Translate

9 Haziran 2013 Pazar

1815.bölüm..

yukarıya çıktık.. ameliyathanenin olduğu koridorda,hareketlilik vardı.. hemşirelerden birisini durdurup sordum..

-- yeliz hanım,ameliyathaneye girdi.. hazırlanıyorlar..
irem-- adım irem.. sevinç hanıma yada bülent beye geldiğimi ve içeriye girmek istediğimi söyle..
-- ama olmaz ki..
irem-- sen dediğimi ilet.. hadi hayatım.. adın neymiş bakayım.. hıh,pınarcığım.. haber bekliyorum..
-- peki..

iki dakika sonra.. bülent ameliyat kıyafetleriyle geldi yanımıza.. rengi sapsarı olmuş..
bülent-- hoşgeldiniz.. acelem var.. yaklaşamıyorum ve tokalaşamıyorum.. .iremin inadını bildiğim için çıktım..  sevinç hanım,profesyonel olmama rağmen..  beni bile almadı..  müdahale gerekirse diye,hazır bekliyordum..
sen otur ve dua et. söz veriyorum,doğsunlar.. ilk senin kucağına vereceğim..

irem-- o kesin zaten.. ama boş konuşuyorsun.. inadımı biliyorsan..beni hazırlamalarını söyle.. derhal..  doğumda,yelizin yanında olamazsam.. seni hiç affetmem bülent.. ben onun için geldim..  hadii.. ne bakıyorsun..
bülent-- ahhh ah.. pınar hemşire,irem hanımı hazırlayın..
sevinç hanıma derdini  anlat ve tepkilerini kontrol et,anladın mı..

irem-- (çantamı tunaya verdim )sen bir sus bakayım..  oraya yeliz olmasa, gönlümle girer miyim sanıyorsun.. bence sana tokat gerekiyor,tuna gerekeni yapıver canım..
tuna--  ben ona da, sana da kıyamam.. kendine güvenmiyorsan girme..
irem-- bana ihtiyacı var.. gerisi önemli değil..

hemşireyle ameliyathane kapısından içeriye girdik..
özel giyimli bir bayan yardımıyla.. başka bir bölümde.. temizlenip,değiştim..  doktor kıyafeti,maskesi,bonesi.. eldiveni..terliği ameliyat önlüğü vs. hazırlandım..
steril hale geldim nihayet..
ameliyathaneden izin gelince.. içeriye girdim.. hava çok soğuk,buz gibi.. çirkin bir koku var ..  kalabalık,herkes işini yapıyor.. sedyenin çevresindeler..
 kısa konuşmalar ve yengemin açıklamalarını duyuyorum.. ben adım bile atamadım.. ortamın hatırlatıklarının  etkisiyle..

sevinç-- irem,gel.. yelizin elini tut.. sakin,sakin.. konuş..  daha başlamadık..
irem-- peki ,kolay gelsin.. (yürüdüm onlara doğru .. sedyede devasa bir vücut var.. yeşil örtüyle kapatılmış)
sevinç-- sağol.. bize dönme,  panik yapma.. yeliz için aldım seni içeriye..  sevgini hissettir,görevin bu.. on beş dakika dayan..
irem-- (yelizim,baygın.. solgun,şiş elini tuttum) anladım yenge..

hemşireler,doktorlar.. çalışıyor.. cihaz seslerini.. kendi aralarındaki gergin konuşmaları duymamaya çalışıyorum.. yelizin,yüzüne odaklandım..
o halini değil de.. eski şen ifadesiyle uyuyormuş gibi, avutuyorum kendimi..
 kısık sesle.. onunla konuşmaya,güzel şeylerden bahsetmeye başladım.. elini de okşuyorum devamlı..

diğer kolunda tansiyon aleti takılı.. kısa aralıklarla ölçen doktor.. hep yüksek rakamlar söylüyor.. yengem biraz daha bekleyelim şu ilaçtan, şu dozda verelim diyor.. serum hortumlarına iğneler enjekte ediliyor..

barbara-- irem hanım,yengenize usulca söyleseniz.. bebekler alınmalı derhal..
sevinç--(ingilizce )  biliyorum barbara..
irem-- yenge ,yelize şarkı söylesem olur mu.. beni hissetmesi açısından,dedim..
sevinç-- işe yarayacağını düşünüyorsan,göbek bile atabilirsin..

bülentin sesini duyduk..

*****************
not; Sevgili arkadaşlar .. Allah izin verirse.. cuma gecesi  büyük kızımın düğünü var.. :) bir hafta izin istiyorum sizlerden.. Görüşmek umut ve dileği ile ....
                                                                                                                   Meral
  

Hiç yorum yok: