Translate

18 Aralık 2012 Salı

1527.bölüm..


yusuf-- orhan bey, ciddimisiniz.. eviniz çok güzeldi..
sevdiğinizi ve asla taşınmam dediğinizi hatırlıyorum da..

orhan-- (gülümsedi ) ciddiyim,yusuf.. şartlar değişti.. buraya dönmem,artık..
çiğdem-- orhan abi dönmem dediğine göre.. evi satmayı düşünüyorsun,bildim mi..

orhan-- ihtimal dahilinde çiğdem.. ama şimdilik ihtiyacım yok..
taşının.. paranız olduğunda,diyelim ki.. gelecek yıl .. size satayım.. yabancı almasın..

mehmet-- hiç böyle,ev bulma..kiralama ve satış duymamıştım.. burası İstanbul.. gelecek yıla , nasıl vade veriyorsunuz..orhan bey..  akrabalık dereceniz nedir,öğrenebilir miyim..

tuna ziyaya bakıyordu,yasinin durumu gibi bir önerisi var sanırım.. ama konuşmadan anlaşmaya çalışıyorlar..

orhan-- siz aydınlatın,mehmet beyi.. ben kebapları alacağım..
eren-- hadi masaya geçelim,orada konuşuruz..
kalktık...
ziya-- çiğdem hanım.. mağazanızda ne satıyordunuz  ve  hepsine kaba bir tahminle,kaç lira istiyorsunuz..
yasin-- yaşa ziya.. bana yaptığın gibi,bir müşteri bul..

tuğrul-- o mobilyaydı,bu çeyiz.. ziyanın konusu değil ki..

ziya-- (oturuluyor.. )  ilgim olmadığı için.. bilmem.. doğru söylüyorsun..
ama güney ve güneydoğu bölgesinde her ilde diyelim ki.. iki toptancı var..
aklına gelen her türlü ihtiyacı .. onlar getirtiyor ,az bir karla mağazalara satıyorlar.. onlarda da çerçi usulü,iğneden ..züccaciyeye..  halıdan,giyime ... mobilyadan,beyaz eşyaya kadar herşey mevcut..

yasinin mobilyalarına aracı olduğum duyulmuş.. iki tarafta kar ettiğinden... yine olursa,bizede  haber ver demişlerdi.. o yüzden sordum..
çiğdem hanımdan,rakamı duyayım da.. kimi arayacağıma karar vereceğim..

yerleşildi.. eren abi,içkileri koyuyor bardaklara..
çiğdem-- (tunaya bakıp) bir ilgin var mı..
tuna-- neyle..
çiğdem-- ıslık mı çalayım,sen anladın beni..

tuna-- herkese sorabilirsin.. siz gelmeden kesinlikle konu olmadı.. geldiğinizden bu yana da.. ağzımı  açmadım.. bizde kalın bile demedim,farkındaysan.... ne senin,ne orhan abinin.. durumundan..
ne de ziyanın dediklerinden ,haberdar değilim.. yemin de,edeyim mi..

çiğdem-- peki,inandım.. ziya bey; yatak.. yorgan,yastık..baza, halı,perde.. ve her türlü mutfak eşyası satıyordum.. ürünler de,yeni ve kaliteli.. depom da,mağaza da dolu.. iki tır eşya çıkar sanıyorum..
konsiye almadığımdan, iade edemedim..
başka mağazalara satayım dedim,bin liraya bana gelen mal.. için,bir kuruş önerdiler.. vermedim..
hepsi peşin parayla alındı... borcum yok..  tahmini olarak , on milyon yatırmışımdır.. maliyetimi kurtarsam bana yetecek..

ziya-- anladım.. eren abi,telefon açabilir miyim..
eren-- elbette.. ne soruyorsun ki..

irem-- ziya,tır lazım olursa.. ben gönderirim..
tuğrul-- işi bağla.. sana balık yedireceğim.. istediğin yerde..

yusuf-- çiğdem iş buldu.. beraberiz,çalışıyoruz mutluyuz ..ama  zamanımız  yok ki.. satış yapabilelim.. güvenip bırakabileceğimiz birisi yok..  yeter ki, aklı rahatlasın.. ziya bey..
ben ziyafet vereyim,hepinize..

ziya-- teşekkür ederim ama  gerek yok.. amaç yardım edebilmek.. zuhal,çantan nerede..
zuhal-- odada ziya..
o koşa koşa yukarı çıktı.. iki dakika sonra da.. minik defteriyle indi..

bülent-- ziyaa,sizin yönetimle ilgili son gelişmeleri biliyor musun..
ziya-- son? kaç günlük..haberden bahsediyorsun.. (aldı ahizeyi,numaraları çeviriyor )
bülent-- iki gün önce duydum..

ziya-- biliyorum..  lütfü hak da etse.. oyuna gelmedik...
alo,merhaba hacı abi.. nasılsın.. ............................................. sağol,bende iyiyim..
.................................... pazartesi geleceğim,inşallah.. aklımda tabi,siparişlerini de getireceğim..
............................... hah hah hah... .......................... ................................................................
igora n 5 de yakışır sana..yengem istemiş madem, boyat değişiklik olsun ............................................ ......................

abi,bir iş var.. sitem etmiştin ya,önce sana haber verebilmek için. rahatsız ettim. ........... ............................ aramadım canımm..   ................................... yanlız iş büyük, parası da ona göre fazla tabi.. .... .................................................... denizde kum,sende para biliyorum da...
hani yeni iki düğün yaptın,masrafın oldu..ilgilenirsen.. anlatacağım........................ ..................
(sanki görmüş gibi.. anlattı mağazadaki ürünleri.. ) ...................................................
........................................... .... ........... ........................ ......................................................................
mağazada 100 milyonluk mal var.. insanlar,sıkışmışlar.. belli etmeseler de,anladım..
çıkarım yok.. sadece senin gül hatırın için,pazarlık yapıp 50 milyona  razı ettim..................................
 .........................................................senden de abi,eksik olma...  başka bir müşteri daha var, geç olur demezsen.. gel, İstanbula .. gör ,beğenirsen alırsın ............................................................................... ......................................................................................................................................................
................................................................................................yakışıklı adamsın yengeye hak veriyorum,kıskanıyordur tabi de.. ben döneceğim... ilgilenir,gönderirdim yoksa.....................................................................................
en güzeli ,ambar getirsin.. daha güvenli olur..  sen mi ararsın,mağaza sahibi mi  bulsun.. anladım gönderirler,hiç merak etme sen..  .....................................................................................(ahizeyi kapatıp,fısıldadı " banka numarası istiyorum" )(çiğdem,çantasından banka cüzdanını çıkardı.. götürüp.. ziyaya verdi ..  )
.......................................... nasıl mı..   para dediğin elinin kiri..  bastıracaksın mangizi, alacaksın malını.. .....................................................................................................
 ....................................................... .................. ................... hıı,maşallah imrendiriyorsun valla
................... ......................................................................................................................
atın ölümü arpadan olsun diyorsun da ,dikkat et.. üçüncü yengenin,boynu bükük kalmasın....
tabi düşünüyorum,o insanları da düşünüyorum abi.. borçlular,allah yardımcıları olsun.. ......................................veriyorum, yaz(numarayı,şubeyi ismi yazdırdı ) sana dua edecekler..
.......................................... ..................... (gülerek ) hacı abi,vicdanlı adamsın vesselam..
tamam,görüşürüz abi..hayrını gör ............... igora n 5 ... bak ne diyeceğim.. aratma sen,onu da getiririm sana.. .............................. hah hah hah.. hoşçakal..

kapatıp bize döndü..defterini cebine koyup..  elindeki cüzdanı,çiğdeme getirdi..

ziya-- hayırlı olsun,çiğdem hanım..