Translate

17 Nisan 2014 Perşembe

2202.bölüm..

kimseden çıt çıkmıyor.. düşünceliler.. baktım,tek tek..

irem-- (erdil bey de,arkamdaki sırada oturuyor.. gülümseyerek )
pek sessizsiniz.. beni dinleyebildiniz..
erdil-- (gülümseyip,yakın gözlüğünü gömlek cebine koydu )
sınıf,sınıf olalı.. böyle sessizlik görmedi..zaten,çalışamadım.. uykusuzum..

irem--  ben çalıştırırım,takma kafana..
güldüler..

kadir-- sorusu olan varsa,iki kere düşünsün..
irem-- benim var..
kadir-- söyleyebileceğimiz bir şeyse,sorun tabi..
irem-- yakınlarda,şemsiye alabileceğimiz bir yer var mı..
yürümek istiyorum da..

öznur-- akşam oldu,bulamazsınız bu yakınlarda..yağmur,ayaz da var.. heyetten olmasam,sizi bırakırdım ama  kalacağınız yer uzak mı..tek mi geldiniz,yoksa..
irem-- yok canımm,olur mu hiç.. kocacığım aşağıda beni bekliyor..
teşekkür ederim,taksiyle gideriz.. kimseyi rahatsız etmek istemedik..
otelde kalacağız..

kadir-- (ayağa kalkıp )  arkadaşlar,irem hanım ..buyrun..

irem-- (herkes gibi bende kalktım,dosyalarını alıyorlar.. bende mantomu ve suyumu alıp, başımla selam verdim) çıkabilirim değil mi..
kadir-- tabi tabi..
irem-- iyi akşamlar..
onlar da,iyi akşamlar dediler ve  ben çıktım..

hava kararmış,rüzgar camlara yağmur damlalarını savuruyor.. bende hızla koridorda ,yürüyorum.. aklım tunada,kesin üşümüştür.. hasta olacak benim yüzümden..
nihayet merdivene ulaştım.. inip.. fırtına gibi..binadan çıktım..

offf bu ne soğukk..giydim aceleyle mantomu.. cafeye doğru yürüdüm de..kapalı.. etrafıma bakındım.. hiç kimse kalmamış.. tuna neredesinn diye içimden geçirirken.. bir taksi yaklaştı ve önümde durdu.. arka kapı içeriden açıldı..

tuna-- (eğilmiş.. ) iremm,gel..
irem-- şemsiye nerede..
tuna-- hah hah hah..
bindim artık..  taksi hareket etti..

irem-- (elini tuttum ) üşüdün mü..
tuna--  üşümedim,hayatım.. takside oturup,hayri beyle sohbet ettik..
ileriden bakıyorduk, kapıya..

irem-- iyi bari.. nasılsınız,hayri bey..
hayri-- (babacan bir adam ) iyiyim,irem hanım.. asıl ,sizi sormalı..
irem-- fena değilim de,çok ve dikkatli konuşunca yoruldum biraz..

tuna-- siz girdikten bir saat sonra.. neredeyse,herkes çıktı.. sonrasında toplasan, on kişi ayrılmıştır.. saat yediye geliyor.. rekor sende..
irem-- (gülümseyip.. çantamı aldım.. saçlarımı açıp.. beremi taktım.. kimliğimi koydum.. ) o on kişiye,ne sordular acaba.. biz uzun uzun konuştuk..

tuna-- hani sınavdan çıkanın başına, toplanırlar ya.. birisine bende gittim.. sen öğretmen ol,bizi sustur hadi demişler.. çocuk da,saygısından kibarlıkla.. bey,hanım diyince.. becerememiş..

irem-- (gülerek ) bana da dediler.. (kısaca bahsettim)
başkanlarıydı herhalde kahkahamızı duyunca.. girdi sınıfa.. hayretle bize bakarak,mülakatta gülme sesine alışık değiliz.. girebilir miyim dedi.. öğretmen benim ya.. çok komikti.. ama sonra ciddileşti.. sıkıştırdılar.. söylemek istemediğim,bir konu için..
sınıf atlamanız buna bağlı desem, dedi kadir bey..
bende olmamalı,bilgimi değerlendirmek için buradasınız..
yeterli görmedinizse,ben bir yıl fazla okur..yine öğretmen olurum..
ama yeterli görüp de,itaitsizlik olarak algılarsanız.. siz bilirsiniz..vicdanınıza kalmış ..  dedim..

Hiç yorum yok: