Translate

12 Eylül 2012 Çarşamba

1332.bölüm..


curcunayı tahmin edin artık.. sarılanlar,öpüşenler.. tanıştırma faslı da epeyce uzun sürdü..
nihayet sakinleştiğimizde.. fotoğrafçı ali bey  geldi.. yardımcısı video.. o da fotoğraf çekiyor..
zuhalde,bende merhabalaştık..

saadet-- abla.. kızımın,örtüsü.. keseleri nerede.. hadi otursun artık.. kınayı yaptım..
sevim-- zuhalde..
yıldız-- bensiz kına yakılır mı.. nasıl yetiştim bak..
sevim-- ne iyi ettin yıldız.. saadet sabah gelecek demişti.. özcandan allah razı olsun.. çok sevindim.. çocuklar neredeler..

yıldız-- sürpriz olsun diye söylemedik ablam.. sağol.. çocuklar,sizdeler.. eniştemle özcan var.. ertan,ufuk,serhat ,erkan kaynaştılar..

nermin-- yıldızz.. uygulamayı da yaparız..
zuhal-- buradayım ben.. duyuyorum,işbirlikçiler..

menekşe-- her muradımızı sende yapacağız zuhall..
zuhal-- (kırmızı kadife ,boydan boya işli kaftanını giymiş.. ortaya koyduğu..sandalyeye oturdu.. kırmızı dantel, örtüyü örtecek başına da..) menekşeee.. söyletme beni..
hülya-- annem ve teyzemler için tek kurban sensin, zuhall..

kahkahayla güldük..

gülderen--(kulağıma yaklaşıp ) irem hanım.. uygulama ne..
güzide-- (diğer tarafımdan eğildi ) ben sormaya korktum..gülderen hanım..

irem-- (gülerek ikisine de bakıp ) bekar son kızımız zuhal.. hiç birimiz de,tam ananeyle evlenemedik.. gözümüzde kaldı ,zuhali hamama götürme gibi cazip planlarımız var da,köşe bucak kaçıyor zuhal..

sacide-- ayy,gitsek ne iyi olur..
elif-- bayılırız sacide ...ama safiye yıldız,saadet ve nermin ablayla keyifli olurdu doğrusu..

irem-- o kesin de..  zuhal harici bir kurban bulmak lazım..

gülerken..

ela-- (elime sepetle ışıltılı ,süslü mendilleri verdi )iremm.. mendilleri dağıt.. kına hatırasıymış..

sepettekileri ,herkese tek tek verdim..

gönül-- ışıkları kapatın.. geliyoruz..

figen-- hülya.. zılgıt çek..

anlatırken bile, tüylerim ürperiyor hülya ve bilen tüm hanımlar zılgıt çekiyor..
neşe abla da mumlu kına tepsisi.. başının üstünde taşıyarak kızlarla beraber geldi.. hepsinde mendiller var.. kına türküleri söyleniyor hepbir ağızdan.. etrafında da dönüyorlar..

 kendi kınam geldi aklıma..
nasılda herşey aceleye gelmiş ve iç içe olmuştu.. anneme teyzelerime ve tüm hanımlara şöyle bir göz gezdirdim.. videonun ışığından gördüğüm kadarıyla.. hüzün ve sevinç bir arada yaşanıyor.. gözler nemli,yine de tempo tutuyorlar.. hepsi bir anne kuzusu..kimbilir onların ne hikayeleri var..
ben dalmışken..


ela-- iremm..
irem-- hı..efendim..
ela-- oturuyorsun madem,bağlama çalsana..
irem--  ağlatayım da.. sonra çalarım..
figen-- hepimiz mahvolacağız desene..

yıldız-- önce kınayı yakalım,öyleyse.. saadet abla hadi..
saadet-- yok,ben kınayı kardım.. nermin yaksın..

annem kalkıp,zuhalin yanına gitti.. örtünün altından,çenesini tutarak..

nermin-- yiğenimin kınasını mı yakacağım benn.. ( elini tutup ) oğlan anası da yok.. kime elini açmıyor diyeceğim ki..
zuhal-- teyzee,elim açık.. yak şunu.. ben lira istemedim.. kına da istemiyorum kalkarım bak..
nermin-- şişş ,sus bakayım sen..
gülündü..

neşe-- vekaleten,oğlan tarafı benim..nermin abla.. (tepsiyi elaya verip.. takı kutusunu getirdi..  açıp,içindekileri gösterdi anneme)

nermin-- neşe ne diye bana gösteriyorsun.. taksana.. liraları da ver..
neşe-- zuhal istemiyor,takma dedi..
nermin-- (örtüyü iki ucundan tutup,kaldırdı.. ) kuzumm... benim için tak..
zuhal-- peki teyze.. canın sağolsun..
nermin-- senin de yavrum..

zuhal   inci gerdanlığı,küpeleri .. bilekliği.. ve yirmi ince tarsus burmasını geçirdi koluna.. liraları da avucuna aldı..

zuhal-- oldu mu..
nermin-- oldu..aferinn..  (tepsiden hazır karılmış kınayı aldı..)ağzınız tatlı,yuvanız huzurlu,ömrünüz -paranız  bereketli.. karı-koca muhabbetiniz bol  olsun.. bismillah..
avucuna koydu..

irem-- pencereden kar geliyor...


 gözüm kapalı, kaptırmışım kendimi.. hiç ses de çıkmadı.. türkü bittiğinde.. elimle gözümü sildim.. baktım ki.. annem dahil.. herkes içini çeke çeke ağlıyor..

zuhalde tam karşımda.. ellerine keseler takılmış.. başındaki örtüyü açmış.. yanakları ıslak.. göz göze gelince.. kalkıp,yanına gittim..  kolundan tutup kaldırdım ayağa.. sarıldık.. hepimiz aleni ,ağlıyoruz..

sacide-- iremm.. yeter..

muazzez-- yapma kızım..
firuze-- ağlatmasın rabbim..

zuhal-- alacağın olsun ..
irem-- zuhall.. gel vazgeç..
hülya-- bence de..


Hiç yorum yok: