Translate

10 Aralık 2012 Pazartesi

1509.bölüm..


abimler ,yasin..ziya ve bizler arabaların yanında.. yağmura aldırmadan bayramlaştık..
ufukla,müge kapının önünde çığlık çığlığa tuna irem diye bağırıyorlar..

biz eşyaları veriyoruz...eren abi,"lan bunlar ne" diye söyleniyor..
orhan abi, "yıllık erzağını getirmiş işte oğlum" diyor..
şalgam, salça.. bulgurlar,un çuvalı.. turşular,reçeller.. zeytinler .. limonlar taşındı nihayet..
bülentlere gidecekler de,hazır bagajda duruyor..

zürefayı almadı tuna.. kapıları kilitleyip..evin kapısında, çocukları kucağımıza aldık..
ne sevinçti o ... anlatamam.. müge tunaya..ufuk bana neler anlatıyor..sarılıp sarılıp,öpüyorlar.. ayakkabılarımızı çıkaramıyoruz..
 herkes ayakta kaldı,bizi seyrediyorlar..

menekşe-- tuna haksız mıymışım..
tuna-- yok da.. öyle bir zamanda aradınız ki.. gelmemiz mümkün değildi..
müge, biraz sonra seni tekrar alacağım tamam mı.. bak,herkes bekliyor..
müge-- yaa... amcaa..
eren-- gel buraya..

aldı.. bende ufuğu bıraktım.. ayakkabıları çıkardık..  salona girince..

irem-- iyi akşamlar.. birde elimizi yıkayalım,geliyoruz...
gönül-- müthiş bir sürpriz yaptınız.. hoşgeldiniz..
irem-- hoşbulduk gönül..

öptü ikimizi de.. terlik verdi..

biz banyoda ellerimizi yıkayıp.. geldik salona.. öptük,bayramlaştık herkesle..  hal hatır soruldu.. çocuklar kucağımızda ,konuştuk epeyce.. dubaiye ne amaçla gittiğimizi anlattı tuna..
işten de,biraz bahsetti..

onlar yemek yiyorlarmış.. mutfak masasını da getirip,birleştirdiler.. 
ela,menekşe gönül.. servisleri yerleştirdi.. 
zuhal de,kendi getirdikleri.. mezeleri,çiğköfteyi aldı tabaklara.. 
figen ,yufka ekmekleri..içli köfteleri,su böreğini .. koyuyor.. 

eren-- hepiniz gelebildiğiniz için,çok memnun oldum.. tuna,irem sağolun.. 
halamla ,firuze teyzeyi görünce.. öyle çok sevindim ki anlatamam.. 
ziya,yasin sizleri de öyle.. allah hepinizden razı olsun.. sizde sevinin inşallah.. 

amin dedik.. 

gönül-- hadi sofraya buyrun.. neler getirmişsiniz,çok mahçup ettiniz.. 
ziya-- bizim evde yiyecektik.. buraya nasipmiş gönül.. 
figen--Osmaniyeden,kısmetiniz varmış.. ne kadar,güzel oldu bak.. 

tuna-- gelirken,getirelim dedim gönül.. tarifeli uçak olsa,almazlardı.. 
yasin-- çiğköfte yedik uçakta düşünsene.. pilota,hostese de verdik.. 
ziya-- ben içki de teklif ettim .. ama istemedi niyeyse.. 

kahkahayla güldük.. 


sandalyelere oturulurken.. halamla firuze teyzeyi baş köşeye aldı  abimler..
özen,ilgi gösteriyorlar.. altlarına,arkalarına yastıklar konuluyor.. 
herkes pervane oldu etraflarında.. aman bizim tazeler nasıl da mutlular.. 

bizde,kucağımızdan inmeyen çocuklarla..ayakta onlara bakıyoruz.. 

irem-- (fısıldadım ) çok akıllısın ağam.. ne iyi düşündün.. 
tuna-- teveccühünüz efendim..  ettiği o ,laflardan sonra.. paspas olsa yeridir.. 
irem-- oluyor zaten.. harçlık verdin mi,çocuklara.. 
tuna-- fırsat mı oldu ki.. 
irem-- gel öyleyse.. onlar yerleşinceye kadar.. verelim.. çantam nerede ki.. 

tuna-- bırak şimdi.. ben veririm.. 
irem-- olmaz.. ben hazırladım.. mendillerini.. hediyelerini.. 
tuna-- beceriklim, ne ara hazırladın.. 
irem-- övünmek gibi olsun.. öyleyim ağam.. 
tuna-- (gülerek ) bu ne mütevazilik allahım.. 

çantamı aldım vestiyerden.. tunayla beraber koltuğa oturduk.. çocukları da,indirdik.. önümüzdeler.. ellerini tutuyoruz.. 

irem-- ufuk,müge.. bugün ramazan  bayramı.. tam anlamını daha sonra öğreneceksiniz  ama kısaca.. 
büyükleri ziyaret etmek,ihtiyacı olanları ve küçükleri de sevindirme günüdür diyebiliriz.. 
bizlerde ; birarada olabilmek ve güzel zaman geçirebilmek .. aile olduğumuzu hissedebilmek için..geldik.. 
 böyle günlerde büyüklerin,eli öpülür saygıyla.. onlar da..  güler yüzle,sevgiyle sarılıp öperler.. 
gönüllerinden kopan.. anı olabilecek,minik hediyeler.. harçlıklar.. şeker,çikolata vs.verilir.. tatlı ikram edilir.. amaç sevgidir,sevindirmektir..özellikle de çocukları.. 
 
herkesten alınmaz da.. siz bizim canımızsınız.. amca ve yengeniz olarak.. yiğenlerimize harçlık vermek istiyoruz..   müge küçük ama senin anladığını düşünüyorum ufuğum.. 

ufuk-- anladım irem..yenge.. 
irem-- sıkma kendini, yanlızız nasılsa.. 

Hiç yorum yok: