-- evet.. abinizin,niye onların iş yerine ..kamera sistemi kurmadığını da.. anlayabildim..
irem-- iyi insanlar ama benden uzak olsunlar,görmeyim..diyor.. hak veriyoruz,bizde.. anlattım ama aramızda kalsın..  ben artık kalkayım.. sekizde gelirim.. (çantamdan para çıkarıyordum ki)

batu-- irem hanım,müsade edin de.. bir kola ısmarlayayım değil mi..
irem-- (kapattım) peki ,teşekkür ederim..

asansörle inerken..

batu-- hafta sonunda,bende gideceğim Ankaraya.. mobilya alacağız..şimdi oturduğum evden, kira almıyorsunuz ama yeni evden almanızı,rica ediyorum.. 
irem-- prensiplerime aykırı.. 
batu-- hah hah hah.. yapmayın,melek yabancı..benim zamanım yok.. acildi,aramadan bulduk.. kirayı verelim lütfen..

indik asansörden.. kapıya doğru yürüyoruz.. 

irem-- bana borçlu değilsiniz,kesinlikle.. meleğe de,söylediğim gibi.. iki sene sonra verirsiniz.. lütfen bir daha açmayın,bu konuyu..  hoşçakalın..
batu-- güle güle.. 

Hiç yorum yok: