Translate

16 Eylül 2012 Pazar

1350.bölüm..


kucağımdaki,çantanın.. söylediği yerinden konfetileri çıkarırken.. bir zarf düştü yere..eğilemediğim için alamadım da.. sol üst köşede Adanadaki bir laboratuarın adı yazılı.. onu görebildim..
hülya yeni yaptırmış.. demek ki..

irem-- (arkaya dönüp ,konfetileri gösterdim )buldum..hasta mısın.. tahlil zarfı düştü de..
hülya-- değilmişim... tahlil temiz çıktı..
irem-- sevindim..

nikah salonunun önünde konvoyumuz durunca.. bizde  park ettik.
tunayla komşu kadın indi.. konfetilerin birkaçını verdim kadına..

hülya-- vayy,sürpriz diye buna derim işte..  kimlerde gelirmiş..
irem-- kim gelmiş,hani nerede..
hülya-- babamla tokalaşıyor bak.. beyhan gelmiş..
--- herifin gelmiş,daha ne istiyorsun..
hülya-- kaynanamı dinlemeyip,benimle gelmesini.. şimdi gelmesi hiç önemli değil..

--- sus sus..kocandır,lafı uzatma.. ananın kışkırtmasıyla hareket etmeyip,kocanı hoş tutaydın...erin
seninle gelirdi..
hülya-- aynı dayımla,yengem gibi değil mi anneanne..

tuna-- (eğilip ) geldiğiniz halde..nikahı kaçırmak istemezsiniz değil mi..

indik.. konfetiler elimizde.. hızlı hızlı yürüyüp.. kalabalığa yetiştik.. fotoğraf çekiliyor gelinle damat..

salon kapısından içeriye girerken..anneannem hülyanın koluna girdi..
 biz beyhanı  görmedik de.. dilek hareketlendi hülyanın kucağında.. birde babaa diyince.. içim burkuldu.. o çocuğun günahı ne..
beyhan geldi ve aldı dileği.. bastı bağrına..

beyhan-- merhaba nasılsınız..
tokalaştık..
tuna-- sağolun iyiyiz.. siz nasılsınız..
beyhan-- çok şükür.. iyi diyelim ,iyi olalım..

anneannemin elini .. teklifsizce de,hülyanın yanağını..öptü.. hülya karşılık vermek bir yana..
ne gülümsedi,ne konuştu.. kocasıyla..
beyhan-- beklettim sizi.. lütfen buyrun..

içeri girdik.. dördümüz.. babam elini kaldırdı. yer ayırmış..  gittik artık.. bizim ekip sıralanmış..zuhalle ziyanın yanına oturduk.. ela ve gönüle elimi kaldırdım..selamlaştık..  en önde de.. annemler,teyzemler oturuyor.. onlarla da merhabalaştık.. anneannemle,hülya da oturdular..

saadet-- (eğildi hülyaya doğru.. bizde duyuyoruz.. )dilek nerede..
hülya-- babasında..
saadet-- beyhan mı geldi.. hani nerede,görmüyorum..
hülya-- kapıda ..içeri gelmez.. hiç bakma,bekleme..bile..
saadet-- o ne demek.. içeri girmeyecekti de.. niye gelmiş..
hülya-- sormadım anne..

hayal abla ve damat bey içeri girince..konfetileri atıp.. alkışladık uzun uzun..
teyzem artık hülyaya ne dediyse.. hülya ,girişe doğru gitti.. nikah memuru konuşurken de.. beraber geldiler... beyhan herkese başıyla selam verip.. karısının yanına oturdu..

ben tören sırasında.. içimden ,teyzeme söylenmekle meşgul olduğumdan.. hiç birşey anlamadım..
kalabalıkla beraber alkışladım sadece.. memur gidip.. takı merasimi başladığında.. hemen kalkmadık.. teyzemler,halalar gitti.. fotoğrafta çekiliyor..

zuhal-- şişş leyla ,neyin var..
irem-- çok üzgünüm,kadere ve teyzeme küfrediyordum içimden..
.
zuhal-- (gülümseyerek) küfretsen de,değişecek bir şey yok artık.. göz göre göre,mutsuzlukları el birliği ile hazırlandı.. ama..şu anki,halinin suçlusu  akılsız kızımız...
madem sevmiyor... ikinci çocuk için önlem alabilirdi..  hem hamile kal,hem de aldıracağım diye... herkese duyur.. kocası karşı çıkınca da.. kavga kıyamet..biletimi al,ben gidiyorum de..
sonra ,benimle gelmedi diye tafra yap..
bunları da.. marifetmiş gibi.. ulu orta herkesin yanında anlat..
annesi de;-benim sansürümle -deli doğur doğurabildiğin kadar. sırala oğlanları.. mal,mülk gani..  işveli ol,kocanı pofpofla.. altınlara boğsun.. parasını ye çatır çatır ..keyfine bak..desin.

hülya da pazarlık yaparcasına..bir kilo altın almazsa dönmem zaten..  derse....
bu evlilikten hayır gelir mi.. böyle gelmiş,böyle gidecek işte..durum bildiğin gibi değil ,ortalık laf kaynıyor yani..
hülyayı çok seviyorum ama beni dinle , üzülme..kim ne yaparsa yapsın.. sen tunaya bak,ben de ziyaya..

içimi çekerek,tunaya baktım.. "ne oldu " derken de.. eren abim geldi..
eren-- gençler ne oturuyorsunuz.. hadi kalksanıza.. işimiz var..
kalktık,sırada dördümüz kalmışız sahiden..
ziya-- abi,sana ne oluyor anlamadım ki.. başkası dese neyse..

tuna--eren--zuhal-- irem-- hah hah hah..

zuhal ve ziya bir bilezik takıp.. tebrik ettiler.. bende kutuyu açtım o arada.. zevkli aşkım.. harika işlemeli iki bilezik almış.. hayal ablama feda olsun.. taktım koluna.. sarılıp,öptüm..
tuna da tebrik edince.. fotoğrafçı resmimizi çekti.. toplu olarak..

hayal-- sağolun ayağınıza sağlık.. evimize de bekleriz.. darısı size olsun..
ziya-- aminn..
irem-- geliriz ablam..
zuhal-- hayal abla.. teyzem hadi gelsinler diyor..
hayal-- (eteğini tutarak)tamam..

damat bey de elini tuttu..yürüyüp dışarıya çıktık.. beraberce..

gelin arabasının kapısını açtı,damadın abisi.. hayal el salladı hepimize.. bindi ve gittiler..
damat tarafı da peşlerinden tabi.. on araba hareket etti..

saadet ve arif tebrikleri kabul ediyorlar.. herkes hüzünlü.. ağlamaklı.. ama zuhalle,ben üzülmedik.. inşallah mutlu olurlar.. teyzemin baskısından kurtuldu diye sevindik ..
 beyhan,hülya.. yıldız özcan.. annem babam.. gruplaşmışlar..  abimlerde ayrı bir gurup halindeler..

irem-- göz aydını diyelim de gidelim artık..
tuna-- tamam..
irem-- ziya abimleri bize çağıracağım.. sizde gelin.. akşama hepsi gidiyorlar,beraber olalım..
ziya--ama abin işimiz var dedi.. siz bir arada...
tuna-- ziyaa..  konuşma..
ziya-- peki abi..

Hiç yorum yok: