Translate

21 Mayıs 2013 Salı

1770.bölüm..


onlar gittiler.. bizde evin içine girdik.. geziyoruz..
alt kat, eşyalar..  yerleştirme ve genişlik açısından süper..
mutfakta da eksik yok.. marka takımlar yerleştirilmiş dolaplara..
deterjan,sünger..havlular..elbezleri.. paketli kahve,dolu tüp.. sıvı yağ tenekesi.. tuz biber bile var..
musluğu açtım,su da akıyor..

irem-- verdiğim para,helal olsun cengiz beye... tuna buzdolabının fişini taksana.. su koyalım dolaba..

mehmet-- (düğmeye bastı ) elektrik yok..
tuna-- sigorta kapalıdır.. cengiz bey yarım iş yapmaz...
anar-- ben açarım..
irem-- sana dikkat demem gerekmez değil mi..
anar-- yok.. gerekmez..

derya-- said sürahiyi versene..yetişemedim..
said-- tamam..

tuna önce tüp dedantörünü .. elektrikler gelince de,fişi taktı..
çalıştı dolap.. ev ışıl ışıl oldu.. bahçenin ışıkları da,yandı..

melis-- buzdolabını sileyim ben..
irem-- bırak lütfen,sadece su koyacağız.. buz kalıplarını da doldururuz..
derya-- melis,bardak,tabak kaşık yıkayalım biz..
melis-- tamam..
candan-- ben de,yardım edeyim..

şule-- irem hanım balkon mu ,bahçe mi diyorlar..
sam-- balkonda üç masa ve üst üste konulmuş.. on iki sandalye var..

irem-- oylama yapın şule hanım..
batu-- her şartta.. sandalyelerin yıkanıp,kurulanması lazım..

davut-- gel beraber yıkayalım..
faruk-- melis,deterjan.. bir küvet..ve kurulama bezleri istiyoruz..

melis birşey demeden.. istediklerini verdi..

zübeyde-- irem şu keki,buzdolabına koyalım.. bozulacak..
irem-- ver canım..(koyduk.. soğutmaya başlamış iyi..)

liz-- irem.. balkon ve giriş kapısının önüne paspas koydum..  renkli iki havluyu feda ettim..
içeri gireceklerdi yoksa.. alt kattaki banyoyu..tuvaleti,lavoboyu da sildim.. havlu,sabun koydum..

irem-- eline sağlık canım.. sağol..
vahide--salonu odaları da, ben sildim irem hanım..
gömme dolapta takım masa örtüleri.. ve sandalye minderlerini görünce..
cengiz beye  bravo dedim..

irem-- hepimiz dedik vahide hanım.. eline sağlık,yorma kendini..
melek-- irem kıyamıyor size..
irem-- evet,kıyamam.. onlar da bana kıyamazlar..
hiç mecbur değiller,gördüğün gibi..

derya-- hanımlarr,kurulama yardımı istiyoruzz..
vahide-- geldim canım..
melek..vahide hanım..liz,zübeyde ve ben.. elbezleriyle..
yıkananları kuruladık.. sayıya göre
tepsilerle salon masasının üstüne götürdük..

erkeklerle,barbara ,yasemin ve şule de. sandalye masa yıkama,kurulama.. balkonun paspas yapılması
ve yerleştirmesini  üstlendiler...

on dakika ayrıldım yanlarından.. üst katı .. gezdim.. orası da fevkalade..
aşağıda müzik setimiz ,kasetlerimiz bile varmış..
fişi takıp.. oyun havaları yazan kaseti koydum.. açtım sesini de..
gümbür gümbür.. kıvrak müzikle.. şevklendiler..
 çalışırken.. mr.smitin oynaması görülmeye değerdi..
mutfaktakiler  gelince.. salonda da biz oynadık..

mehmet-- oh oh.. neşeniz bol olsun..
irem-- aminn..
tuna-- hepimiz ıslandık,terledik.. kıyafet değişmek için.. içeriye
gireceğiz..
maruf-- tunaa,girebilir miyiz diyecektin..
irem-- herkes buyursun.. bu özel bir durum,sizi sıkmam..
zaten tunaya hiç gerekmez,o benden daha titizdir..

*************

herkesin eşyası yanında olduğundan.. şortlar,tişörtler..terlikler giyildi..
balkona üç masa birleştirildi.. salondan da sandalyeler,puflar,tabureleri alıp..
masa örtüleri,minderler..  tabak,bardak takımlarıyla..
harika bir sofra kurduk..

hava karardığında balıklar,mezeler,salatalar.. ara sıcaklar ve meyveler geldi..
ağzı kapalı hepsinin..
balkondan servis masasına ve tabaklara aldık hemen,sıcak sıcak.. ..
garsonlar içki,peçete,buz.. ekmeği kasalarla taşıdılar..
hepsi hazır,doğranmış.. pişirilmiş..
rekin,ilter ve ahu da yukarı gelip.. masadaki yerlerini alınca.


irem-- evimize hoşgeldiniz.. güzel günlerde buluşup,bereketli sofralarda..
muhabbet edelim,arkadaşlar..
aminn dediler..

irem-- hepinize teşekkür ediyorum.. elinize kolunuza sağlık..
tahsin bey göndermiş sağolsun.. rekinin de,kesesine bereket.. bundan sonraki toplanmamız ,onların sayesinde olur inşallah..

rekin-- inşallah.. evinizi açtınız,biz teşekkür ederiz asıl.. buyrun lütfen..


Hiç yorum yok: