Translate

11 Nisan 2014 Cuma

2195.bölüm..

nasılda haklıymış,yürünmezmiş gerçekten.. taksiyle, onbeş dakikada geldik.. yağmur da hala yağıyor.. kampüs çok geniş..
sınava gireceğim binanın önüne kadar, getirdi bizi..   girişteki banklarda.. ve az ilerideki kafede , birçok insan bekliyor.

içeri girdik..  görevli bayan, masada oturuyor.. önünde de,tek sıra halinde on kişi var.. kimlik,sınav belgesi gösteriyorlar.. bende sıraya girip.. gerekenleri çantamdan aldım.. sıra bana gelince.. aldı ,baktı ve..
--- mülakat iki bölümden oluşuyor. ön görüşmeden geçerseniz,
 hiç dışarı çıkamadan.. başka bir bölüme alınacaksınız...
saat yediye kadar uzayabilir.. o nedenle,su alın..ihtiyaçlarınızı giderin.. yarım saatiniz var ama on beş dakika önce burada
olun..sadece su ve belgeleriniz olacak yanınızda..
bere,eldiven,çanta için izin yok..
irem-- peki,sağolun.. (aldım,evrağımı .. mantomun iç cebine yerleştirdim..)
--- başarılar dilerim..
irem-- teşekkür ederim..

dışarı çıkıp, duvar kenarından biraz ilerledik.. cafe ye girdik..
masaya oturunca.. tuna iki çay ve bir şişe su istedi..
bende hazırlığımı yaptım..eldivenlerimi,şapkamı çantama..
biraz parayı da..mantomun iç cebine koydum..

çayları içerken,sigaraları yaktık.. suyun şişesi cam değil,mika gibi sert bir maddeden üretilmiş.. inceledim,kim üretmiş diye yazmıyordu..
tuna-- ne oldu..
irem-- değişik geldi.. cam değil,kırılma riski az.. hafif, güzelmiş..
tuna--  evet.. burası için,özel üretilmiş de olabilir..

irem-- belki.. dergiyi getirseydik keşke. okurdun.. zaman bekleyene geçmez..
tuna-- beni boşver..  sınava odaklan, sen..
irem-- bak,şemsiye alacaksın unutma tamam mı..
tuna--(gülerek,içini çekti ) tamam..
irem-- söylee,ne diyecektin..
tuna-- hayalimiz geldi aklıma..hani diplomanı verecektim ya..
irem-- hımm.. eğer ben sınıf atlarsam,bir yıl önce mezun olacağım ya..
tuna--ee..
irem-- sen doktor unvanıyla,bana diplomamı veremeyeceksin..
 ben en iyisi,geçmeyeyim..
tuna-- (güldü) güya motive ediyorum,hiç aklıma gelmedi bu..
bak,bir yılda kaybedeceklerini düşün.. koş koş koş diyecek,bir durumumuzda.. yok bu sefer.. yüksek lisansının diplomasını,vereyim ha..
irem-- (gülerek ) bana ne, bana ne..
tuna-- ödünç dr.kartı takıp vereyim,başka teklif gelmiyor aklıma..
irem-- ay çok alemsin.. galip bey,sana yaptırır bir kart.. beni öyle kandırmıştınız ya..

güldük kıs kıs..

tuna-- uzun vadeyi değil,şu an'ı düşün. kasma kendini.. ben sana güveniyorum.. tamam mı ,canım..
irem-- tamam.. (sigarayı söndürüp,kalktım ) lütfen otur..ben giderim,öptüm seni..
tuna-- (elimi tuttu) bende seni.. başarılar..
irem-- sağol..

suyumu alıp.. çıktım kafeden..

************
birçok gençle birlikte, birinci kata çıktık. sınıfların kapılarında numaralar var.. dağıldı herkes..
üçüncü dersliktey mişim..girdim,sıra numaramı bulup oturdum..
kimlik,giriş belgem ve suyum sırada..
iki erkek görevli var.. birisi yaşlı,birisi genç.. dolaşıyorlar sıraların arasında.. öğrencilerde geliyorlar devamlı..

cam kenarında, tam kürsünün önündeyim.. dışarıda hava berbat.
ama sınıf sıcak..manto,ceket.. dik yakalı yün kazak ,fazla geldi..
mantomu,çıkarıp..katladım.. oturduğum yere koydum..
diğer öğrencilere göz gezdirdim..bir sıra hariç,herkes yerini almış..  kimisi heyecanlı,kimisi dalgın,yorgun .. boş boş bakan da var..

yaşlı olan görevli,giriş belgelerini ve kimlikleri kontrol ediyor.. eline almadan.. kartında"sinan (.... ) yazıyor..
diğeri yanımdan geçerken..ona da baktım.. ibrahim (.... ) mış adı..

son öğrencide,nefes nefese gelip yerine oturunca.. sınıfın kapısını kapattı..sinan bey.. onun belgesini de,kontrol etti.. konuşmadan, ağır ağır sınıfta iki tur daha döndü..
hepimiz birbirimize ve görevlilere bakıyoruz.. çıt çıkmıyor..
ibrahim ve sinan bey.. nihayet ,tahtanın önünde yan yana durdular..

sinan--  (ingilizce )merhaba gençler..

Hiç yorum yok: