Translate

22 Aralık 2012 Cumartesi

1534.bölüm..



tuna-- orhan abi üniversiteden öğretmenimiz.. yusuf bey çiğdem,ben,bülent  de öğrencileriyiz.. İstanbulda okuduk..kan bağımız yok ama  çiğdem kız kardeşim,bülentte erkek kardeşimdir..
bülent ve eşi tıp doktoru ,çiğdemle ben ingilizce öğretmeniyiz..
çiğdem şartlar gereği yapmadı,mağaza açtı.. ben master sonrası Adanada göreve başladım..
yusuf bey ,basın yayın mezunu. çukurova radyosuna atanmış.. bizim tanışmamız,iremin bbc de spikerlik macerasıyla oldu..
 geçen yıl,benim dekanlığımın onaylandığı dönem.. orhan abiye de,Adanadaki dekan yardımcılığı görevi teklif edilmiş.. o da kabul etmiş.. bana büyük sürpriz oldu..

ziya-- ben devam edeyim abi..
tuna-- peki..
ziya-- ben askerden sonra bu ilaç şirketine girdim.. Ankaralıyım,Adana bölgesine gideceğim belli oldu.. müdür ve eşi de Ankaradalar.. tanıştık,onlarda yeni evliler.. bir ay kadar da,büro eğitimi verildi hepimize..  o sırada  ailemle  de samimi oldular.. eşi benim ablam,bende kardeşleri oldum..
 Adanaya geldik,üçümüzde garibiz.. neşe ablanın anne tarafından akrabaları..
Mersinde de,beraber okudukları iki kız arkadaşı varmış..  zuhal hariç.. ailesi ve sülalesiyle onların vesilesiyle tanıştım..çok candan insanlar.. benimsediler bizleri..
menekşe ve elayla da  gayet iyiyiz.. neşe abla birleştirdi herkesi.. karşılıklı toplanılıyor,görüşülüyor.. ev kiraladım..annemler geldiler,hep bir aradayız yine..  aile olduk..
menekşeyle ela,kesinlikle evlenmeyiz diyorlar.. bende Adanada kalma yanlısı değilim,hele de Adanalıyla asla evlenmem diyorum.. lütfü- neşe çifti de.. zuhalle bizi yakıştırmışlar,bahsediyorlar da..
kim bilmiyorum ve  nasıl olduysa hiç karşılaşmadık .. anne-babasını abilerini çok iyi tanıyorum.. ama kardeşleri olduğundan bile haberim yoktu.

tuğrul-- sıra bende,ziya..ben İstanbulda  evlendim,okudum.. çalıştım.. eren ve tunanın evleneceklerini hiç düşünmezken.. önce tuna sürpriz yaptı.. sonrada eren..  eşimle sorunlar başladığı dönemde..
erenle Adanaya gittik.. iremin diğer teyzesinin kızının nişanına denk gelmişiz..
zuhali tanıyoruz,ziyayı da birkaç kere görmüşüz..  onlar birbirlerini ilk orada gördüler.. bizlerde haberdar olduğumuzdan, erosun hassas çalışmasına şahit olduk.. ok trafiği inanılmazdı.. ikisi de gözle görülür şekilde sarsıldı.. o esnada zuhal yanımıza geldi..

zuhal-- tuğrul abi,sözünü kesiyorum ama şimdi hangi firmada çalışıyorsun..
tuğrul-- xxx inşaatta çalışıyorum zuhal.. niye sordun..
zuhal-- (gülerek ) konuyu değiştirmek için..

ziya--tuğrul--ela--irem--tuna--menekşe--orhan--eren-- gönül-- yasin--figen--çiğdem--yusuf--bülent--mehmet--maruf--zübeyde-- firuze--muazzez-- hah hah hah..

ziya-- ( zuhale bakarak ) ben ,sinir bir şekilde dans ettiğinizi hatırlıyorum.. yanlarına gittiğinde, ne oldu ki..
irem-- ohooo..
tuna-- iremm..
ziya-- tuna,iremi susturuyor.. zuhal,tuğrul abiyi.. eren abi,sen söyle bari..
eren--ziya onların açığı var,benim yok ama zuhal madem istemiyor hayatta söylemem..

zuhal-- sağol eren abi..
eren-- sende.. sağol..
yasin-- zuhal  senin kadar içsem.. kim ne demiş,ne düşünmüş  hiç umurumda olmazdı..ziya ne sorsa söylerdim mesela..
zuhal--  yasin,sanılanın aksine.. ziyaya yanlızken ne söylersen,söyle.. kimse duymayacağı gibi.. açığın varsa da kapatır.. ziyadan değil figenden kork ve fazla içme..

ziya-- (gülerek )biz ,  umrunda olmadığını bir kere görmüştük  yasin..  hani,
irem-- (telaşla)   ziya,dur aniden unuttum.. annenlerin oturduğu semt neresiydi..

tuna--ziya--zuhal--ela--eren--tuğrul--figen--yasin-- menekşe--orhan--çiğdem-- yusuf--hah hah hah..

mehmet-- (gülerek ) herhalde bilinmesini istemediğiniz ,sakıncalı kısımlara geldik..

gönül-- evet,öyle mehmet bey..
ela- menekşe.. tuğrul - orhan abi  Mersinde karşılaşınca.. ,iremin dediğine göre bir haftada karar değiştirip,  kalplerinin sesini dinlemişler.. ondan öncede yasinle,figen.. evlenmişlerdi..

mehmet-- allah hepinizi mesut etsin.. darısı bana olsun inşallah.. imrendim doğrusu,yasin bey haklıymış..
amin denildi..

irem-- hıı,orhan abi.. kardeşiniz caner beyle tanıştık..
orhan--(gülerek ) öyleymiş,konuştuk.. pek sevmemişsin sanırım..
irem--  tunanın ve sizin hatırınız için.. belli etmeyim demiştim.. demek anlamış..

orhan--menekşe-- hah hah hah..

orhan-- ağır bir dönem geçirdi.. ve müthiş değişti.. ben bile tanıyamıyorum ki..
tuna--geçmiş olsun, bana da tuhaf geldi..  zaten huri dediği anda ,irem tavrını koydu..

menekşe-- köşkte huri mi vardı,irem.. canere gösterilir mi hiç..
irem--  bilgim dahilinde değildi.. bizde yeni tanıştık.. zaten caner bey olduğunu da bilmiyordum.. anarın, kız kardeşi barbara ile sohbet ediyordu.. çok da,güzel bir bayan...  çocuk doktoru ve hastane yöneticisiymiş.. bir nedenden dolayı.. teşekkür etmeye gelmişlerdi..  ben fazla ilgilenemedim de,caner beyden bunalıp.. figen ve yasinle sohbet ettiğini öğrendim..

bülent-- soyadı ne.. irem...