Translate

9 Eylül 2013 Pazartesi

1949.bölüm..

tuna-- güveniniz için sağolun,gülderen hanım.. ama aklım karışık,düşünmem lazım..
irem-- sırası değil ama gideceksiniz.. biraz bahsetmem gerekiyor....nedim bey; üç şirket daha kuracağız.. ön hazırlığınızı yapın..
kemal bey,aylık hesap dökümünü çıkarsın..ilter bey size anlatacak..
gelince bütçeleri kesinleştirip,hayata geçiririz..

nedim-- peki.. iş kollarını öğrenebilir miyim..
irem-- birisi fuar reklam,organizasyon..tanıtımıyla .. ikincisi.. klima ve televizyon ithalatıyla ilgili olacak.. üçüncüsü sürpriz..

tuna-- (bana bakıp) üçüncü ?. önce diğerlerini yapılandırıp,çalıştırsan da... sürpriz, tatsız olmasa diyorum.... ödeme yaptın,sıkılırsın.. biraz daha bekleriz,ne yapalım...

irem-- (güldüm)  sen merak etme kocacığım.. ihtiyatlıyım.. yapıyı ve takvimi belirledim ben.. bekleyeceğin kesin zaten.. çünkü" üçüncü" tahmin ettiğin şey değil..  seninle konuşmadık,bilmediğinden.. sürpriz demiştim..
tuna-- (gülümseyerek ) aşkolsun.. hayal kırıklığı yaşıyorum ,bak..

irem--(güldüm ) sen,hala belki derken..  ünümü zedeleyip,o kadar para bağlarmıyım sence..  rüşvet gibi algılanmasını da,istemem tabi..

nedim-- sıkılma ve para mevzusu oldu madem.. ben villaya ne kadar ödeme yapacağım irem hanım.. bir rakam söyleseniz de,yatırsam..

tuna-- dur,nedim bey.. yanlış anladınız.. biz başka birşey söylüyorduk.. yanınızda konuşmamız,samimiyettendi..  hatırlatıyor değiliz..

irem-- evet.. sizde,gülderen hanımda kaç kere ..teklif ettiniz,ben almadım.. bilmiyormuşuz gibi..  niye alınganlık yapıyorsunuz ,nedim bey..
vereceğiniz parayı bekliyor ,değiliz ki.. tuna uçak almamı istiyor,uçakk..

nedim-- ooo,bu güzelmiş.. o halde ,irem hanım haklı.. almaktansa..  var olanı,kiralamak daha mantıklı..
tuna-- (arkaya dönüp) evet de.. nedenim var.. maruf kiralamıyor..
ve nereye gittiğimi bilmesini istemiyorum..

nedim--niye gizli mi.. öyleyse,irem hanımın yanında.. nasıl bahsediyorsunuz,anlamadım..

gülderen-- nedimmm, maruf beyin.. bilmesini istemiyormuş..
nedim-- ...............
irem-- bira çarptı herhalde.. benim haberim var,nedim bey..

tuna-- (gülerek)oldu olacak,anlat bari..
 irem-- yok, ağam.. ama sen arzu ediyorsan,buyur..

tuna-- nedim-- gülderen-- hah hah hah..

**********

mr.smithle de,konuştuk epeyce.. tuna ,nedim bey ve gülderen hanıma çeviriyor.. 
abdullah,yavuz ve özcan beyin de bekar olduklarını..hiç evlenmediklerini  öğrendik.. 

nedim-- ama özcan beyin kavuşamadığı birisi var herhalde.. duygulandığına göre.. 
tuna-- ben soramam.. nedim bey.. 
nedim-- ben sizden beklemiyordum zaten.. 
tuna-- iremin sormasını da istemiyorum.. 

irem-- tamam,canım.. mr.smith; yusuf bey evlendi,güzide hanım da evlenecek.. sıra özcan beyle,size geliyor.. adayınız vardır,mutlaka. ingiltereye ne zaman geleceğiz.. 

tuna-- iyi ki,sormadın..
irem-- sormadım tabi.. sen çevir..

mr.smith-- (gülümseyerek) çok isterdim ama yok malesef.. zaman geçince,pek kolay karar verilmiyor.. sıra özcan beyde, diyorsanız.. benim için hiç umut yok demektir..  çünkü o , yirmi küsur yıldır,bekliyormuş..
 anlattığına göre; okurken aşk kapısını çalmış..  karşılıklı hislerle, ciddi düşünmeye başladıkları son yıl.. kızın ailesinin,ilişkiyi  onaylamadığını öğrenmiş.. ama yılmamış,birbirlerinden ayrılamayacaklarından..  geçinebilmek  için.. özcan bey okumaya ara verip..iş bulmuş.. kız arkadaşı mezun olunca.. nikahlanacaklarmış.. hevesle evlerini hazırlayıp,gün almışlar.. 
plan uyarınca,diploma töreninden sonra.. özcan bey ,nikah sarayında beklemiş..  beklemiş ama kız gelmemiş..  meğerse o sırada ;  ailesi,kızlarını..başkasıyla evlendirmek için, memleketlerine götürüyormuş..  kız nasıl olduysa kurtulup,Ankaraya geri dönmüş.. ve kim yardım ettiyse,adını değiştirip.. yeni kimliğiyle,Türkiyeyi terk etmiş.. 
özcan bey,bunu çok sonra öğrenmiş..  çalışmış.. okumuş.. ve yıllarca aramış..
nihayet bulduğunda.. dış temsilcilikte,önemli bir pozisyonda çalışıyormuş.. görüşmüşler ama hanımefendi.." ben seni unuttum,sende beni unut.. arama.. hayatımda artık bir başkası var,mutluyum.. sen de ,mutlu ol "demiş..

irem-- ama özcan bey ,hala umudunu yitirmemiş sanırım..  vazgeçmiş gibi görünmüyordu da..

Hiç yorum yok: