Translate

22 Ekim 2012 Pazartesi

1437.bölüm..


hüseyin-- hiç öyle satmadığımız için,bilmiyorum.. ama fiyat cüzi..
elli dönüm de.. zeytin ağacı var.. rekolte iyi olduğunda.. 100 ton toplanılıyor..
ama karpuzumuz gayet verimli.. tohumu kaliteli ekiyoruz.. mesela yazın 1000 kamyon hasat yaptık.. kamyonu bin liradan,satınca..  allah bereket versin.. diyoruz..

tuna--(kısık sesle ) irem..  bizim,on dönüm araziden tahmini.. 40 ton toplanacak.. 10 tonu sofralık.. 30 tonu zeytin yağı için ayrılır.. 10 ton zeytin yağı elde ediliyor..
en iyi satışla.. 20 bin lira eder.. fikir edinmen için söyledim.. zeytin ,bizim satılmayan ürünlerden..

hüseyin-- bizimkiler sofralık.. yağlık değil..

irem-- anladım.. bekir bey.. sizin tır,kamyon.. otobüs.. minübüs..
mahmut bey..sizin de uğraşınız.. tekstil ve atlar.. değil mi..

bekir-- (gülerek) evet..sen şimdi, komisyon da istersin ..
irem-- allahın emri, o.. isterim.. komisyonun,gittiği yeri de biliyorsunuz.. vermezseniz satmam..
bekir-- iyi verdim,hadi.. 20 tır sat.. % 20 vereyim.. bir tır,10.bin dolar..
irem-- anlaştık..

mahmut--benim tekstil işi, hobi gibi.. mobilyaya giriyorum asıl..
ama satılacak 10 mükemmel yarış atım var.. şecereli..  kafanıza göre satın..

irem-- tamam.. maruf,biraz ticaret konuşsak diyorum..
maruf-- olurr,da..  çalışma imkanın var mı demiştim,sana.. unuttun mu..

irem-- (deryayla said kalktılar) unutmadım da..  kendimden  bahsetmiyorum..
buradaki iş adamlarıyla,bağlantı yapıp.. çalışabilirsiniz diye düşündüm..
karşılıklıysa ,onlarda ilgileniyorlarsa.. konuşturalım..

maruf--(gülerek) tuna,çok iyi öğretmen olduğuna iyice inandım.. şimdi de,emekli gibi kenara çekildin ve seyrediyorsun değil mi..

tuna-- (gülümsedi ) sağol maruf, aynen öyle.. yapıyorum.. ama öğrenci çok yetenekli.. yeter ki,istesin.. satar da,alır da..

maruf-- arkadaşlar,irem hanımı dinleyelim.. satılacak malları var mış.. ama  sizi uyarmak isterim... almayabilirsiniz de, dediği rakam tektir.. itiraz kabul etmez..

mr.sam-- bilmem mii..

bir anda sinirim zıpladı.. öfkeyle ağzımı açacakken..

maruf-- molaa.. irem,dur bir dakika..
 mr.sam.. acemi değilim diyordunuz ama öyle davranıyorsunuz şu anda..
o kadar masraf yapıp,henüz almadığınız dört kata.. mallarınızı yerleştirmişsiniz.. çarşamba günü açılış yapmaktan bahsederken.. dediğiniz bir kelime ile.. herşeyi kaybetmek üzeresiniz.. anlaşmayı silah zoruyla mı,yaptınız.. kabul etmeseydiniz madem..
üstelik mallarınızı da, o getiriyor.. tamamen zarara uğrayacaksınız.. karışmam lehinize..  sizin değil,iremin eli güçlü.. çünkü..

mr.sam-- teşekkür ederim,mr.maruf.. irem,düşüncesizce konuştum..özür dilerim..
tuna-- (kısık sesle ) taviz vermee..

irem-- (tunaya gülümsedikten sonra..same döndüm )uyardığım halde.. bu ikinci düşüncesiz konuşmaydı,mr.sam..ben hiç kolay affetmem ,çünkü..
bir katı satıyorum..üç kat bir yıllık kiralık.. işinize gelirse.. kabul edersiniz..

mr.sam-- amaa..

irem-- sözümü kesmeyin rica ederim.. bir yılın sonunda.. ilişkimizi değerlendirip..satıp satmayacağıma karar vereceğim.. mr.maruf iyi tanır beni.. eğer araya girmeseydi.. yarın yeni yer ve yeni nakliye arayacaktınız.. seçim sizin.. yatırdığınız parayı da,derhal iade edebilirim..
mr.sam-- peki.. dediğin gibi olsun..

bekir-- helal sana..
mustafa-- satışa bak,cevdet..

hüseyin-- satmadığın için,zarar etmedin mi şimdi.. beklediğin parayı alamayacaksın.. yeni şirket kuracağım diyordun..
irem-- şirketi,beklediğim para ile kurmayacağımdan.. zarar etmedim hüseyin abi.. (gülümseyerek ) hem ben,binaya yatırdığım paramı aldım zaten..

cevdet-- almasan şaşardım.. hem tuna beyin,hem senin dediğin oldu.. bravo doğrusu..
irem-- sağolun,cevdet bey..

tuna marufa bakarak,almanca konuştu.. sitem ediyor gibiydi.. o da ,gülerek cevap verdi.. mahmut bey ,mr.rekin.. sadun bey de.. katıldılar konuşmaya..

irem-- tuna,aşkolsun..almanca öğrenmek için, zamanım yok biliyorsun..
tuna-- (gülerek ) başkası anlamasın dedim,hayatım..
marufa ne diye karıştın ,ders vermenin sırası mıydı ..irem affetmeyecekti ,dedim.. o da,gerekçesini söyledi..
irem-- hıı,gerekçesi  yeni evleneni mi kollamakmış... işletmeci o olacaktı ya..
tuna-- (gülerek ) tabi o da var..
irem-- (kaşlarımı çattım ) ne yani.. kendisi de işin içindeymiş de.. yatırımı için mi ,susturmuş beni..
tuna-- (gülümseyerek ) yorum yok..

irem-- (mırıldandım )... (........)beni oyuna getirdi ha.. görür o ,gününü.. sende alet oldun,farkındamısın..

tuna--(fısıltıyla)  sakin ol,ne alet olması.. yorum yok dememi yanlış anladın.. gelecek amaçlı planı aden içinmiş de..   burası merkez olarak açıldığında.. meraklı bücürün.. sürpriz yapıp,gelmek istemesine ..maruf  peki demiş.. onun acemiliğine engel olurken,oğlu da hayal kırıklığına uğramasın istemiş yani..
duymasın demişti.. hala alet olduğumu düşünüyorsan... açılışta burada olmayız ,ne dersin....

irem-- (gülümsedim ) çocuğu hayal kırıklığına uğratmayalım canım.. afedersinn..
tuna-- (gülerek ) etmiyorum işte.. etmiyorum.. kalbimi kırdın..
irem--  nazlımm.. hah hah hah..

said ve derya geldiler o sırada.. dosyayı uzattı bana..
irem-- (aldım ) sağol deryacığım..
derya-- sizde sağolun..
oturdular..

maruf-- o nedir,irem..

irem--vereceğim bir dakika..  (masanın altında..içine baktım dosyanın, fiyatları yazıyor mu diye..
iyi yazmıyor.. en sondaki mal ve fiyat listesini çıkardım çaktırmadan.. sayfa numaraları ve özellikleri de var..dosyayı  kapatıp,uzattım marufa ) buyur,bak..bakın....ilginizi çekeni söylerseniz,yardımcı olurum.. önce bunların göstereyim de... başka tekliflerim de olacak..


Hiç yorum yok: