Translate

1 Ekim 2013 Salı

1976.bölüm..

asansörle,üçüncü kata çıktığımda.. tuğba hanım, evinin kapısında bekliyordu..  çok hoş giyinmiş.. makyajlı ve saçları bakımlıydı..

tuğba-- gecikince,endişelendim irem hanım..
irem-- (ona doğru yürürken) neden.. gecikmedim ki..
 tuğba-- doğru da..zile bastıktan sonra,zaman geçtiği için.. .. asansörde kaldığınızı sandım.. buyrun,hoşgeldiniz..

irem-- (içeri girdim..gülerek..  )hoşbuldum tuğba hanım..beni tuna getirdi de.. konuşuyorduk.... (paketi verdim) bu size..
tuğba-- mahçup ediyorsunuz,ne zahmet ettiniz..
irem-- ne zahmeti..

(öptük birbirimizi.. karşılıklı iltifatlarla..
cekedimi çıkarıp,verdiği terliği giydim.. salona geçtik..  tertemiz ,sade .. ve yaşananılan bir mekan olduğu belli.. oturduk koltuklara..  paketini açtı.. tunam, nefis üç fil biblosu  almış.. bir karış büyüklükte,gerçekçi ve ahşap oyma..  ikimizde bayıldık.. konsolun üstüne yerleştirirken, teşekkür etti tekrar.. ambalaj kağıdını,kutuyu kaldırdı çabucak..

yan taraftaki .. dört kişilik masada, üç servis var.. salata ve zeytinyağlıların üstü streç filmle kaplanmış..
 çorba tenceresiyle geldiğinde..
tuğba-- buyrun irem hanım..
irem-- biz kahve içmeyecek miydik..
tuğba-- (gülümseyerek) yanlız yemek hoş olmuyor.. onu da içeriz.. ben tuna bey de,gelir diye bekliyordum.. (çorbaları kaselere koyuyor)

irem-- (gülerek, kalktım) bu istisna bir durum,ikimiz de işlerimizi yoluna koymak için.. koşturuyoruz.. gideceğiz malum..
madem öyle dediniz.. lütfen,çok az olsun.. yemeğe davetliyiz..
tuğba-- peki..
irem-- ben elimi yıkayabilir miyim..
tuğba-- tabi ki.. göstereyim..

********

yarım saat sonra masada karşılıklı otururken.. epeyce samimi olmuş,
tuğba hanımın yaptığı, harika tavuğun.. otlu böreğin  tarifini alıyordum..

tuğba-- benim değil,soğanla marine etmenin marifeti bu.. börek de,hazır yufkadan.. otlar lezzet veriyor.. çalışınca; özlediğimde.. hafta sonlarında yada arkadaşlarım geleceği zaman yemek yapmaya zaman ayırıyorum.. 
sohbetle yemedikten sonra... amaç sadece karın doyurmak olduğundan.. canım istemiyor.. bu size özeldi ve bana da iyi geldi.. 

irem-- sağolun.. isteyerek yaptığınız ,belli oluyor.. ve kendinize haksızlık etmeyin.. kesinlikle elinizin lezzeti var.. 
herşey çok güzel olmuş.. arkadaşlarla sohbet iyidir de.. hayatta ve mutfakta  her aşamayı paylaşıp.. sevdiğiniz birisiyle sohbet edebilmek çok farklı.. yani,soğanı rendeleyecek birisi olursa..göz sağlığınız korunur.. demek istedim..

tuğba-- (gülümseyerek)  sonunu, çok güzel bağladınız.. 
irem--bu konuda, tevazuya gerek yok.. iyi,bağlarım.. 

tuğba--hah hah hah..  gözüm korunacak diye,akıl ve ruh sağlığımın bozulma ihtimali varsa.. soğanı kullanmam,irem hanım.. süt de,aynı işi görür.. 

irem-- aa,olur mu.. soğan candır.. 
tuğba--hah hah hah.. siz çok yaşayın.. soğandan konuştuğumuza,inanamıyorum.. 

Hiç yorum yok: