Translate

22 Eylül 2012 Cumartesi

1372.bölüm..

 çiftliğe geldiğimde  çalışma başlamıştı tabi.. yasin ve babamda gelmişler.. merhabalaştık..

ben birşeyler yiyip.. evde ,işçilere  verilecek paraları hesapladım..
büyük zarfa koyup,üstüne yazdım.. hazır olsun diye..

köyden gelen yardımcı kadınlara da vereceğim..
hüseyin ve nailin maaşlarıyla.. fatmanın bebeği için de,para ayırdım.. babam almaz da.. yasine nasıl vermem uygun olur diye düşünürken telefon çaldı.. açtım hemen..

irem-- alo..
tuna--işlem tamam..
irem-- hah hah hah..benim işlemlerde tamam.. verilecekleri ayırıp,yazdım..
sen hangi işlemi tamamladın..
tuna-- çıkarma.. şimdi de topluyorum.. giyindim..
irem--  çok bilinmeyenli denklemim gelince,çözerim seni..
tuna-- hah hah hah..  hoşçakal.. akşam ararım..

irem-- geç saatte ara bari.. konuşabilelim.. eğer bugünde teyzemleri,ihmal edersem
kötü olacak.. oraya gitmeyi düşünüyorum..
tuna-- tamam gitte.. mazaretin vardı.. zuhal biliyordur,nasılsa..
irem-- ama sitemkar olanlar.. yıldız teyzemle, annem..
neyse.. tuna yasine de para vermek istiyorum.. yine burada babamla,çalışıyorlar.. çok emeği geçti..
 bu gece figenin yanına gidecekmiş.. ihtiyacı vardır,nasıl vereyim..

tuna-- ne kadar vereceksen.. koy zarfın içine.. ağzını yapıştırıp,imzamı at.. üstüne adını yaz..
yanlızken.. bunu sana tuna bırakmış de,ver..
irem-- çok akıllısın ağam..
tuna-- teveccühünüz efendim. aşkım,inmem lazım..sende uyu biraz..
irem-- öğlen paydosunda inşallah.. öptümmm..
tuna-- bende seni.. ..

kapatıp.. yasinin zarfını da hazırladım.. hepsini çekmeceye yerleştirip..
vahide hanımı aradım.. cengiz beye liste vermemesini.. tuna bey satmayı düşünmüyormuş..demesini istedim.. tamam dedi..

çıktım dışarıya..
gölgede yemek yapan hanımlara kolay gelsin dedim.. güllü bir bardak ayran verdi,koca kazandan..
onu içerken.. nail geldi..

güllü-- nail,sana da vereyim mi..
esma-- ne soruyorsun,ver de içsin.. soğuk soğuk.. yeni geldi,içi yanmıştır..

nail-- sağol esma kadın.. ayran mideme dokunuyor da.. ondan sordu güllü..  dün çok ağrıdı,biliyor..
güllü-- limonata da yaptım.. seviyorsun.. ondan vereyim..
nail-- e ver hadi..

esma-- irem tencereden sıkma al.. yiyin ..
irem-- tamam esma teyze..

iki sıkma alıp,birisini naile verdim.. güllü de,limonata bardağını uzattı..
birbirlerine kaçamak bakışmalarını görünce.. içimden.. hadi hayırlısı.. dedim..

hanımlara sağolun dedikten sonra..
irem-- nail,gel..

 beraber çardağa doğru yürüyoruz..
irem-- dağıtılan ürünler,yerine gidiyor değil mi nail..

nail-- evet.. gün aşırı toplatıyoruz... sebze-meyveyi.. burada da kullanılıyor.. kalanı kasa kasa,kamyonete yüklüyoruz..  sabah gün doğmadan dağıtmaya gidiyorum.. yeni geldim daha.. esma kadın da gördü..  fatmayı hiç aratmıyor,doğrusu.. yeme-içme işlerini düzene koydu.. temiz,tertipli ..hesaplı ve çok becerikli..

irem-- (oturdum yer minderine.. ona da otur dedim..) evet.. öyledir.. güllü nasıl..
nail-- (baktı bana.. ne sorduğumu anlamak istercesine ) siz daha iyi  tanıyorsunuz da..şaşırdım..
irem-- ne sorduğumu anladın, nail.. name yapma bana..

nail-- (kalktı ayağa ) ben işçilere bir bakayım..( aceleyle indi )

irem--  naill.. güllü iyi kızdır..
nail--(döndü bana ) biliyorum ,iyi olmayan benim.. müsadenizle..

Hiç yorum yok: