Translate

18 Kasım 2014 Salı

2318.bölüm..

irem-- madem elinizde kesin bilgi var..teklif edeni de,nedim beyin kabul etmediğini de biliyorsunuzdur.. değil mi..
haberim var.. para ve kim olduğunu söylemedi,bende sormadım.. sadece teklif edildi ,kabul etmedim.. size zarar vermemek için..
tuna beyin avukatlığından da, ayrıldım dedi..
bende,nedenini önce anlatsaydın keşke dedim..

aykut-- (hayretle )ilginç,bunu duymayı beklemiyordum.. nasıl güvenebildiniz.. ikili oynuyor,bilgi aktarıyor olabilir.. hala avukatlığınızı yapıyor.. küçük bir ihmali bile, size onarılmaz zararlar verir..
irem-- ben hiç kolay güvenmem,aykut bey.. denerim.. insani olarak,
güven duyarsam da.. bırakmam.. iş ilişkisi,sonra gelir.
hatalarımız,zaaflarımız olabilir.. yanılabiliriz.. para cezbedicidir..
 başdöndürebilir ama çok şükür ki,çevremdeki kişiler için geçerli değil.. hepsi onurlu ve tok gözlü.. hiç kimse tenezül etmez..
kişi; yolda,sofrada ve zor zamanda belli olurmuş.. bende nazçizane
gözlerine bakarım.. nedim beye de,inanıyor.. güveniyorum.. allah korkusu olan, ahlaklı ve vicdanlı insandan zarar gelmez..

aykut-- hadi siz neyse de,tuna bey nasıl kabul etti.. ata yadigarı dediği topraklar,bir anda el değiştirebilir..
irem-- değişmez,merak etmeyin.. tunanın da, güveni tam..

nedim bey,daktilolu görevli ve iki sivil polis dosyayla içeri girdiler..

aykut-- şöyle masaya geçin.. daha rahat edersiniz.. arkadaş soracak,sizde anlatırsanız.. ifadeniz yazılacak.. ben birazdan gelirim..
irem-- peki..
aykut bey odadan henüz çıkmamıştı, biz masaya doğru ilerledik.

irem-- nedim bey,şirket arabasını kullanmıyor musunuz.. taksiyle geldiniz de..
nedim-- (anlamak ister gibi baktı )kullanıyordum da,bugün arabamı
tamirden alacağım için.. gece halile verdim..
irem-- tamam..  tuna gitti mi..
nedim-- evet.. ama gelecekmiş..

*****
 sordular,cevap verdim..  ifade tutanağı yazıldı.. okuduk ve imzaladım.. yarım saat sonra.. işimiz bitti ,dediklerinde.. aykut bey geldi.. elinde de,sesimizi kaydettiği teyp var..

görevliler dosyayı,ifademle beraber masasına koyup çıktı..
nedim bey ve bende kalktık..

aykut-- (gayet neşeli ) biz ,yemeğinizi yedik.. bende ,bir çay ikram edeyim bari..
irem--  alacağımız olsun..çok işim ve misafirlerim var..
bana "kabul ediyorum,cevap veririm " vs. dedirip,
bekir beyle konuşmamızdaki kaydı.. eşleştirdiğinizi düşünüyorum..
ben kendimi, kandırılmış hissediyorum.. ama siz,buna görev diyorsunuz.. bakış açılarımız,uyuşmuyor..
görevinizi ,daha açıklıkla yaptığınız zaman..yani olursa.. çayınızı memnuniyetle içerim ,aykut bey.. iyi günler,diliyorum..

aykut-- (başını eğip ) size de..
nedim bey,başıyla selam verdi..odadan çıktık..

nedim-- o neydi,öyle..
irem-- önce çıkalım şuradan..
nedim-- merdiven,bu tarafta..

merdivenlerdeyken..

nedim-- ben taksiyle gelmedim .. ve görmediniz ki..
irem-- biliyorum.. arabanı sat,nedim bey.. halil beye verdiğin arabaya da,böcek kontrolü yaptır.. arabana bilgi dahilinde bile, çarpılmış olabilir.. avukatlıktan ayrılmak istemenizin, sebebini söylemiştiniz ya..

nedim-- aa,onu mu sordu size..
irem-- kıyıdan,köşeden.. sizin hakkınızda bilgi almaya çalışıyordu..
(anlattım ).. kim, ne teklif etti size. söyleyin lütfen..

nedim-- ben avukatım, rüşvet teklif edilse ..neler yapacağımı ,çok iyi bilen kişilerdi.. para,vaat vs. söz konusu değil.. sadece ,ısrarlı bir şekilde ..yardımcı olur musunuz dediler.. tanımazsınız,.. uluorta  da yapılmadı zaten.. açıkca,şikayetçi olamayışımın nedeni de bu..
yanlız önlemimi de,aldım.. bağımsız çalışan ,üç avukatın şahitliğinde.. noter onaylı,şikayet dilekçem  emin ellerde..
suç isnat edilirse,belgem var..

aykut beyin, amacını bilmiyorum.. ama onayı ve haberi olmadan..
hiç kimse,böyle bir teklif yapamaz.. güvenirliğimi ,sorgulamak
istemiş de olabilir..
haberinizin olduğuna çok şaşırmıştır, herhalde..

irem-- evet,çok şaşırdı.. (adliyenin devasa salonundayız.. çıkışa doğru yürüyoruz.. ) emin eller dediğiniz ..emniyet mi..  çünkü kim aradıysa,kayda gerek kalmadı dedi.. (merdivenlerde,güneş gözlüğümü taktım ) tuna nereye gitti..

nedim-- (iniyoruz ) tuna bey,geleceğim dedi sadece..
emniyet değil.. şahıslarda ama bilmeyin.. kimin aradığı hakkında,
bir fikrim yok.. o şahıslar da,başsavcıyı arayamaz..

arabamın yanına geldik..

Hiç yorum yok: