Translate

11 Haziran 2015 Perşembe

2392.bölüm..

yasemin-- yahya bey- bilgen hanım ,bize geliyor..
turgut-- bahri bey de,bize..
faruk-- buse hanımla-yakup beye kaldığım yeri öneriyorum..
ziya-- sizi de,biz misafir edelim..

irem-- hanımlar ,beyler.. çok sağolun ama köşkte herkese yer var..
rahat rahat kalırlar..
ferya-- hepinize teklifleriniz için teşekkür ediyorum ama hepsi bize
geliyor.nokta..

irem-- peki,birşey demedik gelin hanım..

yarın görüşmek üzere diyerek.. vedalaştık..arabalara doğru yürüyoruz..
bekir--  yarın kahvaltıya,bize buyrun.. nokta..

güldük..
irem-- bekir ağa,isterdik de..bizi affet.. üç saat sonra,okula gideceğiz.. siz, misafirlerimizle beraber öğlen yemeğine buyrun.. hem çok işim var, hemde misafirlerim olacak..

sacide-- o halde,yemekten sonra.. bana gönderiyorsun,anlaştık mı..
irem-- anlaştık..

*********

iki saatlik derin uykudan sonra.. kalktım.. balkondan,bakkala seslenip
süt,yumurta,peynir ,meyve suyu ,maden suyu istedim.. sepetle çekip..  krep için hazırlık yaparken.. çayı demledim..
salamura zeytin,reçeler ,peyniri de koydum.. masaya.. krepler pişince,yatak odasına gittim.. tuna uyanmış da,yatıyor daha..
oturdum yanına,elini tutup..

irem-- aşkımm,ayıkamadın mı..
tuna-- hımm.. (yanına yatırdı,beni.. koluyla,belime sarılıp) bir saat daha uyuyalım.. dokuzda,eğitim seminerine katılacağım..
irem-- tamam..saati kurup,çayın altını kapatayım..
tuna-- (mırıltıyla ) gecikmee..
irem-- peki canım..

döndüğümde,uyumuştu.. yatarsam,gecikmemiz muhtemel olduğundan..  duş aldım,giyindim.. saçlarımı maşayla kıvırıp,açık bıraktım.. makyajımı yaptıktan sonra.. öpe koklaya,tunayı uyandırdım..

irem-- günaydın..
tuna-- sana da.. saat kuracaktın hani..
irem--  kurduumm.. guk- guk,guk- guk..
tuna-- hah hah hah..

duş alıp,hazırlanırken.. yatağımızı kapattım.. kahvaltımızı yapıp,çıktık evden.. arabalara binerken,yağmur bulutlarına baktım..

irem-- tarla ekilecekti ,keşke yağmasa.. nailler döndü mü..
tuna--  döneceklerdi.. dün öğlen ekilmeye başladı.. yağmur yağıncaya kadar,bitmiş olur..
irem-- hayırlı ve bereketli olsun..
tuna-- amin.. görüşürüz,by..
irem-- güle güle,kolay gelsin..
tuna-- sana da..

*******

ben köşke döndüm,o devam etti.. arabayı ,garaja park ettim..
ali bey,bahçenin çimlerini biçiyordu. köşke girerken,selamlaştık..
 max ve tinanın başlarını okşayıp,içeri girdim..

irem-- günaydın..
murat-- nedim-- erkin--halil-- size de..
irem-- nasılsınız,beyler..

nedim-- ben iyiyim de.. onlar,pek değil..  mutfakta beş kadın,maharetlerini sergiliyor.. songülün annesi, size
baklavalar.. börekler göndermiş..  nejla hanım,dört yardımcısıyla
buranın temizliğini bitirip,yukarı çıktılar.. ama songül hariç,personeliniz gelmemiş henüz..

irem-- (gülümsedim ) gelirler.. niye iyi değilsiniz..ders çalıştığınızı duydumama başka birşey mi var..

songül çay getirdi bize.. turgut arayıp,misafirimiz çok.. öğlen yemeğine kalacaklar.. çeşit ve miktarı artırın demiş..

songül--  yarım saatlik işimiz var..
irem-- peki canım,kolay gelsin.. tatlılar,börekler içinde teşekkür ederim..
songül-- afiyet olsun..  (mutfağa gidince,bende elimi yıkayıp,geldim..
masalarının önündeki koltuklara oturduk,nedim beyle)

murat-- bir sorun yok da,biz sabahladık..
erkin-- ders çalışmaktan,beynimiz durdu..  iki de,ortak sınavımız var..
irem-- kolay gelsin.. ezberse,yardım edebilirim..
halil-- çok işimize ,yarar..formülü varsa.. seviniriz..

irem-- hemen verebileceğim bir tane var,niye daha önce söylemediniz..
( masadaki , araba katoloğunu açtım.. model numaraları yazıyor )
önce sayfa numarasına , sonra zihninizi arındırıp.. tüm sayfaya,
 yavaşça baştan aşağı ..bir dakika süreyle,bakın.. sonra gözünüzü kapatın ve ne gördüğünüzü söyleyin halil bey..

halil-- (dediğimi yaptı ve) aa.. bütün sayfadaki rakamları görüyorumm..
irem-- bir kaç kerede deneyebilirdiniz ama iyi bakmışsınız..
gözünüzü açmadan,okuyun.. murat bey,sizde takip edin..

eksiksiz söyleyince..
murat-- halill,harikaydın dostum.. aç gözünü..
halil-- (gülerek,baktı bize ) sağol da,gözümü açınca hepsi silindi..
irem-- nedim--murat--erkin-- hah hah hah..

irem-- kapatın gözünüzü..
halil-- (kapattı) geldiii..
kahkahayla güldük..
irem-- bu fotoğraf yöntemi.. acil durumlarda, kullanabilirsiniz..biraz daha
geliştirebilsek iyi olurdu ama idare edeceksiniz artık.. 
kimisi,işitsel,kimisi görsel hafızayı daha iyi kullanır..
 bu sayfada gördükleriniz,silinmedi ama tam yerleşmedi daha.. 
bu yöntemde..  ben iki kere baktıktan sonra,gözümü kapatıp
 ..sesli tekrar ederim.. birisine de,okuturum.. siz on kere,tekrar edin.. 
karıştırmamanız için,çok fazla sayfa önermiyorum.. ilk etapta.. 
mutlaka aklınızda kalır.. 
yazarken,gözünüzü kapatamayacaksınız da.. hafif bir trans haliyle.. 
yerleştirdiğiniz satır.. kendiliğinden kağıda
dökülüyor gibi olacak.. bilgisayarda tuşa bastığınızda,ekrana gelen görüntü
gibi.. soruyu gördüğünüzde,cevap anında aklınızda belirecek.. 

erkin-- eğer başarabilirsek,süper olur.. bu geçen sene,kaldığımız ders.. yüksek notla geçmemiz lazım ki,mezun olabilelim.. ezberlememiz gereken yerleri.. bir sayfaya yazdık.. ama kelimeler uzun,konu ağır ve çalışmamız
gereken çok ders ,çıkarmamız gereken özetler.. proje ödevleri olunca..neye yetişeceğimizi şaşırdık.. 

irem-- anladım,zor tabi.. kahvaltı yaptınız mı.. 
murat-- aç değiliz.. sabaha kadar,tıkınıp.. çay -kahve içtik.. 
bedri geldiğinde,yeni yatmıştık..

necla ablalar ve aşçı hanımlar işlerini bitirip.. geldiler.. merhabalaştık.. 
maaş alıyorlar da.. elinize sağlık diyerek,gönlümden kopan bahşişlerini verip,yolcu ettim.. 

irem-- gelin mutfağa.. sonra sizi eve gönderirim.. 

******

Hiç yorum yok: