Translate

4 Ekim 2013 Cuma

1980.bölüm..

aşağıya inip,arabanın yanına kadar..kaldırımda,kol kola yürürken..
tuna-- gitmiş..
irem-- tuna ve ziya gibi geri gelecektir..
tuna-- belki.. söyledim ve sordum.. başka birşey gelmez elimizden..
irem-- evet.. off,yağmura bak ya.. hiç durmadı..
tuna-- (bana, muzurca bakıp) bu ne ki,biz ne yağmurlar gördük de..
şikayet etmedik değil mi.. şemsiyemiz de var üstelik..(oturmam için..arabanın benim tarafındaki kapısını açıp.. bekledi ..)

irem-- (yerleştim) sağol.. şartlar farklı ya.. ondan garip geldi,bana da.. ayol kaybolacak ,çamurlu bir yer bile yok..
tuna--hahh hah hah..

**********

hareket ettik.. kağıt havluyla,bacaklarıma sıçrayan suları sildim.. çorapta lekeli gibi duruyordu..
aynada,makyajımı kontrol edip..rujumu sürdüm..
irem-- araba mis gibi olmuş.. hediyelerde alınmış.. salim beyle
nasıl gitti..

tuna--beni, geri götürürken.. "affedin,eşinizin yanında boşboğazlık ettim.. sanki birşey bekliyormuşum gibi,anlamanızı istemem.. sağlığımız yerinde olsun..sertifikamı alırsam .. ikinci iş bulmam kolay olur.. çalışır,kazanırız inşallah.." dedi.. su tesisatçısı ve fayans döşemecisi olmak için.. bir hafta önce,iş bulma kurumunun kursunu bitirmiş..
oto yıkamacı da bıraktı beni.. ereni aradım, gelsin dedi..
zarfa para ve erenin numarasını da yazdığım.. açıklama notunu koydum.. hediyeleri aldıktan sonra..yürüyerek,taksi durağına geldim.. salim yoktu.. oraya da,bırakmak istemediğimden.. selviye vereyim dedim..

irem--akıllısın ağam.. yakalarında,çalışanların isimleri yazıyordu..ee, selvi nasıl birisiymiş..
tuna-- teveccühünüz de.. içeride fazlasıyla müşteri vardı.. selviyi aramak yerine,kasada oturan kevork beye..
"selvi hanım ile görüşecektim ,bir emaneti var.. onu teslim etmem lazım.." dedim.. şaşırsada çağırdı.. eli yüzü,temiz bir kızcağızmış..
salimin nişanlısı olduğunu anlayınca.. zarfı verdim..
"selvi hanım; biz ,salim beyle tanıştık..şimdi yerinde olmadığından ,bunu size getirdim..  nişanlınızla, içindeki notu okursanız.. ne demek istediğimi anlayacaksınız..
eşimle benim size,düğün hediyemiz.. olarak kabul etmenizi istiyoruz..  mutluluklar ve iyi günler diliyorum.." dedim.. selvi öylece dondu sanki..  tam çıkarken,kevork ayıktı.. "bir dakika beyefendi.. kimsiniz.. eşinizle,herkese düğün hediyesi mi verirsiniz böyle.. "dedi...
"bazı kriterlerimiz var da.. elimizden geldiğince..  gençlere yardımı severiz.. manevi haz diye düşünün.. kim olduğumun önemi yok.."diyip,çıktım..

irem-- (gülerek) güzel olmuş,bu.. allah şanslarını ,yollarını açık etsin..
tuna-- amin.. şimdi sen, yemek yedin yani..hıı..
irem-- mecburen .. ama herşey çok da güzel ,olmasına rağmen.. yemeğe davetliyiz diyip.. senin için az yedim.. eşlik edebilirim hala..

tuna-- hımm,iyii.. gönülle,erene uğrayalım da.. yeriz..
irem-- tamam.. filleri çok beğendik.. zevklisin..
tuna-- (gülerek,bana baktı) sağol..

irem-- ya aklıma takıldı..,çetin bey.. nasıl bekliyordu ki..  rekine yalıyı göstermeyecek miydi..
tuna-- kimbilir,belki gelmemiştir daha..

telefon çalınca..
tuna-- ses çıkarma,ben açayım..
irem-- iyi..

Hiç yorum yok: