Translate

30 Haziran 2014 Pazartesi

2268.bölüm..

hostesimiz gelip.. kemerlerimizi bağlamamızı istedi.. gülderen hanıma yardım etti..
-- yardımcı olabilirim,isterseniz..
bedri-- taktım,sağolun..

alçalıyoruz.. güneş pırıl pırıl parlıyor..
irem-- tarlalar ekildi mi,tuna..
tuna-- yok,hazırlandı.. bu hafta içinde,kısmetse..
irem--  babam nadasa bırakacağım demişti ya.. bir tarlaya,marul..
bir tarlaya,lahana ektirsen diyorum.. hamza kahyayla beni başbaşa
bırakman,sakıncalı.. naille,güllü değerlendirirler diye düşündüm..

tuna-- babanın tarlası olmaz,ben ektiririm.. uygun tarla var..
irem--  babamın tarlasından,istiyorum belki...
tuna-- ilter bey,birinci sınıf.. pamuk üretimi yapılan tarlaya lahana ekilirse ne olur.. ireme söyler misin..

ilter-- toprağın kalitesi bozulur.. tekrar,pamuk üretebilmek
için.. çok çeşitli gübre desteği ,zirai ilaç,zararlı mücadelesi ve  nadas gerekir..  aynı kaliteyi,yakalayabilmeniz zaman alır..
ürünlerin istedikleri, toprak cinsleri de farklıdır..
marul olur da..mesela,patates,havuç,pancar.. kumlu,kıraç toprak sever .. siz tarlanıza ekseniz,istediğiniz verimi alamadığınız gibi..
toprağın dengesini de bozarsınız.. yazık olur.
uygun tarla dedi ya..  siz,tuna beyi dinleyin bence..

irem-- peki,ilter bey..ben,babamın olduğu için.. karşı çıkıyor sanmıştım..
tuna-- o da var ,tabi.. ama bile bile de.. ekilmesine razı olmam..baban burada değil,yük olmamak için nadasa bırakacağım dedi..  onun tarlalarını da,ektireceğim..
irem-- pekii..ben havuç ekilecek dediğimde..niye karşı çıkmadın da..
tamam ,iyi yapmışsın dedin.. ürün çok verimli, bereketli olmuştu da..
 bu fiyata nasıl satabildin,sen bu işi öğreniyorsun..diye yüreklendirdin
, üstelik.. ben bilmeden,toprağın kalitesini mi bozdum yani..

tuna-- (gülerek) toprak benimdi, başkası zarar görmeyecekti ve
senden değerli değil... holding yeni kurulmuştu ve sen daha öğrenme
 aşamasındaydın.. acemi birisine,hayır sen karışma dersen..hevesini kırılır ..bir daha cesaret edemez.. hatta,buğday toplayacağım diye
 ısrar bile etmez..
yapabilmek,onu da denemek.. faydalı olabilmek istiyordun..mühendise,havuç ek demişsin..ben de,sana.. iyi yapmışsın dedim.. kendine güvenin geldi..
müşteri ,seni buldu.. toplanmasına hiç karışmadan sattın..
para kazandın.. bana,dosyayı ve çeki uzatışını
hatırlıyorum da.. mutluydun, başardım diyordun değil mi..

irem-- evett.. aaaa, gerçekte alan sen miydin yani..
tuna-- yok yok.. bizden saman,yem alan birisi.. parasını sana getirdi..

kahkahalar atıldı..

Hiç yorum yok: