Translate

31 Temmuz 2013 Çarşamba

1908.bölüm..

nedim-- muazzez hanım,nikah salonunda beni yakaladı.. epeyce konuştuk.. iyi -kötü herşeyin farkında..çok bilinçli  olduğunu söyleyebilirim.. tuğrul bey,haber vermeyeceğim dedi ama o,. ela hanımın hamile olduğunu biliyordu sanırım..  "torun doğacak,yeniden vasiyet yazdırmak istiyorum" dedi, beni çağırdı..  artık tuna beyin avukatı  değilim.. ama şahit olurum dedim.. nedenini öğrenmek istedi.. kavga ettiğimizden,
kovulduğumdan şüphe edince.. bende acımadım; tuna bey -varisi olmadığını belirttiğinizden dolayı- topraklarda olan tüm haklarından vazgeçti.. mirasçı bile değil. kazanç da elde etmeyecekler.. ama irem hanım..tek yetkili olarak,vergilerini ödeyecek.. yani artık tuna bey,maaşıyla geçinen bir öğretmen olduğu için.. avukata ihtiyaç duymuyor.. ben holdingin ve irem hanımın avukatıyım.. o nedenle vasiyetinizi kayıt altına alamam.. şimdilik geçerli olan da,tuna bey de dedim..

tuna-- (gülerek ) yine de,bir şekilde avukatımsın şu an..
nedim-- evet,gülderenin sayesinde.. dönünce,feshederiz artık..
tuna-- (güldü ) belli olmaz.. şaka bir yana,ikinize de teşekkür ederim..
gülderen--nedim-- rica ederiz..

gülderen-- riskti ama  aldım.. peki,işe yaradı mı tuna bey..
tuna--  iremin baskısıyla.. işlemi başlattım gülderen hanım.. çok içime sinmediği için.. hala vazgeçme ihtimalim var.. sizi yormuşum ama henüz bilmiyorum.. orhan abi,dayı ve sizler haricinde,kimseye söylemedik..

yalının demir kapısına iyice yanaştım.. aynadan baktığımda daha otobüs görünürlerde yoktu..

irem-- buyrun,lütfen..
indik.. tuna,arkadan eşyalarımızı alırken.. bende anahtarı çıkardım
çantamdan.. açıp,önce ben girdim..

irem-- gülderen hanım,iki basamak var.. yerler de ıslak,kaygan..aman dikkat edin..
nedim-- tut elimi,gülderen.. ev sahibi,fazladan iki ampul koyamamış
şuraya..
irem-- hah hah hah.. (yalının kapısını da açıp.. bahçe ışıklandırmalarının düğmesine bastım .. bahçe ve giriş  ışıl ışıl oldu.. ) yeterli mi,nedim bey..

nedim-- eh,işte..idare eder..
gülderen-- güle güle oturun.. irem hanım.. ışıklar sayesinde bahçeye,görülen manzaraya bayıldım ben..komşu olabileceğimiz bir yer var mı, burada da..

nedim-- irem hanım,günah bu kadar ışıklandırmaya ne gerek var ki..  kapatın lütfen.. gördüğümüz yeter..
irem--tuna--gülderen-- hah hah hah..

içeriye girdik.. terlik verdim.. tuna çantaları koyup,ceketleri vestiyere astı..

irem-- ev eviniz,rahat olun.. lavobo şurada.. odanızda hazır..
 acıktınız mı.. çay yapacağım.. kahve de içebiliriz..
nedim-- yok irem hanım.. sağolun.. gerçekten güzelmiş,eviniz.. güle güle oturun..
irem-- amin nedim bey..
gülderen hanım banyoya girdi..

tuna da verandanın,balkonun  kapısını açtı.. havalansın diye..
tuna--irem, nedim beylerin çantasını  hangi odaya koyayım..
irem-- sağdaki ilk odaya koy.. nedim bey,sizde çıkıp.. değişin,yatın.. nasıl arzu ederseniz..
nedim-- merdivenlerden nasıl çıkacağımı ,düşünüyorum.. yapan kimse,bir asansör koysaymış keşke..

irem-- eren abim yapmış burayı.. başkasına satmaya kıyamadığı için.. biz aldık.. ve böyle zamanlarda  çıktığımız ,bir yük asansörü var..
tuna-- buyur,çıkalım..

onlar yukarı çıktılar.. sesleri geliyor.. ben mutfaktayken..gülderen hanım da yanıma geldi..

gülderen-- nedim için,söylemiştim de.. evinize bayıldım irem hanım..
güle güle oturun.. manzara nefismiş..
irem-- sağolun,gülderen hanım.. istediğiniz birşey var mı.. lütfen çekinmeyin.. çay koydum.. (tezganın üstünden masaya taşıdım ) poaçamız.. kuru ve yaş pastamız.. böreğimiz var.. alın istediğiniz gibi.. tabak vereyim..

gülderen-- irem hanım.. varsa,bir bardak soğuk süt içip yatayım diyorum.. ayaklarım ağrıdı,şişti..
irem-- var var.. soğuk mide ekşitir.. ısıtayım hemen.. (buzdolabından aldım sütü.. cevzeye koydum ) 
gülderen-- sizde yorgunsunuz,ben yapayım.. 
irem-- aşkolsun.. siz dolaşın, manzaraya bakın.. iki dakikada hallederim.. 
gülderen-- peki,zahmet olacak size.. 
irem-- aman gülderen hanıım.. ne zahmeti.. siz iyi olun,yeter ki.. üşümeyin sakın.. 

ısıtıp kupaya doldurdum.. çayı da demledim bu arada.. pasta çeşitlerinden,bir tabağa koyup..  tepsiyle salona götürdüm.. 
tuna ve nedim bey merdivenlerden iniyorlardı.. rahat tişört ,pantolon giymişler.. 

nedim-- tuna bey,bana önerdiğiniz süt bu muydu yoksa.. 
tuna-- hah hah hah.. o bize değildir.. 

Hiç yorum yok: