Translate

5 Mart 2013 Salı

1655.bölüm..


şule-- iki kardeşiz,ablam  Ankarada dışişleri bakanlığında danışman olarak görev yapıyor..
bende burada.. burslu olarak uluslar arası ilişkiler, bölümünden mezun oldum
dış ticaret konusunda yüksek lisans yapıyorum.. 24 yaşındayım..
 xxx holdinginde altı ay çalışıp,onbeşgün önce ayrıldım..
bekarım,kiramı çıkarıp geçimimi sağlamak için iş başvurusu yaptım..
çok iyi derecede ingilizce, iyi derecede fransızca ve almanca biliyorum..
eğer olağanüstü bir değişiklik olmaz ise.. lisans sonunda,Ankaraya
ailemin yanına gidip.. orada çalışmak arzusunda olduğumu ,şimdiden bilmenizi istiyorum..
bu kadar..
irem-- açık olduğunuz için sağolun.. xxx holdinginden
( bekir beyin iş yerini söyledi )niye ayrıldınız... üç dili de,okulda mı öğrendiniz..


şule-- (gülümsedi ) Adana doğumluyum ama annem ingiliz olunca..
önce pratik,sonra eğitim alarak öğrendim.. yurtdışında kalma imkanımda  çok oldu..
xxx holdinginden..niye ayrıldığıma gelince ;
iki yıl önce,stajımı onların bir fabrikasında yaparken.. bekir ağa beni fark etmiş,nasıl olduysa.. bitirince merkezde işin hazır ..diye kartvizitini göndermiş  sağolsun.. hiç karşılaşmadık ve dediği gibi..  ocak ayında.. kartıyla işe alındım..
 çalışan çok,iş hacmi ve farklı alanlar çok fazla..
bekir beyin bir alt kadrosu,işi bilen ..eğitimli  aile kadrosundan oluşuyor.
ama yiğeni olmak,iyi yönetici olmak manasına gelmiyor..
benim için.. müthiş bir tecrübeydi..  üzüm salkımını düşünün.. en alttan,
üstteki üç  sıraya kadar.. mükemmel insanlarla tanışıp,
çalıştım.. hepsi ekmeğinin peşindeydi ve öğretebilmek,yardımcı olmak için çırpındılar..
 bekir bey ve yiğenlerle direk temasım olmadı.. ama onların altındaki o iki sıra..
riyakar,hadsiz.. kıskanç ve dedikoducularla dolu..
benim nasıl işe alındığım hakkında,üretilen çirkinlikleri duyduğumda
önce aldırmayıp.. pire için,yorganı yakmayayım dedim..
ama müdürüm murat bey tüm servis arkadaşlarımın yanında..
bana hakarete varan sözler sarf edince.. tutmadım kendimi.. ağzının payını verdim.. istifa dilekçemi ve şikayet mektubumu -kaale alınmayacağını
bilsem de.. -personel müdürüne bırakıp ,ayrıldım..

irem-- (buruk bir gülümseyişle ) murat bey,işten çıkarıldı.. eğer sıkıntın sadece o ise.. yeniden başvurabilirsin..
bekir bey,iyidir.. iş ve maddi imkanları da iyidir.. mesela ben ahu hanım için onu arayacağım..
ama beni yanlış anlayıp..çalışmak istemediğimi  sanma,sakın..açık olmak adına söylüyorum..  kararı sen ver..

şule-- sağolun.. kabul ederseniz,burada çalışmak isterim.. 
irem-- (gülümseyip,not kağıdı ve kalemi ona da uzattım )peki ,şule hanım.. adres ve telefonunuzu yazarsanız.. 

şule-- telefonum yok.. baraj yolunda,kiralık bir evde oturuyorum..
gündüz evde değilim,ona para vermek ve bağlanmasını beklemek istemedim..
 ailemle okulda , çarşıda ankesörlü telefonla konuşuyorum..  sorun olmuyor.. 

irem-- anladım.. ( monitörden,içeriye bir bey girince.. dikkatlice
baktım.. elinde de,iki bond çanta var.. gülçin konuşup,vahide hanımın 
odasını gösterdi .. onun kamera görüntülerine bakarken.. kapı tıklatıldı.. )
gell..