Translate

11 Haziran 2015 Perşembe

2393.bölüm..

mutfakta yemekler pişiyor,fırında- ocakta.. pişenler,tezgahta..
sofra bezlerine sarılmış duruyor.. kokular birbirine karışmışken.. mutfak kapısını açıp,
beraberce kahvaltı hazırladık.. beylerle..
songül,bulaşık yıkıyordu..

vahide hanım,derya.. şule,ilter ve bizler kahvaltı yaparken.. birbirimize bahsettik olanlardan..şaşırdılar,sevindiler..
 sigaraları yakmıştık ki.. nail geldi.. yüzü gülüyor tabi..
hoşgeldin damat diyerek,karşıladık.. nereden geliyorsun derken..
çayla börekten,ikram ettim..

nail-- çiftlikten geliyorum.. tarlalar ekilmiş,yetişemedim..
fatma yumurta,süt , yoğurt.. limon,greyfurt,portakal mandalina ..
 esma kadın da,sıkma.. keşkek,börek çorbası
ve yufka ekmek gönderdi.. bende altınları getirdim,size..

irem-- sağolsunlar da.. altınlarınızı,bana niye getirdin nail.. çiftlikte dursaydı ya..
nail-- yok,sizde dursun..
irem-- iyi ,ver..  ben kiralık kasaya koyar,anahtarını gönderirim.. güllü nasıl..
nail-- (gülümseyip) iyi,selamı var..
irem-- as..
nail-- arkadaşlar yardım ederlerse,kamyonetten taşıyalım..

murat-- ederiz,nail..

maaşallah.. börek çorbasını,etli nohutlu..kazanla ..pişirip de göndermiş.. kocaman tencerelerle,keşkek.. sıkma.. on kilodan fazla, kaynatılmış süt.. bir o kadar,yoğurt.. koca sepetle,samanlı yumurta.. dört kasa narenciye.
.sofra bezinin içinde,sulanmış yufka ekmekleri getirdiler.. mutfak geniş
neyse ki.. iki yedek masayı açıp,üstüne sıraladık..
 kasaları da,üst üste koydular..


nedim-- maaşallah,düğün evi gibi oldu..
irem-- evet.. hepiniz sağolun.. nail,çok teşekkür ettiğimi.. ellerine sağlık dediğimi söyle..  zahmet etmişler de.. durduk yerde..
bu hazırlığın sebebi ne.. yani,çalışanlara yaptılarsa.. bana neden
göndersinler ki..

nail--  uğur için mevlit okutacaklarmış,esma kadın da.. ekinden
sonra.. yapalım,duvak mevlidini de okuturuz demiş.. hazırlığın nedeni  buymuş.. saat ikide,başlayacakmış..

irem-- anladım,seni evden kovdular..
nail-- evet..
kahkahalarla güldüler..

nail kocaman çantayı bana verdi..
irem-- tamam nail.. hayırlı,uğurlu bereketli olsun.. gelmeyi çok istediğimi ama bugün çok misafirimin, geleceğini söyle.. en kısa zamanda,ziyaret edecekmiş de..olur mu..
nail-- olur.. kolay gelsin,kalın sağlıcakla..

güle güle diyip.. yolcu ettim..

irem-- (mutfağa girip ) vahide hanım,çantayı koli bandıyla sar ve üstüne tarih at.. naille güllü yaz..
 (tencereden,sıkma verdim herkese.. şule de,çayları
doldurdu.. ben yerken) hepiniz,süt,yoğurt,yumurta,narenciye alın evlerinize.. songül,ceviz,antep fıstığı ,kakao.. muz var mı..

songül-- var da.. pasta yapacaksanız,kim yiyecek irem hanım..

irem-- kısmetlisi,gelir ve yenir songül.. sıkma ve çay götür ali beye..
murat,halil ve erkin beyler izinlisiniz.. gidin,çalışın.. sınavdan çıkınca.. erkin bey,bekir beyin iş yerine gidin.. muhatabınız,benim diyin.. para,çek verecek.. getirirsiniz..

erkin-- muhatap ?
irem-- (sütü tencereye boşaltırken) cumartesi günü,bekir beyle ortak olduğumuz, lastik fabrikasının açılışı var.. o konuda bizim yetkilimiz, siz olacaksınız.. nakit akışını,banka hesabını takip edeceksiniz..
derya,ayrı bir hesap numarası ver erkin beye..

derya-- tamam.. hayırlı olsun,erkin bey..
diğerleri de,kutladılar..
erkin-- sağolun..

irem-- (un,nişasta ,kakao ve yumurtaları ekledim.. mikserle çırpıp,karıştırması için nedim beye verdim..bende pandispanya yapmak için yumurta kırıyorum..)
melis geldikten sonra,sizlere de yetki vereceğim beyler.. yarın akşam üstü,toplantı yaparız.. işiniz,işimiz rast gelsin.. size başarılar diliyorum,gidebilirsiniz..

erkin--halil--murat-- teşekkür ederiz..


Hiç yorum yok: