Translate

22 Eylül 2012 Cumartesi

1373.bölüm..


boş kamyonlardan birisine binerek.. tarlaya gittim.. sıcak korkunç..

babam ve beş kişi ağacın gölgesine oturmuş.. kayıt tutuyorlar.. kolay gelsin dedim..
sağol dediler.. babam sandalyesini verdi bana..
bir biçerdöver yaklaşıp,kamyonlara buğdayı boşaltmaya başladı.. şöföre termostan su verdiler hemen..
saman balyası yapan makina da.. balyaları yaparak geliyor ardından..
daha tarlanın yarısı toplanmış..  on biçerdöver de,çalışıyor..
yükünü alan kamyon,yanında yardımcısı binince..hareket ediyor..  diğeri geliyor..
kayıt ediliyor anında..

irem--(yanına gittim ) baba sen gitte dinlen biraz.. ben yaparım.. şekerin,tansiyonun  fırlayacak..

ahmet-- yarın da bizim buğday toplanacağından,mecburen gideceğim..
 bugün,ne işin varsa bitir..işi sana devir edeceğim zaten..
hüseyin de.. diğer tarlaların hasatını bitirecek bugün..  yarın yanında olur..

irem-- tamam canım yaparız ,zor kısmı bitti..yasinde,sende  çok yoruldunuz..
yasin  öğlen gitsin de,dinlensin,hazırlansın bari..

ahmet--(gülerek)  gidemez.. yolun diğer tarafındaki tarlalara gönderdim onu..
 50 biçerdöver,150 kamyon çalışıyor..  öğlen yemek sonrası.. bizim buğday için gelen ,ekiple tekrar gidecek.. genç ve işi öğrendi.. elinden her iş geliyor,çok da çalışkan maşallah..
yol uzun.. dinlenir..

irem-- yazık ya..adamın üstüne vazifeymiş gibi.. gidemez deme bari.. otobüsle mi,gidecekmiş yoksa..

ahmet-- ikimizde, sizin için gönüllü olduk.. gidemez dediğime bakma..
gitmez zaten.. yaptıklarınıza vefa borcunu ödemek için,
 fırsat bulduğunu söyledi.. uçak bileti bulamamış ki,Erzuruma.. ne yapsın..mecburen otobüsle gidecek.. gece 12 de,binecekmiş..

irem-- anladım..sağolun..  öğlen karışıklık falan olur da,yasini göremeyebilirim..
beni mutlaka bulsun.. öptüm seni.. şu kamyonla gideyim ben..

ahmet--(sıkıntıyla ) olur.. dün , çeyize gitmemişsin.. akşam buraya da gelmedin.. evi de,aramış annen..
gece geçerken baktık,araban da yoktu.. neredeydin sen..

irem-- park doluydu ve planım da,zuhalin çeyizine gitmek olunca.. arka tarafa park ettim..
 ama duştan sonra..uyuyakalmışım baba.. telefonu, hiç duymadım..

ahmet-- bak irem...

irem-- baktım baba. cümleni tamamlayıp .hak etmediğim,herhangi bir ima ile  beni kırarsan.. seni hiç affetmem.. özür de dilesen,kızını kaybedersin..
istediğin bu ise .. bana güvenin bu kadarsa,buyur.. devam et..

ahmet--...................

elimi kaldırıp,kamyonu durdurdum ve bindim.. gözlerimin doluluğunu gördü mü bilmiyorum da.. çok üzgündü..
sıfır moralle,evin arkasında.. indim kamyondan.. yemek hazırlığı  yapılıyordu.. hiç bakmadan ,yürüyüp,eve girdim..

babamın şüphe içeren "bak irem " lafı öyle çok dokundu ki bana..
midem bulanıyor.. .yüzümü yıkayıp,kahve yaptım kendime..  sigarayı yakmıştım ki.. telefon çaldı..

irem-- buyrun..
vahide-- ;(telaşlı bir sesle ) irem hanım.. dün kiralık eşyalı dairede  birileri varmış.. ışık yanmış,klima çalışmış.. komşulardan birisi orayı kiralamak istediği için, telefon numarasını istemişti..
şimdi o aradı.. kiraladınız mı diye sorunca..ortaya çıktı..
polisi -size sorduktan sonra -arayayım dedim.. elim ayağım titredi..

irem-- sakinleş vahide hanım.. polisi de arama.. komşu doğru söylemiş.. ben gittim.. evi de,eşyaları da çok beğendiğim için..  kiralamayacağım..

vahide-- amaa.. peki  anladım.. ceyda hanım ve şermin hanım aradılar..
sizinle görüşmek istiyorlarmış.. nedim bey de,gelince bana haber ver dedi..
saadet teyzeniz de,hayal hanımın duvak mevlidine çağırdı.. bugün  saat beşte okunacakmış..

irem-- saat bir buçuk gibi geleceğim..  ceydaya,şermin hanıma ve nedim beye.. bu sırayla..
yarım saat arayla randevu ver..
dörtten sonra mevlide gideyim de,beni görsünler  bari.. boş duruyormuşum gibi birde takip ediyorlar..
bana sadun beyin numarasını söylesene..

vahide-- (söyledi,yazdım ) birde,tanımadığımız genç bir bey geldi..  tuna beyi sordu.. etrafına da.. vay be,der gibi baktı.. adını ve ne için sorduğunu söylemedi.. pazartesi öğlen mutlaka gelecekmiş.. konu önemliymiş,sadece ona söyleyebilirmiş..  yirmi yaşlarında.. temiz giyimli.. askerden yeni gelmişcesine de,saçları kısaydı..

irem-- belki yurttaki öğrencilerindendir.. gelsin konuşsun,bakalım.. kimmiş öğreniriz.. kolay gelsin size.. ha,kevin için çiçeği gönderdin mi..

vahide-- gönderdim.. sağolun,size de..

sigaramı yaktıktan sonra, sadun beyi  aradım..

Hiç yorum yok: