Translate

26 Aralık 2012 Çarşamba

1538.bölüm..


tuna-- niye kocanı yanlız bırakıyorsun ela.. o dönecek değil mi..

ela-- evet,yarın..  berna  iyi bilir İstanbulu.. arkadaşıyla gelip ,gezecekler ve otelde kalacaklarmış..  tuğrul  duyunca,jest yaptı.. beni ve ufuğu da,onların peşine takıyor.. gezermişiz..
 hiç birimiz pek mutlu olmadık ama.. nankörlük gibi görüleceği için,birşey de diyemedik..

tuna-- eşyalarınız buradaysa.. beraber dönelim..
ela-- burada da..  yanlış anlaşılma olmasın,kırılmasın  istiyorum tuna.. böyle düşündüğümü bile bilmiyor..
tuna-- (gülümseyerek )tamamm..  o sana teklif edecek.. hazırlan sen..
ela-- anlaştık,sağol..

*********

bir saat sonra.. koltuklarda oturmuş kahvelerimizi içerken..

eren-- tuğrul,okul inşaatı ne durumda..
tuğrul-- bitirdiler..  lisenin tadilatını yapıyorlar şimdi..  sağlamlık,işçilik ve çalışkanlıkları süperdi..
tuna işi biliyor... okulu yaptırmakla,onlara referans sağladı..
büro olarak ,iş teklifi almışlar ama cesaret ,imkan ve tecrübeleri az.. firmalarda iş arıyorlardı,bende Mersine gelip görüşün dedim..

eren-- bizde arıyoruz,sen tamam diyorsan.. gelsinler,deneyelim..

irem--onurun,bu bildiğim ikinci işi .. cesareti vardı ama ne oldu acaba.. görüştü mü,abi..

tuğrul-- yok.. işi erken bitirip, önce tunaya teşekkür edeceklermiş..
onur,gerçek hayatla yüzleşmek zorunda kalıp.. ilgisi olmadığı halde,biraz hırpalanmış.. o yüzden cesareti kırılmış..
dürüst.. kişilik sahibi çocuklar..  çizimleri,yaptıkları projeler ödül almış.. yürütecek bilgileri olduğu halde... dağılacaklar ,yazık olacak ama birleştirici etken eksik.. söylerim eren..

tuna-- abii,acele etmesene..
eren-- hayırdır,inşaat işine mi giriyorsun..
tuna-- yok.. yaptıracağım,birkaç proje var.. onlara da imkan, tecrübe ve kendilerine güven sağlayacak..
tuğrul-- doğru mu anladım.. başlıyor musun..
tuna-- evet..

gönül-- bana ihtiyacın var mı,tuna..
tuna-- (gülümseyerek ) yok gönül ,teklif için sağol.. çizildi,onaylandı.. ruhsat alındı.. sen yoktun ki.. bilsem beklerdim..

gönül-- sağol..  en az iki yıldan bahsediyorsak.. yaptırmak için niye bekledin.. ve ne yaptıracaksın..

tuna-- planım böyleydi.. ilk okul vardı..orta okul ve lise de faaliyete geçecek bu yıl.. ihtiyaca yönelik olarak  kütüphane,kapalı- açık spor kompleksi.. yapılacak ilk etapta..
 meslek edindirme okulu.. ve sinemaya da gelecek yıl başlanılacak kısmetse..

eren--vay vay vay.. fikir çok güzel.. kime hazırlatmıştın..
tuna-- sadun beye..

mehmet-- büyük bir hizmet,eğitim adına.. yanlız sorumluluğu çok ağır..
o dediğiniz delikanlılar, altından kalkamazlarsa..siz zan altında kalırsınız..   bir baş mühendis gerekmiyor mu,tuna bey..

tuna--gerekiyor tabi.. sorumlu baş mühendis olarak.. erenle,tuğrulu düşündüm ..  mehmet bey..
eren-- gurur duyarım da.. beni bir yıl beklemen lazım..

tuğrul--ruhsatı hemen almış, dördüncü yıldayız..  başlanması lazım.. sen ikinci etabın baş mühendisi ol, eren..

maruf-- tuna beni de,sayabilirsin..
tuğrul-- bu varsa,ben yokum..
 tuna--( yusuf bey,çevirme sakın.. dedikten sonra   )sağol maruf.. sen yaptın zaten..
irem-- (gülerek) abim ne toprak istiyor, ne de yüzde..bedavaya getireceğiz maruf..

eren--tuna yüzde mi verdin,nereden..