Translate

18 Eylül 2012 Salı

1360.bölüm..


kahvelerini içerlerken, ben izin isteyip yukarı çıktım.. duşumu alıp, giyindim aceleyle...
önce zuhali arayıp.. halamları getirmem, uygun olur mu diye sordum.. sesleri geliyordu..
"elbette , teyzem ertanı da getirsin diyor "dedi.. .

sonra, vahide hanımı aradım..
vahide-- bahadır holding,buyrun..
irem-- merhaba vahide hanım.. kevın geldi mi.. mahmut beye tapuyu gönderdin mi..

vahide--mahmut beye tapuyu gönderdim,burhanla o da size beş bin lira göndermiş..
gülderen hanım da satışı onaylamış ama imzalamanız için evraklar varmış.. kevin gelmedi henüz..
irem-- anladım.. o parayı benim kasaya koy karışmasın.. sesin tuhaf ,neyin var..
vahide-- yooo..

irem-- anlat ,vahide hanım.. çok yorgun,uykusuz ve gerginim. hasat yapıyorum,zamanım yok.. uğraştırma beni.. iki yaşlı bayan aşağıda ..onları teyzeme götürüp,hepsinin sitemini dinledikten sonra geleceğim..
 birşey mi oldu.. gelen, giden rehin alan vs. birisi mi var yanında.. polis çağırayım mı..

vahide-- hah hah hah.. ilahi irem hanım.. kolay gelsin size.. bir şeyimiz yok,çok şükür .. dün öğleden sonra.. postacı geldi.. size çukurova üniversitesinden.. iadeli taahhütlü .. resmi antetli.. bir zarf geldi,imzalayıp aldım.. şimdi ona bakıyordum ..

irem-- ........... ne.. niye gelsin ki.. taşındık,iş adresimi nereden bilecekler, benimle ne işleri varmış..

vahide-- bilmiyorum ki.. onun için şaşırdım bende..
irem-- aç ve oku bana.. çabuk ol..
vahide-- bir dakika..
irem-- ( sesleri duyuyorum bende, zarfı açıyor..)

vahide-- aaa..
irem-- nee.. ne yazıyor..
vahide-- aynen okuyorum..
" sayın irem kara;
000 98753 dilekçe ve seviye tespit sınavı sonucunda (95 puan )
yeniden ilgili bölüme kayıt yaptırmaya hak kazandınız.

 01-07 , 12-07- 1982  tarihleri arasında,kayıt yenileme işlemi ..
üniversitemiz kampüsü idare binasında yapılacaktır.

.......................
...................
........... .............          ç. ü. dekanı
                                   varol...........
                                                            "

şok oldum,ağzım açık kalmış..
vahide hanım ,üç kere irem hanım diyince..
irem-- buradayım..
vahide-- ..............
irem-- irtibat için..telefon numarası var mı..
vahide-- var..

ir--- peki.. zarfı ve içindeki kağıdı, kasaya koy.. gelince bakarım.. bir yanlışlık var mutlaka ,kayıt dondurmak için..  ne gittim.. ne de dilekçe verdim.. resmi sınava falan da girmedim ki..
dekan adı olarak, tuna deseydin fırtına kopacaktı da.. neyse..  sevim teyzemde olacağım.. kevın gelirse ara hemen.. hoşçakal..

vahide-- güle güle.. zuhal hanıma selam söyleyin..
irem--- as..

kapadım.

****
topuz yaptım saçımı.. hafif de bir makyaj..
ayakkabılarımı giyip.. aklım karışmış olsa da ,güler yüzle indim basamakları..

irem-- hanımlar, gidebiliriz..
muazzez-- ertan?
irem-- o da gelecek.. annem getirsin demiş..
buyrun..  ben babama haber verip, arabayı getireyim kapıya...
muazzez--tamam kızım..

onlar gelirken.. ben de ertanın elinden tutup..dışarı çıktım.. arabaya doğru yürüyoruz..
ertan-- abba..
irem-- ( kollarını kaldırınca, eğilip aldım) ablasının gülü.. aklım karışık.. düşürürüm diye almamıştım seni..babanı bulalım önce..
ertan-- babbaa..

irem-- baba ya, bir de yuna var..hesap sorulması gereken..
ertan-- ( gülerek ) yunaaa..
irem-- gülmee, kıskanıyorum bak..

arabaya oturduk.. kucağımda olduğu halde.. evin oraya doğru geliyoruz..ağır ağır.. yol toz toprak.. kamyonlar traktörler gidip geliyor..yanımızdan.. sıcak bir yandan.. ertan durmadan kornaya basıyor,
 düt düt diye.. direksiyonu çevirmeye çalışıyor velet..
 gelip,kapının önünde durdum.. halam ve firuze hanım binerlerken ben de çıktım arabadan ,ertanı onlara verip.. nailin yanına gittim..

irem-- nail, ben gidiyorum..aksama var mı..
nail-- yok ..
irem--  hüseyin ve ziraatçi ekibi neredeler..
nail-- hepsi, tarladalar.. saman balyaları,toplanıyor.. sinek ilacı yapılacak birazdan.. toprak sürülecek..


ahmet-- irem..
irem-- (döndüm arkamı) geldin mi, baba..
ahmet-- gidiyor musun..
irem-- evet, gidiyoruz.. halamları ve ertanı teyzeme götürüyorum.. annem getirsin demiş..


karşımdaki çardağa takıldı gözüm.. birden mustafa beyin, bana imzalattığı boş kağıt geldi aklıma..
aklımdaki resim netleşiverdi..  tamamm.. imzaladığım kağıttt ,dilekçe için miymiş yani..
benim için.. benden habersiz.. kayıt dondurmuşş..  o kadar da, kızdım adama.. o bana iyilik, yapıyormuş..meğerse.. ah aptal irem ,ahh..

başım dönüyor.. çaktırmadan babamın koluna girdim.. gözlerim karardı..sallanıyorum ayakta..  ama bayılmamalıyım..
irem-- nail, bir bardak su versene bana... 
ahmet-- ne oldu ,irem.. 
irem-- yok bir şeyim ... 

nailin verdiği,suyu içtim .. 
ahmet-- güneş mi, çarptı.. ben götüreyim mi.. aç mısın..sen..
irem-- ( derin bir nefes aldım) değilim baba.. hadi kolay gelsin size..  akşam yemeğine,gelirim.. 

fatmaya seslenip.. arabaya oturduğum da.. kızayım mı, sevineyim mi.. şaşırmıştım..  
hareket ettim.. 

****
mustafa beyin ve tunanın konuşmaları.. daha sonrasında ki halleri ,anlam buluyor tek tek.. 
kesin tunanın da haberi var.. "adamın günahını almayın.." dubaideyken de.. "senden isteyeceğim şey için.. kontrol oluyorum .. yargılamayacaksın.. itiraz etmeyeceksin.." demişti..
 tabi yaa, ağustos ayı dedi.. kayıt temmuzdaymış.. 

şimdi ,kocam da dekan oldu üstelik.. al sana problem.. yeniden mi başlayacağız yani.. ben bu fırsatı
değerlendirirken.. ya yeniden bir şey olursa.. 

aklımı koru allahım.. az şey mi, çektim.. çektik..yeniden deneme bizi.. yalvarıyorum sana.. 
ben normale döndüm nihayet ,diyorum.. bir şey çıkıveriyor..
 ben o kadar hevesle ,yeniden okuyabilir miyim.. iş kadını oldum..  radyo sınavına gireceğim.. o bir yandan,ihracat bir yandan..  işler ne olacak.. hepsini nasıl yürütürüm.. 

eh mustafa bey.. eh tuna.. aaa, galip bey de işin içindee..  o da ,çok işin düşecek varol beye demişti.. 
sınavv.. ay,resmi sınava mı soktular beni.. vay üçkağıtçılar.. ayakta uyutmuşlar..
. sonuca neden o kadar sevindiğini de anladım böylece..  tunanın.. varol beyi konuşturmak istememesi
telaşı da normalmiş desene.. 


irem-- ( omuzuma dokunulunca,döndüm ) efendim .. 
muazzez-- teyzenin evini geçtik ,niye durmadın.. 
irem-- ( etrafıma baktım, kadın haklı.. geri geri giderken ) dalmışım, hala..iyi ki söyledin.. 

firuze-- yüzün sararmış.. ne oldu,çocuğum.. 
irem-- ( evin önünde durdum) ah anacığım, oğlunu öyle çok özledim ki... ondan sararıp,soldum.. böyle.. 
muazzez-- aboo.. vay yavrum vay.. 
firuze-- kurban olurum ,verenee.. allah bir birinize bağışlasın kuzumm.. tez günde kavuştursun.. oy,içim bir tuhaf oldu... 

gözlerimiz dolu dolu, birbirimize bakarken... ertan  evi tanıyınca ,bastı yaygarayı.. 
sildim gözümü.. 
irem-- hadi inelim.. buyrun... 


Hiç yorum yok: