Translate

8 Şubat 2013 Cuma

1617.bölüm..


akif-- irem hanım.. niye konuşmuyor sunuz.. bir hatamız mı oldu..
irem-- (gülümsedim ) estafurullah, akif bey..  gözlem ve karar aşamasındayım.. kahve içtikten sonra acısını çıkartırım..
akif-- (gülerek ) peki..

tuna-- akif bey.. kredi teklifinizden bahsetti,irem.. biz nakitle çalıştığımızdan,hiç alışık değiliz.. ve
onun dediği şartlarda,kredi verirseniz..size sorun yaratacağını düşünüyorum.
bizi hiç bu işe bulaştırmayın,siz de riske girmeyin bence..

50 yaşlarında ki görevli kadın,kahvelerimizi getirdi.. ikram ederken..
akif bey --melek hanım dün ev bakacaktınız.. ne oldu..
melek-- baktım,akif bey.. ev güzel ,kirası da uygundu.. biz işe gelip gideriz de..  torunun anaokuluna çok uzak.. olmadı yani..  arıyoruz bakalım..
akif-- bende ,yine emlakçıya haber verdim.. buluruz inşallah.. sıkmayın canınızı..
melek-- inşallah.. (gülümsedi,bizlere de ) afiyet olsun..

sağol dedik .. kadın çıkıp,kapıyı kapattı..

tuna sigara verdi..
irem-- melek hanım nerede oturuyor..  torunu hangi anaokula gidiyor.. akif bey.. biliyor musunuz..

akif-- biliyorum.. inönü ilkokulunun yanında.. özel bir anaokul var.. oraya gidiyor..  eşi,kendisi ve torunu da..  hemen karşısındaki binada..oturuyorlar..  ev sahibi kirayı  orantısız artırdığı için..
ev arıyorlar..
irem-- ( dudak büktüm ) özel anaokuluna hı..

akif-- evet,anlatayım izninizle.. geçen yıl,bir vesile ile tanıştık.. melek hanımlarla..
o da ,eşi de.. mükemmel insanlar.. halleri vakitleri de yerindeymiş.. ama terslikler olmuş, hazırı tüketmişler..  eşi makina mühendisi,kendisi öğretmen emeklisi..
 torunu da, üstün zekalı.. işlenmesi gereken bir cevher.. anaokuluna ben gönderiyorum.. o evi de, bulup kiralamıştım.. melek hanım benim personelim değil.. o bizim ablamız..
 kendini borçlu hissettiğinden ve acısını bir nebze olsun.. aklından uzaklaştırmak için.. gönüllü geliyor..
bir oğulları varmış..

irem-- (elimi kaldırdım) akif bey.. lütfen anlatmayın, rica ederim..
oğulları varmış dediniz.. anlayacağımı anladım..  özellikle bu sabah,daha fazlasını duymayı kaldıramayacağım..

tuna-- adlarını ve soyadını söyleyin,akif bey..

akif-- melek--tahsin--arda-- beydağlı


çantamdan not defterimle kalemimi çıkarıp,yazdım..
irem-- ev,iş.. artık hiçbir sorunları kalmayacak.. ama bizi bilmesinler..
umut eğitim vakfı da,çocuğun eğitimini üstlenecek..

akif--sağolun da, nasıl.. eğitim vakıflarının üstlenmesi için.. ilkokul,orta okul düzeyinde olması.. sınava girmeleri ve bazı kriterlere sahip olunması gerekiyor..
mesela devlet hastanesi onaylı zeka testini..  söylememi istemediğiniz nedenlerden.. dolayı..
 bu çocuğa yaptırmayı öneremedim bile..

tuna-- (içini çekerek ) vakıfların işleyişi de ,malesef öyle olmak zorunda..
umut vakfının kurucusu biziz.. arda da, ilk anaokulu öğrencimiz olacak sayenizde..

irem-- akşama doğru yada yarın sizi arar.. bilgilendiririz akif bey.. tahsin bey, nerede çalışıyor..

akif-- çok memnun oldum,onlar adına..
karayollarında,15 yıl  sorumlu mühendis olarak çalıştıktan sonra.. ara vermek zorunda kalınca..
 55 yaşında diye.. iş bulamamış..  sanayide, araba tamiratı yapıyor.. emekli bile olamamış..

tuna-- tamam,ona da iş buluruz.. arkadaşla görüşüp,haber veririz size..  biz ,  zamanınızı aldık.. irem hadi.. kararını ver..