Translate

7 Kasım 2012 Çarşamba

1449.bölüm..


1982 yılı 2 ağustos
 ramazan bayramı arefe günü...

bunaltıcı bir sıcak var ki,dayanılacak gibi değil.. ramazan ayı boyunca oruçlu ,mahvolduk..
kalma mecburiyeti olmayanlar,denize yaylalara gittiklerinden.. Adana hayalet şehir görüntüsünde..
sokaklar da,gündüz kimsecikler yok..

tuna pamuk hasadını bitirdi iki gün önce.. tırlara yüklendi ve gitti..
maşallah ,rekolte  ve kalite süpermiş.. neredeyse kevina sattığım kadar pamuğu da, philibe göndermiş..

babamın arazisinden toplananları da,satmış..
on gündür,çiftlikte kalıyor.. işçiler gitmeden,salça .. turşu, konserve
yapılacaktı.. fatma dokuzuncu aydan gün aldı..iyice ağırlaştığından ilgilenemiyor, esma kadınla güllü oradaymış...

tuna da.. üniversitenin idari işleri başlamadan, buradayım madem diye ..boya,badana ve tadilat işlerine
 kalkışınca,gelemedi.. abimle, okulun inşaatı ile de ilgileniyorlar..

bende iş konusunda çok yoğun ve verimli bir hafta geçirdiğimden.. iki gece gidebildim..
ikimizde yorgun,stresli olunca.. iftar sonrası rehavetiyle pek birşey anlamadık..

çiftçiliğin çok zor olduğunu öğrendiğimden, hak veriyorum ama..
hiç hiç alışık olmadığım tavırlarını görünce.. ben gelmeyim,hayatım..
birbirimizi kırmadan,şu dönemi atlatalım dedim.. anlaştık..
zaten spikerlik de devam ediyor,gecem gündüzüm kalmadı..
yatmadan telefonla konuşup,hasret gideriyoruz bir parça.. bu gün işçiler de,
 tunam da evlerine dönecekler,inşallah.. ilk defa bayram kutlayacağız birlikte..

nazlı aş. iki hafta önce,fiilen çalışma hayatına başladı. ithal kablolar geldi, dağıtıldı ve satılıyor. o iş koluyla, turgutu görevlendirdim..
almanyaya gitti,gördü.. raporunu hazırladı.. inceledik.. ben arayıp,ilgili  satış müdürünü Adanaya davet ettim.. 49 yıllığına anlaştık.. imzalar atıldı karşılıklı..

bütçesi belli,banka hesabı ayrı.. tüm yazışmalar,bilgiler turgutta   toplanıyor..
 vahide hanımdan sonra da, bana geliyor..
 mal ve kazanç güzel..  resmi ve gayri resmi ortaklarım iki haftada % 100 kazandılar..

ricam üzerine philip de , yaseminle almanyaya gitmişti..
araba fabrikası yetkilileriyle , arkadaşıyla tanıştırdı.. kalacak yerini de ayarlayıp ,o döndü..
yasemin onbeş gün .. araba işini inceledi,holding adına görüştü ilgililerle.. bana bilgi verdi..

 direktiflerim uyarınca.. referanslarımızı sunup,teklifimizi iletti ve kabul ettirdi..
yaptığı ön protokol de, gayet başarılıydı..  son model  iki jeep, altı tane ,binek arabayı tanıtım amaçlı yarı fiyatına aldı..
bu hafta başında ,yaseminin döndüğü gün araçlarda geldi.. teslim aldık..
köşkün önünde,gıcır gıcır altı araba dizildi.. jeepleri garaja koydum, tunaya ve çalışanlarıma bayram sürpriz olacak..
binek arabalarının kapılarına bahadır holding yazıldı ..
  vahide hanıma,yasemine,turguta deryaya nedim ve kemal beye  kullanmaları için vereceğim..

 neyse ki.. o sırada nedim beyler de,balayından gelmişlerdi..
holding çatısı altında,acil olarak "sada otomotiv aş." kuruldu..
 yasemini de müdür atadım.. ikisine de,eleman gerekiyor.. ilan verdik,gazeteye..
zübeydenin yarı parasıyla.. kendi holding bütçemden eşit hisse ile sermayesini belirledim..
kıskandıracak bir bütçesi oldu..

( samin açılışına geldiğinde.. zübeyde parayı geri göndermek istediğimi söylediğimde,hayır demişti..
bende.. tunayla altın toptancısına gidip,paranın yarısına altın almıştım..
banka kasasın da duruyor,anahtarı da,zübeyde de.. ama yarısı atıldı..  onu kullandım.. zübeyde,gizli ortağım oldu yani )

bu akşam  asıl anlaşmayı yapmak üzere, xxx şirketinin başkanı gelecek..
burada, on yıllık imzayı atacağız..

nedim ve kemal beyle sözleşmeleri tekrar gözden geçirip, tüm hesapları kontrol ettik.. bütçeler, harcamalar derken.. saat dörtte işimiz bitti ama bizde bittik..

yeni gittiler daha.. midem kötü.. elimi yüzümü yıkayıp,biraz uzandım kendi odamda..
başım ağrıyor,saçlarımı açıp.. gözlerimi biraz olsun dinlendirirken ,oyuncak ayıya da sarıldım..

aşağıdan,sesler geliyor..
herkes telaşlı ve heyecanlı.. bayram sevinci de var tabi. necla abla evde,temizlik yapıyor..
arkadaşları da, iş yerini temizliyorlar..  akşam için yemek yapılıyor,burada yiyelim dedim..
misafirimizi de ağırlayacağız beraberce..
songülün annesi de,tatlımızı böreğimizi yapıp gönderecek..


vahide hanımlar da,bir değişiklik olmadı henüz ama maşallah ikisinin de artan sevgilerine,bağlılıklarına diyecek yok..

deryalar balayından dönmediler daha.. allah şanslarını kısmetlerini artırsın.. muhteşem oldu herşeyleri.. çiçekçi amcayı da çağırmış,kıyamam.. o da ,kızını evlendiriyor sanki.. çok duygusaldı,baba gibi,ilgilendi..sağolsun..
en önemli değişimi ,deryada özlemledik. artık kızımız aşkını saklamıyor..
zübeyde -maruf da buradayken.. yemeğe aldım da,köşkte hepbir aradaydık.. bakışları konuşuyordu..
marufun konuştuğu ,bademli kekin nefisliği idi de.. abiliğini de,yaptı ..hakkını yememek lazım..

Hiç yorum yok: