Translate

17 Nisan 2014 Perşembe

2199.bölüm..

gidip,oturdum sıraya..
masanın yanında duruyor, o da..
-- öğretmen benim..erdile soru sordum,bilemedi.. ne yaparsın..
irem-- açık ve net .. çaktırmadan ,her şartta kopya veririm..

hepsi gülmeye başladı..
-- az önce öğretmendin,yakalasan eksi verirdin.. yada uyarırdın..
sen, beni  atlatabileceğini mi sanıyorsun..

irem-- hayır,hayır.. onunla alakası yok.. yakalayabilir,eksi de verebilirsiniz .. suçlu olduğumdan.. hiç sesim çıkmaz..
ben arkadaşım diyorsam,çalışamamasının nedenini biliyorumdur.. yardım etmek  için verirdim..

-- ama kendini yakıyorsun..
irem-- evet de,ben onu artı yaparım..
-- çalışsaydı, bilseydi.. sen görevini yapıyorsan.. erdil de,yapabilirdi değil mi.

irem-- (erdil beye baktım,atmış yaşlarında )haklısınız da.. erdil
(gülümseyerek) hıımm..yeni dede oldu.. torun nedeniyle çalışamamış,yazık.anlattı bana..

kahkahayı anlatamam size..
öznur-- irem hanım,yine tahtaya alalım sizi..

geldim..diğer görevli oturdu..

öznur-- beni ,erdile sözlü kopya verirken yakaladın.. ne yaparsın..
irem-- öznurcuğum.. arkadaşına ders çalışmasında ,yardımcı olursan.. daha verimli sonuç alırız ,değil mi canım..
erdill,benimde başımı yaktın..öznurun da..

erdil-- (gülümseyerek) torun  ağlıyor,ev kalabalık.. elektriklerde kesildi,çalışamadım hocam..
irem-- bana sınıfa girmeden.. özel durumunu anlatsaydın.. soru sormaz,seni zor durumda bırakmazdım.. .. elektrik kesildi bahanesini,duymamış kabul ediyorum..

erdil-- habersiz gelen torunu,ben kabul ettiysem.. sizde kesintiyi ,kabul edin..
irem--siz dede olmuşsunuz, kabul etmemek gibi bir şansınız , yok. ama aksilik bu ya,aynı mahallede oturuyoruz.. bilmem anlatabildim mi..
erdil-- şansa bak ya..

yine gülerlerken kapı tıklatıldı..
irem-- gell..
uzun boylu,kırk yaşlarında son derece şık,bir bey..girdi içeriye..
bana ve oturan görevlilere hayretle bakarak..(ingilizce )
-- pardon mülakatta,kahkaha pek alışıldık değildir de.. duyunca merak ettim.. katılabilir miyim size..

irem-- tabi.. (kartına baktım,kadir yazıyor.. ) arkadaşlar,kadir aramıza yeni katıldı.. yardımcı olun, lütfen.. istediğin yere otur kadir..

kadir-- (hafifçe tebessüm ederek) peki.. arkadaşın dosyasını alabilir miyim,öznur hanım..
öznur-- elbette,buyrun kadir bey..

kadir-- (ilk sıraya oturdu,dosyama bakıyor )siz devam edin ,lütfen..

--- (hiç konuşmamış,bir bayan.. kalemi bırakıp ) irem hanım.
pratik konuşma becerisini.. yakın çevrenizdeki,dil bilenlerden dolayı mı kazandınız.. yurt dışı ,geçmişiniz mi var..

Hiç yorum yok: