Translate

26 Aralık 2012 Çarşamba

1539.bölüm..


tuna-- lojmanları,ilk okulu sosyal tesisleri..sinemayı ,çevre düzenlemesini  ve evleri maruf yaptı/yaptırdı..  ben yer hariç, hiçbir malzemeye ..iş gücüne karışmadım..
evlerin yüzde ellisini.. ona verdim de,masrafının karşılığı bile olamaz.. dört dörtlük yaptı..ben karlıyım,o da..eğitim için olduğundan kabul etti..
ısrarla toprak istemesi sinirimi bozuyor,yoksa yine yaptırırdım..

menekşe-- sen mi yaptırıyorsun,vakıf mı..
tuna-- ben.. sonra vakfa devir edeceğim..

orhan-- tuna kütüphanenin iç donanımını ,  bana bırak..
tuna-- peki abi.. sen uzmansın,istediğini yap..

yasin-- orhan abi,Ankarada ki büyük kütüphaneyi biliyor musun..
orhan-- evet ama oranın farklı bölümleri.. mesleki amaca yönelik arşivleri , çeşitli özel makinaları var..
yasin-- makinaları,ekipmanı ve kendi alanıma ait kitapları getirmeye  talibim..

orhan-- tamammm.. kabul.. herkese haber veririz.. değerli bir arşivimiz olur..
bülent-- bende tıpla ilgili kitapları gönderirim..

ela-- çok iyi olur.. kaynak kitapları bir arada bulamıyor,çocuklar.. matematik kitapları da,benden..
menekşe-- tarih de,benden..
maruf-- mühendislik kitapları da,benden olsun..
mehmet-- mimari ile ilgili olanları da,ben temin edeyim..
yusuf-- bizde veririz..

irem-- hepiniz sağolun.. birlikten kuvvet doğarmış da.. bir önerim var..
oradaki kütüphane lise düzeyinde.. genel kitapları kapsasa da..
mesleki olanları ,kampüste kullanıma açsak.. ne dersiniz..  üniversitede okuyan öğrencilerin ..
ulaşma imkanları açısından, daha iyi olmaz mı..

orhan-- olur tabi.. ama yer bulmak lazım.. kampüse inşaat yapamazsın..
kamu arazisi.. izin alamayacağın gibi,aklına gelmeyen.. prosedürleri  yazışmaları olur.. tunanın,benim senin bile  başımız ağrır..

irem-- kampüsün içinde olmaz da,yakınında yer bulurum abi.. hiçbirimizin adı ,geçmez..
 ben  alırım... vakıf işlemi yürütür..
ziya-- tıp fakültesinin yerini biliyor musun..
irem-- hayır..
tuna-- ben biliyorum,söyle..

ziya-- istimlak edilen kampüs arazisinin, tıp fakültesi tarafındaki sınır komşusu olan.. yerden bahsediyorum..  beş dönüm ,çamlık arazi.. ve  içindeki göl manzaralı  yeni malikane ihtiyaçtan satılıkmış..  ilgilenirseniz, uygun gelirse bakın..

tuna-- bakarız da,kiminmiş.. kimden duydun ve niye satıyormuş..
ziya-- mefruşatçıymış.. işi ve sağlığı bozulmuş,adamın.. şubelerini kapatmış falan..
ev,mal mülk herşeyini satıyormuş..borçlarını ödeyip,gidecekmiş temelli.. mürsel anlattı..

irem-- mürsel dediğine göre.. satan ,halit (......... )  mu yoksa..
ziya-- evett,bildin.. tanımadığın yok seninde..
irem-- yaa,öyle..  ama orası, kesinlikle olmaz.. ziya..  
ziya-- niye.. 

yasin-- ziya, bu baraj meselesinden dolayı.. civardaki arazileri almak riskli.. iyice emin olmak lazım.. 
halit beyi tanımam da, uyanıklar çok..
beş dönüm diye satar,yol geçerse üç dönüm kalır.. itiraz bile edemezsin.. 
tonlarca dinamit atılacak.. kazılacak,taşınacak.. yeni yollar inşaa edilecek
 adam malikanesinde, rahat oturamayacak  diye satıyordur belki..  anladın mı..  

ziya-- anladım.. (hepimize tek tek bakıp) anlamadığım,bir ismin hepinizi ..bu denli nasıl etkilediği.. sanırım asıl meseleyi.. mehmet bey,zuhal ve ben bilmiyoruz.. 

tuna-- anlatılacak nitelikte bir konu değil,onlara da anlatılmadı..ziya..  hepsi bir şekilde,dahil oldukları için.. biliyorlar.... 
irem-- hani,balkonda yerde oturmuştuk da.. sıkıntımızdan bahsedilmişti sanki.. tahmin ediyor olman lazım.. 

ziya-- (ellerini yüzüne kapadı ) afedersin abi.. çok çok ,özür dilerim.. dalgınlığım ,hep bülentin yüzünden.. 
bülent-- haydaa.. niye lan..   

ziya-- niyesi var mı.. nedim beyde,elin titremiş.. ya babamın da başına aynı şey gelirse.. 
bülent-- (gülerek ) çığır açar işte.. sana bir kardeş gelir.. 
ziya-- çokkk geç kaldılar,ben almayım.. 

tuğrul-- bülentte bize,yasin hamile diye müjde vermişti.. şok için,ideal haberdi yani.. 
irem-- hah hah hah.. ama  yasinin halin süperdi.. annesi figense sorun yok..  
oğlum ne ara hamile kaldın,kaç aylık denildiğini hatırlıyorum..  (içimi çekerek ) ben daha neler hatırlıyorum.. nelerr,nelerr.. 

zübeyde-- iremciğim,yatta olanları hatırlatmak isterim.. bir alacağın vardı sanki.. 

irem-- (gülümsedim )mesaj alındı,zübeydeciğim.. sağol.. 
zübeyde-- rica ederim..