Translate

17 Nisan 2014 Perşembe

2201.bölüm..

kadir-- desem ki,sınıf atlamanız ..o konuları söylemenize bağlı..

irem-- olmamalı derim..hassas diyip,rica ettim.çok özel ve paylaşmak istemiyorum ..
siz, benim bilgimi değerlendirmek için buradasınız..
yeterli görmedinizse,ben bir yıl fazla okur..yine öğretmen olurum..
ama yeterli görüp de,itaaitsizlik olarak algılarsanız.. siz bilirsiniz..vicdanınıza kalmış ..

kadir-- arkadaşlar başka sorusu olan var mı..
erdil-- benim var..
irem-- buyrun..
erdil-- açıklıktan yanayım dediniz..  yanlış değerlendirmiş olabilirim ama gülnur hanıma.. söyleyecek birşeyiniz, vardı da.. vazgeçtiniz gibi geldi..doğru mu..
irem-- (gülümsedim ) doğru,erdil bey.. etkilememek..ve
.. yanlış anlaşılmamak için.. sustum.. gülnur hanımla,sizlerle samimiyetimiz yok.. yeri ve zamanı değil diye ,düşünüyorum hala.. nasılsa,birgün bir yerde karşılaşırız..
uygun olduğuna inanırsam, gülnur hanıma söylerim..

gülnur-- istersen dışarı çıkalım..
kadir-- olmazz.. dışarı çıkamazsınız..
gülnur-- söyleyin,irem hanım.. yanlış anlamayacağız..

 irem-- emin misiniz..
gülnur-- evet,evet.
irem--  (ona doğru yürüyüp ,boş olan yan sırasına oturdum.. gözlerinin içine bakarak )
bana ; eşiniz gelmeyebilir.. siz,bırakıp gidemezsiniz.. yada o göndermez.. özverimizle bir şekilde,sınıf atlasanız.. öğretmen olsanız dahi.. emekler boşa gider.. istifa edip,evinizde oturursunuz.. " dediniz..
ben özveri kelimesine takıldım..
siz,size verilen görevi yerine getirerek.. sınıf atlamayı, hak ettiğine
inandığınız adaya, hakkını teslim ediyorsunuz.. lütfetmiyor sunuz yani,doğru mu..
gülnur-- doğru..

irem-- sizin durumunuza açıklık getirdikten sonra..
bir fikir oluşması için.. sicilimde yazmayan ..bizimle ilgili ,birkaç şey
söylemem lazım.. eşimle,birbirimize çok düşkünüzdür..
 Adanalı düşüncesi taşımasının yanısıra, insan olarak da..
müthiş artıları vardır..
yeni evliyken söylediği ;oku ama çalışma.. öğretmen olduğunda da,
gönderemem..okul yaptırayım,kadrolu olmasanda.. yönetirsin..
bence evinde otur,hobilerinle uğraş.. elini sıcak sudan ,soğuk suya
sokma.. kıyamam,yorulma.. temizlik,ütü ..ev işi ,sakın yapma..
aman sana birşey olur.. tek bir yere gitme,baban götürsün.. şöför getirsin,akşam ben alırım.. gibi laflar da,ona ait..

o ,söylemek istemediğim konulardan sonra.. evliliğin,sevginin,sabrın,
dayanışmanın ve fedakarlığın aslında ..ne demek olduğunu,yeniden.. yeniden anladık.. gelecek ay,dördüncü yılımıza gireceğiz..

şu anda ben; kurduğum.. eşimden tamamen bağımsız,holdingimi ..
on iki arkadaşımla birlikte..yönetiyorum..  ithalatlarımız,
ihracatlarımız.. ortaklıklarımız ve yatırımlarımız var..
vergi rekortmeni olduk,bu yılda olacağız kısmetse..
benim maddi, hiç bir ihtiyacım yok..
eşim  toprak ağası, onun da yok.. ama parada gözü de yok.. resmi
görevli ve maaşlı.. hasattan, bir kuruş almıyor.. bende almıyorum..
onun yeri ayrı..

anlatmamın sebebine gelirsek ;hepimiz değişiyoruz.. eşimin düşüncesi, kıstasları da.. zaman,şart ve güvenle tamamen değişti.. beni engellemediği gibi.. manevi desteğini de,hiç esirgemedi..

 ben öğretmen olduğumda.. emek vererek kurduğum,geliştirdiğim
.. iş yerimi,genel müdürüme .. arkadaşlarıma emanet edip,resmi olarak ilişiğimi keseceğim..
eşim de,beni yanlız bırakmamak için istifa eder,yine gelir.. ikimiz,nereye atandıysam.. orada kıt kanaat ,gül gibi geçiniriz..

 fakat konuşmak için, erken.. henüz ,o aşamaya gelmedik.. şartlara göre değerlendireceğiz..
ben görüyorum da,bunları anlatsam..farklı değerlendirip,ihtiyacı olan birisi sınıf atlasın.. hayata atılsın diyebilir,adeta cezalandırabilirdiniz..
ama bu benim idealim.. ve hak etiğimi düşünüyorum..

şimdi soruyorum size ; özveriyi kim yapıyor.. siz mi,biz mi..

kimseden çıt çıkmıyor.. düşünceliler.. baktım,tek tek..

Hiç yorum yok: