Translate

7 Aralık 2012 Cuma

1503.bölüm..


aman efendim.. rekin de,saray yavrusunda yaşıyormuş..
tam denizin kıyısı.. ormanın içinde.. havuzlar ve malikane..  çam ve deniz kokusu iç içe..

verandaya hazırlanmış masa.. ışıl ışıl denize bakarak.. deniz ürünleri ağırlıklı,yemeğimizi yedik..
içkiler içiliyor.. servis mükemmel..
rekin de,ev sahipliğini hakkını vererek yaptı doğrusu..

kullanılmamış mayolar olduğunu,söyleyip.. denize havuza girebileceklerini söyleyince.. heveslendiler.. tuna çekimser kalınca.. ben de ata binerim.. diyerek.. onu da gönderdim..
rekinin önderliğinde,giyinip denize gittiler..

 ev ile ilgilenen kery 35 yaşlarında bir kadın.. tek kaldığım için..  arzumu ve ne yapabileceğini sordu..

irem-- mutfağınıza girmem ve kek yapmam mümkün mü..
kery-- (şaşırdı ) elbette,buyrun lütfen..

çalışanlar ; misafirlerden birisinin mutfağa girmesine alışık olmadıklarından önce garipseyip,biz ne istiyorsanız yapalım dediler..

irem-- yapacağınıza eminim.. yemekler kusursuzdu,elinize sağlık.. mr.blaunt,şeyhiniz..  eşim ve arkadaşlara sürpriz olması için ben yapmak istedim..

peki diyip.. malzemeleri çıkardılar.. belime önlük,başıma boneyi de komplekssiz takınca hoşlarına gitti..

mutfak,ekipmanlar  harika.. ahçı ve çalışanlar  kafa dengi insanlar.. biz gırgır,şamata.. büyük mikserde..  bademli,cevizli tarçınlı ve kakaolu ..  üç tepsi kek  çırpıp .. fırına koyduk..  meyve ve tatlılar ikram için hazırlanırken..
bende krema yaptım..  çayı da,demledim.. öğrendiler,bir daha gelirsem onlar yapacaklarmış..
sağolun dedim artık..

. kremalar soğutuldu.. kekler de,tam istediğim gibi olmuş..  kestim,katları süslerken..  hem izlediler,hem yardım ettiler.. buzdolabına koymadan önce.. üç yaş pastadan da.. onlar için kestim, yerlerken.. dolaba koydum yaş pastaları..
kendime bir bardak çay doldurup.. önlüğümü,bonemi çıkardım..

irem-- yardımlarınız için teşekkür ederim.. tarifim,size emanet.. vahide hanım gelince ona yaparsınız.. kolay gelsin..

çok beğenmişler, her zaman bekleriz dediler..

çayımı alıp,verandaya çıktım.. denizde görünmüyorlar.. neredelerse artık.. bir buçuk saattir mutfaktaymışım..
rahat ikili koltuğa oturup,bir sigara yakmıştım ki.. kery telefonu getirip.. arandığımı söyledi..

irem-- burada olduğumu kimse bilmiyor ki..beni istediklerine emin misiniz..
kery-- evet.. vahide hanım,istedi..
irem-- vayy.. (ahizeyi aldım ) vahide hanımm..
vahide--(gülerek ) irem hanımm.. nasılsınız..
irem-- iç güveyisinden hallice.. sen nasılsın..
vahide-- hah hah hah.. iyiyim şükür.. sevinçli bir haber vermek için ,aradım sizi..
irem-- çok memnun olurum da,burada olduğumdan nasıl haberin oldu..

vahide-- beraberdiniz..size müjde vermek için, raufun iş yerini aradım.. natalie ,söyledi..
biz,songüller..yaseminler.. anar,ailesi.. turgutlarla beraber..  çiçekleri ziyarete gittik.. öğlen..
garipler,çok sevindiler..
kahve içerken, galip beyler..yanlarında genç bir bayanla geldiler.. ikisinin de öğrencisiymiş.. buraya atanmış,ziyaretlerine gelmiş.. kızım diye tanıştırdılar..
sonra  güzide hanımlar ve enis bey geldiler.. beş dakika sonra da.. burhan gelince ,hepimiz çok şaşırdık..  bayramlaşıldı , gülten hanımın elini öptü.. çocuklara sarıldı,hediye almış onları verdi falan..
enis bey,çiçeğe bakarak..
"burada olanlar,yabancı olmadığı için.. yanlarında konuşmakta bir mahzur görmüyorum kızım..
 yapmak zor,yıkmak kolaydır.. bizim oğlan,ne yaptı bilmiyorum ama çok pişman..
ikinizi de sevdiğim .. yakıştırdığım ve mutlu bir aile olacağınıza  inandığımdan dolayı, onu dinlemeni rica ediyorum..  yol ayrımındasınız,kendisini ifade etmesi için..  herkese ikinci bir şans verilmeli..
siz ve ben keşke demeyelim..istiyorum.. birkaç saatini ona ayır, olur mu.. "dedi..
çiçek de.. kabul edince.. biz kalktık.. enis bey,burhan ve galip beyler oturuyorlardı daha.. ne olacak bilmiyorum da,bu da büyük bir adım değil mi..

irem-- evet,çok sağol vahide hanım.. inşallah,konuşup anlaşırlar..
vahide-- inşallah.. kalabalıkmışsınız,sizi meşgul etmeyim.. görüşürüz..
irem-- görüşürüz .. hoşçakal..

kapatıp,arkama yaslandım..içimden dualar ediyorum da.. burhan nasıl yeniden gitti sorusuna,bir cevap bulamıyorum..  galip bey için aklıma gelenlerden de,utandım..

tuna-- iremm.. bu ne dalgınlık.. (oturdu yanıma.. diğerleri de.. yerlerine geçtiler.. duşlar alınmış.. giyinmişler) ata binecektin hani..

irem-- canım istemedi..

Hiç yorum yok: