Translate

30 Nisan 2013 Salı

1736.bölüm..


philip-- bana önerdiği; genel müdürlük , yüzde bir hisse.. kumaşı ondan alıp ihracatıma devam edebilme serbestliği.. hisse için,maddi talebi yok.. fabrikadamda ki iplik ve kumaş için çalışan elemanlarımı işsiz kalmasınlar diye.. benden kiralayacak.. üretimi ona yapacaklar yani.. kendi fabrikasında
her türlü dokuma yapılıyor,ihtiyacı yok ama jest yapıyor anlayacağın.
çalışanım ,çevremiz için.. değişiklik olmayacak.. bizim konumumuz ,adımızda aynı kalacak..dikim atölyesini geliştirip,ürün çeşitlendirme imkanım olabilir..
mesela özellikli çadırlar .. araba örtüleri dikip.. iç ve dış piyasaya satabiliriz..

sen bana zor zamanımda destek olmuştun.. ben seni yarı yolda bırakmam.. sen,mahmut beyle ortak ol yada olma.. kabul etme dersen,etmem..
sorgusuz sualsiz,peki derim.. benden cevap bekliyor,sende gidecekmişsin.. zamansız ama o yüzden konuşalım dedim.. evet-hayır de..içeri girelim..

irem--(gülerek )  bende seninle konuşmadan, kesin cevap vermedim..
beni de bekliyor.. sana yaptığı teklifi de,anlattı.. bana da,yarı yarıya ortak olmamı.. yurt dışı reklamını yapmayı ve ileride tır filosunu satın alıp.. nakliyatı yapmamı önerdi..
nakliyatı philip yapıyor,ben anlamam.. uğraşamam dedim..
reklamın ve ortaklığın olabileceğini .. istediği fiyatı söylemesini istedim..
bir rakam vermedi.. başka yatırımlar yaptığımdan,kabul etmem halinde..
 altı ay bekleyecekmiş.. bende olmaz,öğrenirim  dedim.. yanındaydın philip.. fabrikayı ne kadara aldı..

philip--peşin..  x.xxx.xxx.xxx.xxx dolara aldı..
irem-- tahmin ettiğim gibiymiş.. yüzbin dolar fark versem, uygun olur mu..

philip-- olur.. ama bütçeni zorlayacaksan.. peşin verme.. yada bir ay sonra ver..
ben de destek olabilirim.. istersen..
irem-- sağol.. kabul edersem..  on beş gün sonra,imzalayacağız mecburen.. o zamana kadar.. biraz para kazanırım ve peşin veririm ,sanıyorum..

 tamamen hürsün philip,bende seni yarı yolda bırakmam.. yorulduysan,nasıl rahat edeceksen.. öyle karar ver.. ihracatı durdurmak istiyorsan,hiç sorun değil.. sam başının çaresine baksın derim..

philip-- teşekkür ederim ama devam etsin istiyorum.. çok emek verdim,markamı yaratmak için.. mallarım kaliteli ve aranıyor.. bu manevi tatmin,bambaşka birşey..
nasıl olduysa.. fabrikanın satılacağını sam,amsterdamdayken  duymuş..
mahmut beyin alması için uğraşırken.. beni çok aramış.. seni de aramış da,ulaşamamış.
anar da nişana davet edince.. yüz yüze konuşmak istemiş..
aldıktan sonra.. aradığından haberim oldu.. ben aradım,konuştuk..
sitem etti..
bende seni karıştırmadan.. hiç kimsenin haberi yoktu ,iki gün içinde olup bitmiş.. mahmut bey almış dedim.. hissedar olmayı düşünüyor..konuşacaktı.. mahmut beye de,bilgi verdim..
blue jean kumaşı buradan gidiyordu zaten.. alıp,diktirmek istiyormuş.. sen üstlenir misin dedi.. şuan için olmaz da,belki ileride olabilir.. en kısa zamanda cevap veririm sana.. bir kaç teklif yapıldı.. onları değerlendiriyorum dedim..

sözleşmesi gereğince.. en az bir yıl daha.. yine ithalatı devam
edecekmiş.. seninle de görüşmek istemiş ama işi var demişler.. anlattı bugün olanları.. sitem edecekmiş de,gerçekten işin olduğuna inanmış..

irem-- lütfetmiş beyefendi.. sana karışmam,istiyorsan dikebilirsin..
ama benden mümkün olduğunca uzak olsun.. bir hadsizliğini görmedik de..
tuna daimi görüşmemizi arzu etmiyor,biliyorsun.. huzurumu feda etmem..muhatabı sen olursun.. mahmut beyden hisse alırsa,ortak da olmam.. eğer olursam da.. bilmesin..

philip-- tamam.. gidelim mi,içeriye..
irem-- gidelim..

***********
yine kol kola içeriye girdik.. içki ve müzik insanları piste çıkarmış..
vur patlasın,çal oynasın durumu var..  bizim masada sadece tuna oturuyor..
yasemin elimi tuttu.. bizim ekiple oynamamız için piste çekiyor..

irem-- yasemin,tunayla geliriz.. bırak beni.. philibi vereyim size..
yasemin-- (gülerek ) pekii.. hadi philip..
philip-- gelirim de,önce iremi teslim edeyim..
ceyda-- philip müstesna olmayı hak ediyorsun..
irem-- ee,ne yaparsın.. zemin müsait.. hava nemli..

kahkahayı koyverdiler..

zübeyde-- iremm,gelsene..
irem-- tuna beklerken,ben gelir miyim zübeyde..
sam-- eşin çok şanslı..
bedri-- bu asılıyor mu size..
derya-- haddine mi düşmüş..
irem--yaşa derya.. asıl ben şanslıyım sam..

philiple geldik masamıza..

philip-- tuna sağol.. konuştuk..
tuna-- rica ederim.. mesele aydınlandı mı..
philip-- evet.. ben gittim ,hadi..

o gitti.. bende ellerimi tunaya uzattım.. tuttu..
tuna--  ne istiyorsun..
irem-- seni.. beklemişsin,ödüllendireyim dedim..
tuna-- (gülerek ) hıı,yukarı mı çıkacağız..
irem-- hah hah hah..