Translate

8 Ocak 2015 Perşembe

2365.bölüm..

sabah ikimizde çok zor uyandık.. benim her yanım ağrıyor..
ata uzun zamandır binmiyordum..ondan oldu herhalde..
duş alıp,giyinirken.. yüzümü görünce..
tuna-- sen bir saat sonra gel ,istersen.. ağrın mı var senin..
irem-- hımm.. geleyim de.. bitsin..  villaya gidip bulaşık yıkadıktan sonra..uyumazsam olmayacak herhalde..
tuna-- bulaşık kalsın.. gece yaparız.. sen uyu..
irem-- (gülümsedim ) tamam..

aşağıya indiğimizde,fatma mutfaktan seslendi..
fatma-- kahvaltı hazırr..
yanına gidip günaydın dedik.. bulaşıkları yıkamış.. masa da hazır..
tuna çayları doldururken.. ben sarılıp öptüm..
irem-- sağol fatma..
fatma-- sizde,sağolun..

mutfağın dışarı açılan kapısından.. hüseyin kucağında uğurla bakınca..

tuna-- gel,hüseyin.. çay iç..
hüseyin-- sağolun,içtim..size afiyet olsun..
yanına gidip,uğuru sevdim.. maaşallah,büyümüş.. fıldır fıldır bakıp,tepiniyor..

irem-- baba-oğul gezmeye mi çıktınız.. fatmayı çağırmaya mı geldin..
hüseyin--her ikisi de..
fatma-- fırsat bulunca kaçırmıyor.. şemsiyesiz mi geldin,hüseyin..
hüseyin-- aldım canım..
fatma-- size kolay gelsin. ben gideyim..
güle güle,sağol dedik.. onlar gitti..

bizde kahvaltımızı edip.. kaldırdık .. bulaşıklarımızı yıkadım ve evden çıktık..
irem-- ağam,buyur.. seni takip edeyim..
tuna-- sen benimle gel,hüseyin arabayı götürsün istersen..
irem-- yok yok.. açıldım,kullanırım..

arka arkaya ayrıldık çiftlikten.. kampüse gelinceye kadar,telefonla konuşup... çalışanlarımdan durum bilgisi aldım.. yapacaklarını söyledim..
park ettiğimizde.. yağmur durup,güneş doğdu.. gökkuşağı belirince..
her işimizde böyle aydınlık ve renkli olsun.. kolay gelsin,beni mahçup etme allahım diye ..dualar ederek indim arabadan..

tunayla yanyana,idari binaya girdik.. görevlilerle selamlaşarak ikinci kata çıktık..
koridorda yürürken.. kayıt yapılacak,onaylatılacak odaları gösterdi..
odasının kapısını açıp, sekreteriyle tanıştırdı..orta yaşlı , iş bilen birisi
belli.. adı sevgiymiş.. tokalaştık.. bir kapı daha var.. o da,tunanın odasının herhalde..

sevgi-- tebrik ederim,irem hanım..
irem-- teşekkür ederim,sevgi hanım..
tuna-- işlemlerini yaptır, gel.. kahve içelim..
irem-- olur..
sevgi-- on dakika sonra,toplantıya gireceğinizi hatırlabilir miyim..
tuna-- hımm.. önce kahve içelim,öyleyse.. sevgi hanım,söylerseniz..
sevgi--tabi..

girdik, kapıyı kapattı..
odası son derece geniş.. aydınlık şık ve düzenli ..
klimayı açıp,yerine geçti.. ben kütüphanenin,toplantı masasının arkasına..çiçeklerini koyduğu sehpanın arkasına bakarken..

tuna-- otursana,neye bakıyorsun..
irem-- resmim nerede..
tuna-- (gülerek )  paket yaptırıp,arşive kaldırdım...ama fotoğrafını
gösterebilirim..

irem-- (yanına gittim..,sümenin arasından çıkardığı büyük ebatlardaki fotoğrafı ,verdi elime )ayy,harikaa.. ne kadar güzel yapmış..
tuna--evet, yapmış.. yaptığı da güzel olunca.. sonuç mükemmel oluyor böyle..
irem-- sağol.. bu bende kalsın mı..
tuna--  vermem,o benim.. ali bey çekti,ona söyle..sana da yapsın..
irem-- ne alemsin tuna.. iyi al.. senin olsun..
aldı,sümenin arasına koydu yeniden..

yerime oturup.. çantamdan evraklarımın olduğu dosyayı çıkardığımda.. tuna da..birşeylere imza atıyordu.. kapı tıklatıldı..
tuna--(başını kaldırmadan ) gell..
remzi-- (kapı açılıp.. iri yarı bir bey.. elindeki dosyayla içeri girdi.. ) hanımefendi kayıt için geldiyseniz.. benimle gelebilirsiniz,oraya gideceğim de..

tuna-- (ayağa kalkıp,gülümseyerek )hoşgeldiniz remzi bey..sabah ziyareti mi yine..
remzi-- (geldi,tokalaştılar ) hoşbuldum,evet..  tuna bey..
tuna-- tanıştırayım.. rektörümüz,eşim irem..
kaydını yaptıracak da.. toplantıya girmeden kahve içelim demiştim..
buyrun,beraber içelim..
remzi-- öyle mii..(gülümseyerek ,elini uzattı) çok memnun oldum hanımefendi.. ayrıca tebrik ediyor (tokalaştık ) başarılar diliyorum..

irem-- (gülümsedim ) teşekkür ediyorum,bende memnun oldum..
remzi-- (elindeki dosyayı,gösterip ) toplantıdan önce bakman için getirmiştim ama bekleyebilir.. size afiyet olsun..
tuna-- sağolun..

başıyla selam verip, odadan çıkarken.. sevgi hanım kahvelerimizi getirdi..  ikram ediyordu ki.. levent bey,açık kapıyı tıklatıp girdi..
levent-- oo,hoşgeldiniz irem hanım..
irem-- hoşbuldum levent bey..
tokalaştık,tebrik etti..

tuna-- buyrun levent bey,kahve içer misiniz..
levet-- yok,sağolun.. derse gireceğim.. (cebinden bir kağıt çıkarıp,masaya koydu )imzanız gerekiyor..
tuna-- (alıp,baktı ) hayırdır,hasta mısınız..
levent-- değilim.. annem yine rahatsızlanmış.. ameliyata karar verilmiş.. ,yanına gideceğim.. onun için bir haftalık,rapor aldım.. orhan beyle  konuştum..çisem hanım da,dersime girecek.. ikinci idari izinle,sizi zor durumda bırakmayım dedim..
tuna-- peki,geçmiş olsun.. (imzaladı ve verdi ) yardımcı olacağımız,
bir konu olursa arayın..
levent-- (katladı )sağolun.. iyi günler..
size de dedik.. çıktı..

irem-- (kahveden bir yudum aldım.. ) gecikmiyorsun değil mi..
tuna-- her zaman eşim gelmiyor.. idare ederler..
(karşıma gelip,sigara verdi yaktı.. içiyoruz )üçüncü sınıfta..iki dil dersi seçmen zorunlu..
 fransızca,almanca,ispanyolca,rusça ,japonca.. derslerimiz var..
hepsini alabiliyorsun ama bu yılın müfredatında.. edebi kısım, epeyce ağır.. profesörlerden ,alacağın ders ile.. belirli bir seviyeye gelip.. kendini gelecek yıla hazırlarsan,o zaman da alabilirsin..
fazlaca bölünüp,koşturacaksın.. kendini yıpratma ,zamanın olsun
diye söylüyorum..
çünkü dersi seçtiğinde,vazgeçemiyorsun.. sınıfının seviyesi,
 senden bir ay ileride.. okula adapte olacaksın daha,iki ders uygun bence.. sen düşün ve karar ver.. tamam mı,canım..

irem-- tamam,sağol.. seçmeli derslerin öğretmenlerini,görebilir miyim.. karar vermem daha kolay olur,dedim
tuna-- peki,öğretmenler odasına gidelim..
irem-- olur.. ama beni tanıtma.. seçmeli ders seçimi için,bilgi almak istiyorum derim..

tuna-- iyi.

Hiç yorum yok: