Translate

18 Eylül 2012 Salı

1358.bölüm..


on dakika sonra.. hepsini yolcu ettik.. gittiler de,el sallayıp duruyorum hala..
yasin,figen ve ben apartman kapısının önündeyiz..
yasin--allah kavuştursun irem.. gece gece terlettin bizi.. bir halayımız eksikti..

irem-- (gülerek )aminn.. halay durumu aniden gelişti.. ne yaparsın..
figen-- söz verdin değil mi.. bak valla çok ayıp olur ha..  fırın kısa devre yapıp sigortayı attırınca..
pastaları pişirmeye gitmişler.. gizleyecek birşeyleri olsa,bizi  çağırmazlardı..ziyanın diline düşmeyi bırak,zuhal üzülür..

irem-- tamam tamam.. fırsat harikaydı ama kullanamadık..zuhale kıyamam.. size iyi geceler.. bende çantamı alıp.. gideyim..
yasin-- niye gidiyorsun.. kalsana..
irem-- tunayı zor ikna ettim zaten.. birde sen ısrar etme ...köşkte çalışacağım.. çok iş birikti.. sabah beşte de,hasat için çiftliğe gideceğim..  beni lafa tutmayın.. tuna arıyordur şimdi..
figenciğim sana da iyi yolculuklar diliyorum..

sarıldık..
figen-- sağol.. sana da kolay gelsin..
irem-- inşallah..
yasin-- ben ,izin alıp yardıma geleceğim... tunaya da şimdi söyledim..
irem-- memnun olurum da.. izin alamazsan.. sıkma canını..  babam gelecek..

içeri girdik.. firuze teyze ve halam evlerinin kapılarında bekliyorlardı.. allah kavuştursun dediler..
amin diyip.. öptüm ikisini de.. ayşe çantamı verdi..
muazzez-- iremm..
irem-- kal deme hala,lütfen.. köşkte olacağım.. merak etmeyin..
el sallayıp,çıktım dışarı.. arabama bindim telefon çaldı..
irem-- evet..
tuna-- irem,çiftlikteyiz.. kasada herşey yerli yerinde ama mügenin banka cüzdanı yok.. ne yaptığıma dair,sana  birşey söyledim mi..bulamıyorum..

irem-- tunam.. misafirlerle gittiğimizde.. yatak odasındaki kasaya koyup..ayırdım vereceğim dedin ya.. bana söz vermem için baskı yapman,etkilemiş seni..
tuna-- hah hah hah.. senden ayrılmak etkiledi bence.. şimdiden çok özledim..
irem-- ben daha farkına varamadım.. köşke gidince.. anlayacağıma eminim.. ve  dayanacağız,çaresiz.. hadi öptüm seni..
tuna-- bende senii..

kapatıp,moturu çalıştırdım.. nemlenen gözümü silerek..hareket ettim..


*****************


buğday hasatı başladı..  ve ben yorgunluğun anlamını yeni anladım..
iki gün  akşama kadar beraber tarlada çalıştık .. gece nasıl uyuduğumu bilmiyorum..
sabah ta kalkamayacağımı sanıyordum ama mecbur olunca, uyanılıyormuş..

 bugün üçüncü gün.. indim, işçilerin yanına.. kahvaltı yapıldı..
 köşke gideceğim için geri plandayım  ama üstümde şalvarım, yazmam.. kadınların yanında ,onlarla beraber çalışıyorum şimdilik..

yufka ekmek yapılıyor.. on sac kurulmuş. o sıcakta ,ateşin başında  kadınlar arı gibi,çalışıyorlar..
yine müthiş bir kalabalık var tarlalarda.. havanın sıcaklığı da dayanılacak gibi değil.

o telaşenin içinde esma teyzenin, sıkmayı sarması bile  bana çağrışım yapıyor..
eski yaşananlar,yeniden  aklıma geliyor ama artık unutmak istiyorum.. başımı çevirdim..görmemek için..
fatma çağırınca, kolay gelsin diyerek kalktım ocağın başından..

irem---- söyle, fatma..
fatma--- beyim,aradı da.. beş dakika sonra tekrar arayacakmış.. çağır dedi..
irem--- ( gülümsedim ) anladım.. karnın bugün biraz daha büyümüş sanki..
fatma-- bugün yedinci aydan gün aldık,hanımım.. ondandır belki..
irem-- allah esirgesin,ne olur dikkat et.. fatma.. güneşte kalma.. git evinde otur..
fatma-- tamam tamam.. merak etmeyin siz..

eve doğru yürürken..  kazanlarla yapılan yemeklere, hazırlanan buzlu sulara baktım..
nail kalıp kalıp buzları kırıyor..

irem--- nail, eksik var mı..
nail--- yok, hanımım.. sizin bir isteğiniz var mı..
irem--- (başımı salladım) dikkatli ol,ben içerideyim.. gelirim birazdan..
nail---- tamam..

kapıyı açıp, derin bir nefes aldım.. içerisi serin,geldi.. saat daha sekiz..üstelik..
alt kattaki banyoda yüzümü yıkadım defalarca.. boynumu ıslattım..  kurularken telefon çalınca koştum..

irem--- aloo..
tuna--- canımm.. günaydın,koştun mu..
irem--- ( oturdum koltuğa )çağırmışsın elim ayağıma dolaştı..  ağam. bizde gün doğalı, çok oldu..  sen nasılsın.. (bir sigara yaktım )

tuna--- nasıl olsun..çalışıyoruz bizde.. bak güneş çarpmasın.. sakın.. kıyamıyorum..hiç içime sinmiyor ama elimden de birşey gelmiyor.. herşey sana kaldı..

irem---- tek değilim,aşkım.. hep beraber yapıyoruz.. sıkma canını.. bak ,mecbur olunca hasata da değdi elim..gördün mü.. batıl falan ,kalmadı ..  yasin bugünde geldi,sağolsun.biçerdöverler ve kamyonları en verimli şekilde kullanıyor.. kendisi de topluyor..

tuna-- sağolsun.. dün akşam da aradım seni.. hanımım uyuyor,çok yoruldu dediler.. saat sekizdi üstelik.. babana sordum,iyi iyi dedi..

irem-- söylediler..bedensel efor bitirdi beni.. yemekten sonra.. duşta uyuyacaktım neredeyse..
neyse bugün daha iyiyim..  dün,kahvaltıdan sonra..  biçerdövere oturup,
" hadi beyler, kim daha fazla ekin toplayacak.. görelim..birinci olana .. ağanızdan ödül var"dedim...
bir gayretlendiler,görmeliydin..  beni de hiç garipsemediler, arı gibiydik valla..

tuna-- hah hah hah..

irem--- çavuş hesaplamaları yapmış.. ağam,ilk günün birincisi ben olmuşum iyi mi..   ödülüm ne olacak ,çok merak ediyorum..
tuna-- canın sağolsun.. bir tanem..her ne istersen ,senindir.. asıl ağa sensin..
irem-- hah hah hah.. seni istiyorum..
tuna-- (içini çekerek ) ben de.. ( kısık sesle) iremim, toplantı başlıyor.. öpüyorum seni..
kendine dikkat et.. iki gün sonra oradayım, kısmetse.. hoşçakal..

irem-- tamam.. dekan bey, şimdi beni düşünme..  iş bitecek geleceksin.. ben , intikamımı alırım nasılsa.. herkese çok selam söyle..  öptüm seni..

tuna-- as. konuşamıyorum,hiç şüphem yok zaten..
irem-- hah hah hah.. by..

kapatıp, dolan gözlerimi sildim..

yukarı çıkıp,atletimi bluzümü değiştirdim.. yenilerini giyince koşturarak indim aşağıya..
bir bardak su içip, dışarıya çıktım...


Hiç yorum yok: