Translate

9 Eylül 2012 Pazar

1322.bölüm..



üçümüz yürüyerek,abimlere gittik.. salonun geniş balkonuna hazırlamışlar masayı..
göl manzarası da harika görülüyor.. herkes şort ve tişörtlerle.. oturuyordu..
 merhabalaşıp.. bizde oturduk.. çocuklar uyuyormuş..

hanımlar kendi aramızda.. konuşurken..
eren abi hemen,tabaklarımıza mercimekli köfte koydu..
orhan abi.. börekleri uzattı,aldık.. tuğrul abim,semaverden..çaylarımızı doldurdu..

eren-- hadi yiyin.. sonra konuşursunuz.. kek de alın..

menekşe-- eren,acelen ne.. yerler..
eren-- yeni uyanmışlar baksana.. menekşe..acıkmışlardır.. evlerinde birşey yok..

irem-- sağol abi.. yedik..  bir haftadır,gecemiz gündüzümüz belli değil..
uykusuz,stresli ve yorgunlukla geçti.. günü feda ettiysek de.. dinlendik.. akşam kınada oturamazdım yoksa..

tuğrul-- dış etkenler çok,plansız gelişmeler de var ama başkaları için.. bu kadar hırpalamayın kendinizi..

tuna-- (çayından bir yudum aldı ) güya bizim kararımızda öyleydi..
 ama önümüzdeki yıl,ürünlerin tüm parasını vakfa yatırınca...garanti olacak, rahatlayacağım..
okullarda faailiyete geçip,kendi düzenlerini kurarlar o arada..
allahtan bir mani olmazsa.. 1984 yılından itibaren.. yazın tatil yapacağız..

eren-- inşallah.. büyük hayır ama sen mahvoluyorsun..
orhan-- ekimi,hasatı sen yapmasan da.. kiralasan tuna..o parayı vakfa bağışlasan, olmaz mı..

tuna-- olmaz abi.. ..sen başında durmayınca,mal heba oluyor..para da kazanamıyorsun..

irem-- ( köfteden yedikten sonra.. bir sigara yaktım ) geçen yıl,tunanın yükünü azaltmak için..
bir ziraat mühendisiyle anlaştım.. ekibiyle işe başladı adam.. ilacı,gübresi.. çapası ilgilendi işçilerle.. yaptırdı..

fıstık,pamuk,buğday ve portakal gelir getiren ürünler.. birde ekilen ama satılmayıp.. dağıtılanlar var..
 patlıcan,üzüm.. domates,mercimek,nohut zeytin..lahana patates gibi..
mühendis onlarla da,ilgileniyor.. zamanında toplanıp,kurutuluyor işleniyor ..salça ,salamura yapılıyordu..
işçilere ve ihtiyacı olanlara erzak niyetine..

yaş sebze-meyve de..yakın köylere,yurtlara ve ihtiyaç sahiplerine
dağıtılmak üzere gelen kamyonetlere yüklenip..hayrımıza gönderiliyor..
 tuna yıllardır,bu düzeni korumuş..

işçilerin altı aylık.. her türlü gideri.. maaşı,sigortası..karşılanıyor..
giderken de,kışlıkları veriliyor.. böyle bir kapı olunca,her yıl aynı çavuşlar
işçi getirir olmuşlar.. bize de tuhaf gelmedi..

meğerse bizim dağıtıldı sandığımız kayıtsız ürünler..
çavuşlar tarafından ..kimbilir ne zamandır.. hale satılıyormuş..
mühendis fark etmiş,sizin düğünün olduğu..
benim ihracata başladığım sırada.. yokmuşuz,haber verememiş..
sonra başka problemlerden dolayı..ulaşamamış bize..

 çavuşlar rızıklarının kesileceğini anlayınca.. düzmece bir planla
tunaya,mühendisi kovdurtmuşlar.. mühendis tamamen suçlu ve bizi zarara uğratmış
görülüyor..

o gün fıstık yüklenecek,iki gün sonrada mısır ekilecek.. tuna arayıp ,anlattı.. hasan beyin işine son verdim dedi..  ben de mr.anarla beraber,Osmaniyeye gittim..burhan kullanıyor..
 başımıza ummadığımız işler geldiğinden.. tırları,noterle yüklemek gibi.. cazip bir fikir geldi aklıma..
nedim beyle,gülderen hanımda oradalar..flört aşamasında,ilişkileri de..
 yüklemeye refakat ediyoruz..hep birlikte.. mühendisimiz de,orada..
son tır yüklenirken.. neden böyle oldu,sizden memnunduk diyecek oldum..
biraz sitemle anlattı adam..başımdan kaynar sular döküldü,adeta..
hüseyin ve nail dahil.. herkesi kovmak arzusuyla..yanıp,tutuşuyorum.
tunaya da kızdım.. nasıl oyunlarına alet olmuş diye..
birde,ağamın  burhana talimat verdiğini.. sen getireceksin.. sakın irem kullanmasın dediğini,duyunca delirdim..
barut fıçısı gibiyim zaten..uzatma diyip,aldım anahtarı..


tuna-- lafını balla kestim karıcığım.. artık gitsek diyorum.. onlarda hazırlanacaklar,bizim de işimiz var..unuttun mu..

eren-- a valla olmaz.. irem barut fıçısı gibiyken.. sizin karşılaşmanızı dinlemek istiyoruz..
orhan--gönül--menekşe--tuğrul--ela-- evett..
tuna--irem-- hah hah hah..

tuna-- tesadüfe bak ki.. benim ,için de çok zor bir gündü. son iki saatim hastanede.. endişeyle geçirdikten sonra..
iremin arayıp ; Adanaya giriyorum. "demesi bardağı taşırdı.
.ters konuşup...sende burhanda sözümü niye dinlemiyorsunuz diye söylendim..
 irem ;sorumluluk benim,burhanın suçu yok.. sonra konuşalım,radyoya gidiyorum..
yayın için.. dedi kapattı.. yayın sonrası almaya gittiğimde de.. iremin işi bıraktığını,yusuf beyin de ikna edemediğini öğrendim.
o sinirli,ben sinirli.. birbirimizi kırmamak için..  konuşmayalım dedik.. eve geldik.. bitti..

tuğrul-- ne yani.. bu kadar mı.. kavga etmediniz mi..

tuna-- hayal kırıklığına uğradığın için üzgünüm tuğrul.. etmedik.. .sana ,bilerek malzeme verirmiyim.
irem-- sizin dans olayını konuşacağız artık..
tuğrul-- biz evliyiz.. konuşacak ne var ki..asıl malzeme ziyayla,zuhalde..

ela-- onlar pek açık vermiyor..
menekşe-- bu geceden umutluyum..
irem-- niye.. bu gece,öyle bir ihtimal mi var.. yoksa tecrübene dayanıp mı söyledin menekşe..

eren-- nişandan  sonra,o evde nasıl kaldığınızı ..hep merak etmişimdir..kalabalıktınız ya..

orhan-- menekşee,susss..
gönül-- elaa?
ela-- buyur elticiğim,sen anlat.. bende anlatırım..
gönül-- ben kına gecesi yapmadım ki..

ela-- bizde yapmadık.. yapana soralım öyleyse..
irem-- (gülerek ) sorunn.. öncesini mii,sonrasını mı.. istiyorsunuz..
menekşe-- hepsini..

Hiç yorum yok: