Translate

8 Ocak 2015 Perşembe

2366.bölüm..

tuna çantasını aldı.. benim elimde dosyam, omuzumda çantam..çıktık odadan..
tuna-- sevgi hanım,toplantıya  gidiyorum..
sevgi-- tamam efendim..
irem-- görüşürüz.
sevgi-- görüşürüz,kolay gelsin..
irem-- sağolun..

uzun ve geniş koridorda yürüyüp.. öğretmenler odasının  açık kapısını tıklattı.. içeri girdik.. üç bayan,dört erkek var..masada oturmuş,çalışıyorlardı..
günaydın dediler..

tuna-- günaydın.. üçüncü sınıfa başlayacak ,bir öğrenci  yardımınızı
istiyor.. kayıt öncesi,öğrettiğiniz ..seçmeli dersler hakkında, bilgi verirseniz sevinirim arkadaşlar..

saadet-- bize gelmesini,siz mi önerdiniz.. daha önce hiçbir öğrenci,
kayıt yaptırmadan.. bilgi almaya gelmedi de..
tuna-- hayır,kendisi istedi..
nesrin-- o halde,konuşabiliyor..
tuna-- (gülümseyerek) emin olabilirsiniz,nesrin hanım.. ben,sizi yanlız bırakayım..kolay gelsin..

sağolun,size de dediler..
yalın-- kolay gelsin,genel bir istek miydi.. yoksa öğrenciyi tanıyorsunuz da,uyarı amaçlımıydı..tuna bey..

tuna-- (güldü ) yorum yapmayım..
irem-- teşekkür ederim,tuna bey..
tuna-- rica ederim,irem hanım..

nesrin-- adınızı öğrendik.. soyadınız nedir..
irem-- önce konuşalım,ben kararımı vereyim.. çıkarken soyadımı
söyleyeceğim nesrin hanım.. neden böyle davrandığımı da,açıklayacağım elbette..
yalın-- uyarının sebebi varmış.. buyrun,oturun irem hanım..

tuna gülerek,dışarı çıktı.. bende koltuğa oturdum..
*******************
nesrin hanım, rus dili ve edebiyatı.. yalın bey,fransız dili ve edebiyatı..saadet hanım,alman dili ve edebiyatı.. çisem hanım,ingilizce gramer dersi..haluk bey,japon dili ve edebiyatı..
umut bey,ispanyol dili ve edebiyatı..ismail bey türk dili ve edebiyatı öğretmeniymiş.. tanıttılar kendilerini..

çisem hanım en gençleri.. çay doldurdu hepimize..
teşekkür ettik..
çisem-- afiyet olsun.. üçüncü sınıfta okuyacaksınız madem,eksik de olsa.. kendinizi ingilizce ifade edebilirsiniz sanıyorum.. lütfen,rahat olun ve biraz bahsedin bize.. sizi tanıyalım.. nerelisiniz,yatay geçişle mi geldiniz..

irem--(gülümseyip,ingilizce) peki,adım irem.. Adanalıyım,kaydımı dondurmuştum.. yeniden okumak için ,sınava girdim...
ders seçebilmek amacıyla.. sizlerle tanışmak istedim.. burası
 bana yabancı..okuldan da,biraz uzak kaldığım için.. konuşursak..
ne yapıp,yapamayacağımı değerlendirmeme yardımcı olur dedim..
 aslında..
konuşmamız hep ingilizce..
haluk-- ingilizceyi nerede öğrendin..hiç teklemedi,değil mi çisem hanım..
çisem-- evet..
irem-- sağolun.. ayas koleji mezunuyum..
nesrin-- hedefin ne.. rusça,japonca,ispanyolca ne işine yarayacak..
onu öğrenmek istiyorum..
irem-- ilk hedefim,ingilizce öğretmenliği.. sonraki hedeflerim arasında.. bbc nin kadrosunda,çalışabilmek.. mütercim tercüman..
 simultane tercüman olabilmek var..radyo- tv kurumunun.. ingilizce haber spikerliğini yapıyorum..ve birkaç gün önce,kadrolu olmaya hak kazandım..

yalın-- konuşmanızdan,belliydi zaten..
ismail-- burası yabancı dediniz.. tarsus yolundaki.. okuldan geldiyseniz...ikinci sınıfta olmanız, gerekmiyor mu.. aydınlatın bizi..

irem-- evet,şöyle anlatayım.. ben kaydımı dondurmadan önce.. sınıf atlama için..mülakat hakkı kazanmıştım.. mazeretim sebebiyle katılamadım.. müfettiş raporuyla belgelendiğinden.. o hakkımı,bu yıl kullanmak için..yeniden yeterlilik sınavına girdim..  yazılı ve sözlü sınavlardan sonra da..üçüncü sınıfta okuyabileceğime, onay verildi..
daha fazla zamanınızı almadan,bilgi almak istediğim bir kaç konu var..
çisem-- tebrik ederiz,buyrun..
irem-- sağolun.. (aklımdaki soruları sordum.. cevap verdiler.. )

umut-- kayıt dosyanızı alabilir miyim, irem hanım.. artık gizemi ortadan kaldırsak diyorum..
irem-- peki .(gülümseyip ,uzattım.aldı.. toplandılar bakıyorlar.. bende onlara,bakıyorum.. )

nesrin-- (bana bakıp ) soyadını, tuna beyin yakını deriz diye mi
söylemedin..
irem-- evet..
ismail-- sen birincilikle,gelmişsin.. soyadın benzese ne olur ki..
haluk-- bencede.. senin öğretmenin olmak isterim doğrusu.. tebrik ediyorum..
nesrin-- bende öğrencim olmanı,istiyorum ..dersimi seç ,olur mu..
yalın-- sıra dışı bir öğrencisin,anlaşıldı ki..çalışkansın da.. fransızca yakışır sana.. benim dersimi,seç sen...
saadet-- aa,bende istiyorum.. kafasını karıştırma kızın..
umut-- bence sizde, bir ispanyol havası var zaten..
çisem-- öğrenciye baskı yapmakta ,son nokta..
ismail-- biz rahatız nasılsa.. transfer etmemize gerek yok..

hepimiz güldük..
irem-- iltifatlarınıza,çok teşekkür ediyorum.. bende ,hepinizin öğrencisi olmaktan mutlu olurum.. birey olarak burada olsam da.. kim olduğumu bilmeden tanışıp,gerçek fikrinizi öğrenebilmek için.. soyadımı söylemek istemedim.çünkü soyadı benzerliği yok,yakınıyım.. çünkü okuma hevesim ve başarıma;tuna beyin birinci dereceden yakını olmamdan dolayı..  ilk başlarda..hep  şüpheyle yaklaşıldı..bu çok rahatsız edici bir durum..burada böyle olmaması,tek dileğim.. beni,herhangi bir öğrenci gibi görmenizi  ve değerlendirmenizi bekliyorum.. tunanın,eşim olması ..benim,bileğimin hakkıyla  okumama.. başarıma, engel olmamalı .. diye düşünüyorum..

şaşkınlıkla.. aaaaa dediler..
nesrin-- söylememekte haklıymışsınız.. ama hepimiz adına diyebilirim ki.. hiç endişeniz olmasın.. siz öğrencisiniz,biz öğretmeniz.. ne hak ediyorsanız,alırsınız.. tuna beyin ,notlarımıza bir etkisi yok .. olmaz ve olamaz zaten..

irem--etki olmayacağını ben biliyorum ..tedirginliğim
ikimize de ,laf gelmesin diye.. çok çektiğimizden kaynaklanıyor..
 sınavlarda,dolaşan gözetmenler haricinde..iki kişi başımda beklerdi.. soruları kurul olarak hazırlıyorlardı,okuma başka kurul tarafından
yapılıyordu..tuna hiç benim sınav kağıdımı okumamış,ders harici..
not vermemiştir.. öğrencilerin bilmemesini istiyorum..
galip bey,levent bey ve orhan bey biliyordu, sizde öğrendiniz..
duyulmazsa sevinirim..

saadet-- tamam,soyadı benzerliği deriz..
haluk-- galip bey,öğretmeniniz miydi..
irem-- evet..
umut-- orhan bey,levent bey yeni geldi.. onları nereden tanıyorsunuz..
irem-- levent beyle tesadüfen tanıştık,arabama çarpacaktı neredeyse.. orhan beyi de,eşinden dolayı tanıyorum..
yalın-- özel olacak ama birşey sorabilir miyim..
irem-- cevap verebileceğim birşeyse,elbette..
yalın-- okul bitmeden,niye evlendiniz.. bu sıkıntıyı yaşamamış olurdunuz..
güldüler..
irem-- ben öğrenci olduktan sonra tanışmış değiliz..yalın bey..
üniversite sınav sonucunu bekliyor,tunanında öğretmen
olduğunu bilmiyordum karşılaştığımızda.. meğerse öncesi varmış..biz aynı zamanda,çiftlik komşusuymuşuz..
tuna ve özellikle babam tarafından,öngörüldüğü gibi  olmasına..
 itiraz etmeseydim... ev hanımı olacaktım..
 tuna ,okumak istediğimi,idealimi öğrenince..seni,hiç engellemeyeceğim dedi.. sözünü de tuttu.. iyi ki,karşıma çıkmış.. o benim,en büyük şansım.. bunu içtenlikle söyleyebilmek,olan yada olabilecek.. her türlü sıkıntıya değer bence..

ismail-- evet,haklısınız.. mutluluğunuz daim olsun..
nesrin-- ne kadar,güzel ifade ettiniz.. sizi,okul ortamı haricinde
görmek isterdim..
yalın-- bende..
irem-- (gülümsedim ) amin,sağolun.. tabi,bekleriz ama bizi  samimi
görebilmeniz ,mezun olduğumda gerçekleşir sanıyorum..

iki öğretmen,konuşarak içeri girince.. ayağa kalktım..
irem-- bana müsade.. zaman ayırdığınız için teşekkür ederim..
çok memnun oldum,tanıştığıma ..iyi günler ..
size de dediler..
nesrin-- seçeceksin değil mi..
gülümseyerek evet dedim..
umut-- biziii..
irem-- sizlerin,derslerini de..
kayıt dosyamı alıp.. çıktım odadan..

Hiç yorum yok: