Translate

29 Nisan 2014 Salı

2215.bölüm..

kerim-- televizyonda,yönetmensiniz. saat farkından dolayı,geç saatte
uydu bağlantısı kuruluyor.. yurt dışındaki resmi ve çok önemli bir toplantı canlı olarak yayınlanacak.. ekip,kameraman sunucu vs.gönderilmiş.. kontroller yapılmış,herşey yolunda..
yayın başlıyor ama aksilik bu ya..  görüntü var,ses yok..
 imkanlar kısıtlı,sizin kulağınıza konuşmalar geliyor da..
 tercüman yok,canlı yayın devam ediyor.. ve sürdürülmeli.. ne yaparsınız.

irem-- derhal,sesimi canlı yayına alır.. sorunu belirtip..özür dilerim.seyircilere stüdyodan yardımcı olacağımızı söyleyip..
erkana bakarak,simultane tercüme yaparım..
yayın bitince de,sorumluluğunu yerine getirmeyen..
ses mühendisi,yardımcım,tercüman  gibi kişiler.. sinirimden nasibini alır.. bir daha aksaklık yaşanmaması için,mutlaka önlem alırım..
fazla kişiyle, iş yapılan yerler de.. acil müdahaleyi,bir kişi yada
 küçük bir heyet yapar... ama başarı;görev ve sorumluluk bilincinde olan, sağlam bir ekiple kazanılır...

ali-- örnek verir misiniz..
irem-- basın,yayın.. banka,inşaat.. sektörleri  ilk aklıma gelenler..
ama en basit ve temel örnek,aile olur herhalde.. herkes görevini bilir,gerektiğinde yardımlaşılırsa huzurlu,mutlu olunur..

çağrı-- acil müdahaleyi ,baba yapar değil mi..
irem-- ekonomik özgürlük,kişilik,saygı ,sevgi.. yetiştirilme tarzı..
bağlılık vb. çok etken var.. genelde baba yapar.. ama  geri planda,
kalan.. görünmez kahraman,annedir bence.. eş,çocuklar.. aileler ve arkadaşlarla olan ilişkileri düzenler, evinin ekonomisini yönetir.. mutlaka kıyıda,köşede birikmişi vardır.
banka, doktor,mühendis ..psikolog olur yerine göre.. hayat kurtarır..

özlem-- siz kendinizi iyi bir yönetici olarak,görüyor musunuz..
irem--  (gülümsedim) kırk yıllık ustalara göre,çömez olsam da..
istikbalim parlak bence.. iyi bir yönetici olma yolunda,ilerliyorum ..

seçil-- irem hanım,ingilizce olarak
 bize,dünya coğrafyası.. tarihi keşifler, kıtalar, denizler,ülkeler ,liderler,yönetim şekilleri ..ekonomi,ülkemiz,siyaset,bölgeler,ürünler,
iklim, ticaret.. iletişim,doğal kaynaklar.. ,kirlilik vs.. ile ilgili genel bilgilerinizi ,aktarmanızı istiyorum.. ilgisiz  konular ve
farklı alanlar olması gözünüzü korkutmasın..  biz ,sorularımızla.. size kapılar açıp,yön veririz.. telaşlanmadan düşünün,tasarlayın..

fuzuli--  biz beş dakika, dışarı çıkacağız...
irem-- peki..

**********

yeniden geldiklerinde.. dergiden öğrendiklerimle, mest ettim hepsini.. neredeyse bütün konulara,bilgi birikimimden de ekleyerek değindim..
akıcı, bağlantılı ve kompozisyon tadında konuştuğum için..
kesmeye kıyamadılar herhalde..soru da sormadılar..
bir saat konuşmuşumdur.. zaman,telafuz ve cümle hatası da yapmadım..  sonunu da.. tarım ,çevre.. yemekler ve gelişime
açık bir yer olmasını örneklendirerek.. "yurdumun ,her yeri başka güzel..benim memleketim de.. hem çok güzel,hem çok özel.."
diyerek bitirdim..

seçil-- çok teşekkür ediyorum,irem hanım.. bravo..
irem-- sağolun..
fuzuli-- hayatta başarılar diliyorum,irem hanım.. çıkabilirsiniz..

irem-- (kalktım.. kimliğimi çantama koydum ,mantomu alırken )
teşekkür ediyorum. çok naziksiniz..
çağrı-- ben, değerlendirme harici.. tamamen meraktan,bir soru sormak istiyorum size..
irem-- tabi,buyrun..

Hiç yorum yok: