Translate

29 Temmuz 2013 Pazartesi

1906.bölüm..

Ankaralılar,havaları çalınınca coştular.. istisnasız herkes oynayınca..
pist dar geldi.. masalara kadar yayıldık.. kaynaştık iyice..
ziya arada, sözleriyle ,hareketleriyle şarkılara renk kattı..
 zuhal de,öğrenmiş..karşılıklı çok güzel oynuyorlar..
 rekinle,mr.smith bile figürleri uygulamada başarılılardı..  tuğba hanımla,çetin bey de.. ..gelinle,damatta döktürdüler.. haklarını yemeyeyim..

sonra güney ve güney doğu yöresine ait türküler,oyun havaları başladı.. davulcu nefis çalıyor.. eren abim,ercan bey ve tuna da hakkını verdiler ,doğrusu.. halaylar , çekildi.. beraberce..
yavuz bey para destesini açıp,yukarı fırlatınca.. maruf,rekin..kevin.. cafer bey,mahmut bey ve tuna da.. para olayına girdi..  bekir bey,atmadı da.. damadın iç cebine yerleştirdi desteyi..  yoruluncaya kadar,oynadık.. ve gerçekten hepimiz, çok çok çok eğlendik..

orkestrayı,ziyayı ve kendimizi alkışlayıp.. yerlerimize  oturduk ..
ziyaya teşekkür ediyorduk ki.. çorba servisi yapılmaya başladı..
ben hariç,masamızdakiler aldı..içiyorlar.. bir sigara yaktım..

tuna-- başka bir şey,ister misin..
irem-- yok,canım istemiyor..
gönül-- hiç yemedin ama..
irem-- tıkandım gönül..
cafer-- irem hanım,aşırı efor.. beslenme düzensizliğiyle birleşirse..
vücudu yıpratır.. hastalığa davetiye çıkarmış olursunuz..
maruf-- artık şartlar,uygun.. tatile gelin..

tuna-- cafer bey,biliyoruz da.. malesef ,kendisini toplayamadı daha..
yarından sonra, iki gün tatiliz.. maruf.. onu da,dönerken değerlendireceğiz.. önemli konular için,Adanada olmamız lazım..

eren-- bize gelmeden mi,gideceksiniz..
gönül-- inan,darılırım irem..  ne evde,ne iş yerimde.. hiç beraber olamadık ki..

irem-- halimizi biliyorsun,fırsat mı oldu gönül.. evinde değilsede,görüştük .. gelmediğimiz yerde değil.. bu sefer böyle oldu.. yine geliriz,kısmetse..

eren-- hiç konuşma,yarın akşama bizdesiniz.. o kadar..
tuna-- peki abi..
eren-- (gülerek) aferin, aferin..

gülümsedim sadece.. ne alakaysa birden aklıma ;bekir beylerin villasındayken.. kenan ağanın bize siyasete atılmamız için.. yaptırdığı teklif geldi..

 tunanın; "onbeş yıl sonra,belki dedi..  kariyerinde ilerlemek.. makaleler.. kitaplar yazmak/ çevirmek , doktora yapmak  ve profesörlüğe kadar ulaşmak  istiyormuş.. amerika da diye de belirtti.."dediğini söylemişti..
içimden.. tesadüftür,onu vazgeçirmek için.. demiştir desem de..
 oyuna geldiğimi,planlı olabileceğini de düşündüm.. ne yalan söyleyeyim..


tuna-- iremm..
irem-- (baktım ) efendim..
tuna-- daldın.. eren,aferin dediği için.. olduğunu sandı..
irem--   ilgisi yok abim.. aklıma birşey,takıldı da.. onu düşünüyordum..
orhan-- strateji belirliyor gibiydin..
irem-- (gülerek ) bildin,orhan abi.. bekir beyden alınacak intikam ,var ya..
orhan-- hıı,iyii..
bekir-- iyi mi.. aşkolsun,orhan bey..
mahmut-- ama komşum..hisseyi verip,irem hanımı tanıdığın halde.. sen başlattın.. yalan mı..
sacide--İstanbul havası çarptı, gaflete düştü.. mahmut bey..

kahkahayla güldük..
ve ben,sırası geldiğinde sormaya karar verip..erteledim..

Hiç yorum yok: