Translate

17 Nisan 2014 Perşembe

2198.bölüm..

-- (hanımlardan birisi ) merhaba,adınız..
irem-- irem kara..
-- (eliyle sıraları gösterip) arkadaşlar,buyrun.. (yanıma gelip,yazdıklarımı aldı.. boş bir kağıt koydu)
irem hanım,sizde yerinize oturun.. lütfen..

oturdum.. onlarda dağınık olarak oturdular, sıralara ..
benimle konuşan,öznur hanım.. masanın önündeki sırada..
 kağıtlarımı,zımbayla delip dosyaya yerleştirdi .. yan sıradaki görevliye verdi..o inceliyor..

öznur--(ingilizce )  herhangi bir ihtiyacınız var mı..
irem--  yok,sağolun ..
öznur-- rahat mısınız..
irem-- rahatım..
öznur-- görüştüğümüz adayların hepsi, sırada oturmuşlardı..
masayı tercih etmenizin özel bir nedeni var mı..
irem-- (gülümseyerek) var..
-- (dosyamı inceleyen,kapatıp başkasına verdi ) öğrenebilir miyiz..

irem-- tabi.. sorumluluğunun farkında olup..ders için hazırlık yapan bir öğretmen ,nasıl hisseder.. anlayabilmek  amacıyla oturdum..
-- anlayabildiniz mi.. anlatın bize..
irem-- bir kere oturmakla,anlayabildim dersem yalan ve eğitime gönül vermiş öğretmenlere ,saygısızlık olur.. tahmin edebiliyorum sadece..

dosyam elden ele geziyor..
-- (arka sıralardaki bir bey )gerçek olduğunu varsayalım..siz öğretmen,biz lise öğrencisiyiz..
 ergenler olarak saçımız,sivilcemiz..kilomuz,ayakkabımız dert bize.
karşı cinsle ve birbirimizle de anlaşamıyoruz..
okul,ders umurumuzda değil.. tembeliz.. ikinci yazılılarımız da,berbattı..
ders için hazırlandınız,sözlü yapacaksınız.. ama hiç birimiz
ilgili değiliz,sizi dinlemiyoruz.. buyrun,dikkatimizi çekip..kendinizi dinletin..

irem-- (gülümsedim ) bir sorum var..ben ne zaman, göreve başlamışım..yani ders anlatıp.. iki yazılıyı da ,ben yapmışsam.. notlar berbat olamaz..
-- bugün duyduğum,en güzel cevap buydu.. ama aksilik bu ya..
dersin öğretmeni raporlu.. böyle bir sınıfta,ilk dersiniz.. çok da gençsiniz,size aldırmadık bile..

irem-- sınıf başkanı kim..
-- benim..
irem-- sen yanıma gel bakayım..

güldüler.. ama geldi beyefendi.. adına baktım.. erdil yazıyor..
irem-- erdil ,arkadaşlarının adını söyler misin.. liste yok da..
söyledi,yazdım.. oturdu..
irem-- (ayağa kalkıp,tahtanın önüne geçtim ) arkadaşlar, bir dakika beni dinler misiniz..
-- anlamıyoruz,hocam.. ingilizce konuşmayın..
--  yeni tanışacağız,bu ders sizin için.. diyeceklerimi tahtaya yazarım..  kelimelere sözlüğünüzden bakın.. gelecek dersimizde ,hepinizin daha hazırlıklı geleceğine inanıyor ve size güveniyorum..

tahtaya "iyi günler,ben irem kara.ingilizce dersinize gireceğim..
 (çıt çıkmıyor sınıfta)
yazılı sınav notlarınız, iç açıcı değil.öğrenci ve öğretmen ilişkinizi bilmediğim için.. sizleri tanımak ve bilgi düzeyinizi anlayabilmek amacıyla,biraz sohbet etmek istiyorum." yazdım..

döndüğümde, pür dikkat bana bakıyorlardı..
irem-- (gülümseyerek ) aniden, anlayan gözlerle bana bakmanızdan
gurur duydum.. sanırım dikkatinizi çektim..

--- (başka bir beyefendi ) evet,dikkatimizi çektiniz.. (ayağa kalktı) benim yerime gelip ,oturun lütfen..

Hiç yorum yok: