Translate

13 Ağustos 2013 Salı

1928.bölüm..

 tunayla oturduk yerimize..
bekir-sacide ,nedim-gülderen ,güzide- mahmut .. maruf-zübeyde.. biz.. mr.smith,özcan,ercan,yavuz ve abdullah bey kaldık..

sessiziz.. hava bulutlandı ve rüzgar esiyor.. tuna sigara verdi.. yaktı..
masa temizleniyor,bir yandan da.. yeni servis ve meyveler getiriliyor..
zübeyde ve maruf buyrun dediler.. tabaklarına alıyor ,herkes..

nedim beyin, birşeylerden haberi varmış gibi ..bana hiç bakmamaya çalışması dikkatimi çekti de..

güzide-- tuna bey dün gece ,çiçeğin burada okuyacağı geldi kulağıma.. doğru mu..
tuna-- doğru.. yatay geçiş sınavına girmişti..  orhan abiden duyduğuma göre de, kazanmış.. ama onun haberi yok, henüz..

mahmut-- Adanada bunaldığından dolayı mı,burhan burada diye mi.. geliyor.. malum burada,yaşamak çok zor.. kalacak yer ve iş lazım..

tuna-- bunaldığı aşikar da,nedeni başka.. .. burhandan da, haberdar değildi,mahmut bey..  amacı,gelecek yıl kardeşleri üniversiteyi kazandığında.. onları kanatları altına almak için..önceden gelmekmiş.
bizde zoru,  elimizden geldiğince kolaylaştırmaya çalışıyoruz.. tabi,ona belli etmeden..

özcan-- güzide hanım,sınava girecek değil mi..
güzide-- son konuştuğumuzda gireceğim demişti,özcan bey..
yavuz-- kazanır mı,peki.

güzide-- çiçek çok iyi ve dürüst bir kız.. azimli,yetenekli.. verileni
alıyor.. destekçileri sayesinde,çok aşama kaydetti..
iki ay önce sorsanız,kazanması muhtemel derdim.. şimdi emin değilim..  fakat kesinlikle şans verilmesi gereken,bir genç..
bu yıl kazanamasa da.. gelecekte olabilir..

yavuz-- kefil olursanız,şans veririm..

irem-- bir dakika güzide hanım.. yavuz bey,araya giriyorum ama..
genel bir bilgi vermek istiyorum..  çiçek çok naif.. hep imkansızlıklar içindeymiş.. kötü bir baba figürü var ama annesi çalışkan ve dirayetli bir kadın.. çocuklarına destek..
sekiz kardeşler,en büyükleri de o.. çok bağlılar birbirlerine ve hepsi de müthiş zeki.. öğrenmeye açlar.. çiçek lisede hiç ingilizce dersi görmemiş,alfabeyi bile bilmiyordu  ama.. hazırlık sınıfını birincilikle bitirdi.. ..tabi öğretmenlerinin hakkını yemek olmaz da,durum bu..
 burhan da,dürüst.. güvenilir, sağlam bir delikanlı.. birbirlerine aşık olup, nişanlandılar ..  ama incir çekirdeğini doldurmayacak, bir nedenden de ayrıldılar..
bunlar kısa zamanda yaşandı ve ikisini de çok yıprattı.. bizde çok üzüldük.. .. burhan tayin istedi,Edirneye gitti.. çiçek de,kendisini ailesine .. okumaya ve çalışmaya adadı...
burhanın burada olduğunu bile, bilmiyorduk..  tesadüfler sonucunda, buluştular yani..  hala yüzükleri parmaklarında,hala deli divaneler ama kader,kavuşturmuyor.. zaman gerekiyor belki de..

anlatmamın sebebine gelirsek.. kendisi ve kardeşleri okurken.. sorumluluğunun artacağı.. burhanın da aklını karıştıracağı,çok açık..
 beklentim ..çiçeğin ,ancak üç yıl sonra sınavınızı kazanabileceği yönünde..
 sizin nasıl bir  şans verebileceğinizi, bilmemekle beraber..
 yüzünüzü kara çıkarmayacağına ben kefil olurum da,güzide hanım olamaz.. o resmi görevli,çünkü..

yavuz--(gülümseyerek )  bilgi için,sağolun..
abdulah--öğretmeni kimdi ve..siz kimin yakınısınız.. kız evi mi,oğlan evi mi..

irem-- rica ederim,öğretmeni tunaydı.. ikisine de,yakınım..
tuna-- resmi olarak,öğretmeni ben ve arkadaşlarımdı.. gayri resmi olarak da, irem ilgilendi.. bilgi ve beşeri anlamda.. etkisi , katkısı.. bizden bile fazladır..

nedim-- irem hanım,yaptırımı olmasa dahi..  kefil olurum demenize,  razı değilim..
tuna-- doğru.. illa kefillik istiyorsanız,ben olurum yavuz bey..
nedim-- hayır hayır..  en azından,ben hala avukatınızken.. siz de olamazsınız..

Hiç yorum yok: