Translate

20 Eylül 2012 Perşembe

1364.bölüm..


onu evlerine bırakırken.. "ikimizin arasında bak, tuna arayabilir,ağzından kaçırma sakın "dedim..
 o da bana bakıp, "ben irem miyim "dedi..  güldüm ne diyeyim ki..

köşke geldiğimde, kevınla karşılaşıp..  beraber çıktık, yukarıya..
avukatları ,kemal ve nedim beyler önceden gelip evrakları incelemişler..
kahvelerimizi  içerken.. ince detaylar üstünde konuşup, imzaladık  yeni sözleşmeyi..

pamuk toplama işi bizim.. gerisine karışmıyoruz..  tarlada balyalayıp.. alacaklar,tırlarla..
ihracat için, resmi belgeleri hazırlayacağız.. sadece..
tunusa gidecek ürün..
bir miktar nakit ödeme yaptı,gerisi için de .. iki ay vadeli.. iki çek kesti şimdilik..
tamamını ürün tesliminde ödeyecek..
balayına gidecekleri için.. acele etmiş.. sorumlu müdürünün kartını verdi.. onunla muhatap olacağız..
konuştuğu gençlerden de,iki kişiyi işe almış..  kıbrısta eğitim göreceklermiş önce.. beraber gideceğiz dedi..  eylül ayında mutlaka bekliyoruz diyip,tunusa davet etti..

irem--hayırlı olsun,sevindim mr.kevın.. kısmet,inşallah geliriz..  nedim ve kemal bey.. sizleri yemeğe götürecekler..  çok arzu etmeme rağmen.. gelemeyeceğim.. malum tuna yok..hasat yapılıyor..
beni bekliyorlar.. lize çok selam söyle.. ikinize de mutluluklar diliyorum..
kevin-- söylerim..çok naziksin.. sana kolay gelsin..

onları yolcu edince.. biz bize kaldık..
irem--- hanımlar, nasılsınız.. tuna aramış..
vahide-- evet ..iyiyiz,irem hanım..
derya-- ama siz pek öyle görünmüyorsunuz,yardım edebileceğimiz birşey var mı..
yasemin-- hava çok fena,nefes alınmıyor ki..

irem-- ( gülümsedim.. ) yorgunum derya.. sağol.. yapıyorsunuz zaten.. bir haber aldım da,onun için böyleyim..yasemin..  turgut.. burhan ve songül nerede..


vahide-- turgut araştırma yapıyor.. burhan faturaları ödemeye gitti.. songülün de.. ateşi vardı,doktora gönderdim.. evine gidecek.. kahve yapayım isterseniz..

yasemin-- ben yapayım..
irem-- zahmet olmazsa ..hepimize yap ,yasemin.. soğuk su da istiyorum..  içim yanıyor...
yasemin-- tamam..

irem--vahide hanım,ver bakalım şu zarfı.. anlayalım nedir.. tunaya çaktırmadığın için,sağol..
vahide-- rica ederim..
derya-- ne zarfı..
irem-- gelin odama ..konuşalım..
*******
derya odaya girince, izninizle diyerek zarfı aldı elimden.. açık zaten.. alıp, okudu şaşkınlıkla.. 
bana bakarken... 

derya--- irem hanımm, bu..  bu.. 
irem-- ya, anladın mı niye öyle olduğumu.. 
derya-- yani,şimdi sizz.. 

irem-- ( çekleri ve parayı kasaya koydum ) bilmiyorum derya..  okul yolu,yeniden göründü ama kararsızım. sorunlara yenileri eklendi .. ben o kadar dayanıklı mıyım.. başarılı olur muyum,bilemiyorum.

derya-- ( uzattı kağıdı )ben güçlü olduğunuza inanıyorum ama siz nasıl hissedeceksiniz, önemli olan o.. 
irem--- (oturdum yerime,onlarda karşıma oturdular..  kağıdı alıp.. irtibat numarasını tuşlayıp beklerken .. yasemin kahve ve suları getirdi.. ikram etti.. otur diye işaret ettim..  oturdu o da.. )  iyi günler..
 kayıt yenileme için,bilgi alacaktım. dilekçe no........tamam bekliyorum........................................................  ..........................................................................................evet,buradayım.............................................................. ......................................................................................... ........................................................ çok teşekkür ediyorum. 

kapatıp, hanımlara bakarak.. 
irem-- evet doğruymuş.. kadın dosyama baktı.Dilekçeyi teslim edip, imzalayan kimmiş bilin bakalım.
vahide-- derya--- tuna bey..
irem-- vahide-- derya-- hah hah hah..

irem-- sizden de birşey kaçmıyor ama hala inanamıyorum ben.. şimdilik üçümüzün arasında bu.. 
tuna öğrendiğimi bilmiyor. gelinceye kadar düşüneyim ..

yasemin-- neyi düşüneceksiniz.. anladığım kadarıyla,okumanız için bir fırsatınız var..  
herkes yeteneğinizden bahsediyor, eşinizde  destekliyor madem..  sizin gibi eğitime gönül vermiş bir kişi..  kendi fırsatını değerlendirir herhalde.. 

irem-- (hepsine ,birer sigara verip.. yaktım..) yasemin hakkımda bilmediğin çok şeyler olduğuna eminim.. dediklerin doğru da..  endişem de yersiz değil.. beş yaşından bu yana..
tek idealim,ingilizce öğretmeni olmaktı.. ama şartlar insanlarafikir değiştiriyor.. kendi isteğim ve sitemimle.. okulu bıraktım..  elbette nedenlerim vardı.. şu an tek amacım.. işimde ve eşimle
mutlu olmak.. adapte olmuşken.. bizi temelden sarsacak yeni gelişmeyi .. sindirip.. artı ve eksilerini düşüneceğim.. kazancım mutlaka olacaktır.. ama özel kayıplarım ağır basarsa.. huzurumu feda etmem.. 
kocam dekan,ben öğrenci sorun daha burada başlıyor..başarılıyım da,herkes torpil olarak bakacak olaya.. gündüz, birbirimize zarar vereceğiz.. gece evde nasıl olacağız sence.. ve biz bu durumu yaşadık..çok yıpratıcı.. ki ben o zaman çalışmıyordum,tuna da dekan değildi.. 
 tuna destekledi her zaman.. habersiz planlananı da.. yürürlüğe koymak için.. dilekçemi
onaylamış.. çünkü evlenirken bana söz vermişti.. engellemeyeceğine dair.. 
ama yeniden mücadele etmeye ,o okuma azmine .. benim gücüm var mı.. bilmiyorum.. kararımı etkileyecek.. o kadar çok unsur var ki.. o yüzden düşünmem lazım hayatım.. 

yasemin--evet  haklısınız..bilmiyor muşum.. 

Hiç yorum yok: