Translate

14 Haziran 2015 Pazar

2414.bölüm..

ertesi sabah, erken saatte kalkıp.. duşumu aldım..
ortalığı topladım,çamaşır makinasını çalıştırdım.. kahvaltı hazırlarken,
kapı tıklatıldı.. ev elbisem vardı üstümde,açtım kapıyı..

philip-- günaydın..
irem-- sana da,(elimle içeri işaret edip..) buyur philip..
philip-- ben sizi ,kahvaltıya çağırmaya geldim..
irem-- peki,philip.. tunaya not yazıp,gelirim..
philip-- tamam.. bekliyoruz..

o gitti,bende yatak odasına gittim..uzun kollu penye bluz ve kot pantalonumu giyip,saçımı at kuyruğu topladım.. tunaya not yazıp,yukarı çıktım..

elizabeth her zamanki gibi,bakımlı ve şık..güler yüzle karşıladı..
mutfak masasını hazırlamışlar.. iç açıcı,özenli ve porselen takımlarla kahvaltıya oturduk..  birisi çay ,birisi omlet veriyor.. çocuklarıymışım gibi,hissettim..

philip-- gece yoktunuz,şimdi tıkırtı duyunca.. gelmişler dedim..
irem-- evet.. bilgen hanımlar,öğleden sonra sacide hanımlara gitmişlerdi.. akşamda siz gelin dedi.. hüseyin abileri de çağırmış.. tanışsınlar diye..
nizamettin beyler,çetin beyler,salih beyler,abimler.. epeyce kalabalıktık.. selamları vardı..

philip--as..
elizabeth-- ben bir giriş yapayım.. izninle..
philip-- buyur canım..
elizabeth-- ben anaokulunu açarken,philibin maddi desteğini istemedim.benim birikimim de,sonradan gerekeceği için.. senden aldım.. güzel çalışıyor,herkes amacına ulaştı.. aileler de,memnun..bizde..  çok fazla talep olmasına rağmen,kapasitemizi aşmıyoruz.. philip;

philip-- hani dubaide,bahsetmiştim de.. kalsın demiştin,hatırladın mı..
irem-- evet..
philip-- işte o konuda,yardım ve önerini istiyoruz.. mal varlığımı,
eğitim adına kullanacağız..
ya bize yer ver,dört dörtlük ana okulu  inşaa ettirelim..
 ya bina al,büyüklere.. ingilizce eğitim verelim.. yada vakıf kanalıyla, burs verelim dedik.. senin de,önerin varsa duyalım..

irem-- elizabethin yeri kalacak değil mi..
elizabeth-- evet.. şubemiz olabilir ancak..  yerimiz iyi..ve yirmi çocuğun ihtiyacına, rahat rahat yetiyor..

irem-- benim verebileceğim yeri biliyorsunuz,merkeze uzak..
tunanın yaptırdığı kompleksin civarı olabilir.. ileride oraya, üniversite yaptırma planı var..
anaokulu ile üniversite yan yana nasıl olur,tahmin edemiyorum..
birde şube elizabethi zorlar mı,diyorum..

bina almak daha mantıklı gibi.. kampüse yakın olursa.. faydalananlar çoğalır  ama yer var mı ve yönetim gibi konuları ,araştırmak lazım..
burs olabilir herhalde.. nedim beye sorarım..
eğitim adına dedin.. henüz işleyişte ki,eksiklikleri aksamaları bilmiyorum.. acelen yoksa,bir hafta sonra önerim olabilir..
mesela ilk gittiğimde ,ulaşım .. cafe sorunu olduğunu gördüm..
otobüs ve minibüsler yetersizdi.. nedim beyi arayıp,taksi yok..
bir durak yakışır,dedim.. kemal beyle ortak, ticari taksiler alıp.. faaliyete başladılar..
bunun gibi birşey olabilir.. tunanın da,önerisi olabilir belki..
birde ne kadar bir meblağdan, bahsediyoruz..

philip-- x.xxx.xxx.xxx.xxx sterlinden..
irem-- oh oh.. allah bereket versin.. parayı bankaya yatır, aylık faiziyle.. her ay bir okulun tadilatını yaptır.. yada ay boyunca , farklı branşlarda konuşmacılar getir.. çocuklar bilgilensin.. tiyatro,konser.. sinema biletlerini alabilirsin..
hatta hayvanat bahçesine götürebilir,sirk  getirtebilirsin.. yarışma düzenleyebilirsin.. daha fazla ve farklı kişiye ulaşabilirsin.. izinler ve yer için yardım ederim..
arkadaşlar,öğretmenlerle gelir.. temel bilgiyi.. yaşa göre vermeye çalışırız..  oyunda eğitime dahil,ilgi çekici oyuncakların olduğu bir park bile olabilir ,philip.. şimdilik aklıma bunlar geldi..