Translate

5 Nisan 2014 Cumartesi

2190.bölüm..

o çıktı mutfaktan..

irem-- melis sen bırak..
melis--(gözlerini açarak)  irem hanımm,masa siliyorum niye bırakayım..
irem-- (elinden bezleri alıp.. ) otur şuraya,bana dergi okuyacaksın..
melis-- dergi mi,ne dergisi..
irem-- genel kültür için.. çantamın üstünde bak.. al ve vurgulu oku..
gözüm çok yoruldu.. zaman yok, onun için senden istedim.

aldı,sandalyeye oturdu.. okuyor.. bende masayı sildim,düzenledim..
kapıyı açıp.. yağmura bakarak..bir sigara yaktım.. figen ve güzide hanımdan uzağım..menekşe ,ceyda  yoklar..

melis -- irem hanım,bazı satırların altı.. fosforlu kalemle çizilmiş..
irem-- (gülümsedim..) onları oku öyleyse..
figen-- öylesine mi,dinliyorsun..
irem--  yok.. okuma yada bir kere daha dinlemeyle..yerleştireceğim,
duyduklarımı.. sorulacaklara, hazırlık yani..

gülderen-- hadi ya.. benim illa okumam gerekir..
irem-- gülderen hanım.. bu elizabethin, yöntemi.. sağolsun.. iyi yetiştirdi bizi.. melis,nereyi okuduysan takip et.. söylüyorum ..(okuduğu kısmı,tıkır tıkır tekrar ettim.. )

melis-- valla bravo.. eksik kelime bile yok..
eva-- mr.ronald,müthiş bir ezber yeteneğiniz olduğunu söylemişti..
okuduğu paragrafı  anında,ezberlemenizden ve simultane çevirinizden çok etkilenmiş..
irem-- sağolsun..

candan-- sözelsin o zaman..
yasemin-- ama sayısal yönü de, çok iyi..
melis-- biz bedriyle,bayağı zorlandık bugün..
figen-- sen beni,bizi görseydin..
şule-- mutlaka her işin zorluğu var..sizin,gülderen hanımın..hata yapma lüksü yok.. ama bugün,irem hanımla uzun süre birlikte olduk da.. inanın ,dışarıdan görüldüğü gibi değilmiş..

menekşe-- (içeri girdiler )haklısın. ben onun yerinde olsam.. zevk ve hobi için çalışırdım.

eva-- ama o zaman destekledikleri gençlerin,sayısı artmaz..
kocası okul açıyor.. toprak ekiyor..
irem hanım,hem buradan.. hem hasattan kazandığı parayı vakfa aktarıyor..okul için para kazanıyormuş.. onun için, gayret ediyor bence..
ela-- evet,öyle eva.. menekşe, kendini fazla yıpratıyor demek istedi..
irem hiç çalışmasa bile ,binlerce kişiye destek olur..

ceyda-- ama,iremin içinde var.. çocuktuk, değiştik.. büyüdük,olgunlaştık elbette..  lakin  öylesine birşey yaptığını ,hiç görmedim.. her zaman iddialı ,hırslı ve çalışkandı..

irem-- kaanına kavuşasın, inşallah.. ağzından bal damlıyor ,ceydaa..
ceyda-- birde susmayı bilmez..

kahkahayı duymanızı isterdim..

Hiç yorum yok: